Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
  Afdrukweergave

Beste Rendersoftware
SU Podium  0%  [ 0 ]
Kerkythea  47%  [ 7 ]
Turbosketch  0%  [ 0 ]
V-ray  13%  [ 2 ]
Artlantis Studio  13%  [ 2 ]
Vue 6 Infinite  20%  [ 3 ]
I-Render  0%  [ 0 ]
3DS Max  7%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 15

Beste rendersoftware?
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 jan 2008, 13:10 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 mei 2007, 10:55
Berichten: 65
Woonplaats: Heinenoord
Dit topic heb ik geopend omdat ik graag wil weten welk renderprogramma jullie het beste vinden en om welke redeneringen.
Ik teken nu zo'n 2 jaar met SU en ik heb al een redelijk aantal renderprogjes gebruikt,

* SU Podium
* Kerkythea
* Turbosketch
* V-ray
* Artlantis Studio
* Vue 6 Infinite
* I-Render
* 3DS Max

De programma's die ik na het testen nog steeds gebruik zijn er eigenlijk maar twee, Vue 6 Infinite en SU Podium.

Voordelen Vue 6

* +/- 100 luchten om te kiezen
* Snelle Rendertijd
* Veel standaard materialen
* Mogelijkheid tot animaties


Nadelen Vue 6

* Standalone software (niet geïntegreerd in SU)
* Manier van navigeren erg onhandig naar mijn mening
* Op de één of andere manier krijg ik altijd een raar verloop in mn gevel als ik baksteen kies uit de materialen van Vue


Voordelen SU Podium

* Plugin in SketchUp
* Simpliciteit
* De mogelijkheid om (na veelvuldig gebruik) tot fotorealistische renders te komen met het meest simpele renderprogje hedendaags op de markt
* Lage prijs
* Speciale prijs voor studenten, nog lager


Nadelen SU Podium

* Rendertijd!
* Dubbelglas haast niet te renderen
* Renderen van plaatjes vergt een aparte handeling aan vooraf


Behalve Podium en Vue ben ik ook erg onder de indruk van de renders van OzBoz met V-Ray.
Naar mijn mening zijn dit de top 3 renderprogramma's.

Welke rendersoftware prefereren jullie, en waarom?

_________________
SketchUp Master was here


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beste rendersoftware?
BerichtGeplaatst: 19 jan 2008, 13:23 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2007, 20:15
Berichten: 447
Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
Ik denk dat het nogal verschilt met wat je wilt renderen. Vue6 vind ik een geweldig programma, en aan de navigatie ben ik nu ook wel gewend, kan ik prima mee om gaan. Maar dit programma gebruik ik eigenlijk alleen maar voor buiten renders, daar is het volgens mij ook hoofdzakelijk voor bedoeld. Dus met een mooie omgeving, bomen, water, ga zo maar door. Podium ook tijdje gebruikt, lekkere lage drempel door simpelheid inderdaad. Andere render programma's ben ik niet diep in gegaan.

Overigens kan je met het Blender waarmee ik nu een spel gebruik ook renders maken, waarvan ik mooie resultaten zie, maar let wel op, het kost heeel veel vrije om het programma te snappen :P

_________________
Groeten Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beste rendersoftware?
BerichtGeplaatst: 19 jan 2008, 13:45 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Ik heb eigenlijk alleen nog maar Podium en Kerkythea geprobeerd.
Misschien goed idee om die andere ook eens te proberen ja... als ik zie wat voor resultaten er gehaald worden!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beste rendersoftware?
BerichtGeplaatst: 19 jan 2008, 18:22 
Offline

Geregistreerd: 14 jan 2008, 18:40
Berichten: 49
Ik werk nu een half jaartje met SU en ben via dit forum met Kerkythea in aanraking gekomen. Werkt naar mijn mening prima. :goodjob:Ik ontwerp vooral tuinen en maak hier animaties van. (zie link) [youtube]http://nl.youtube.com/watch?v=bqSN2k4THTQ[/youtube]

Zoals je in de animatie kan zien kan SU het soms niet aan om schaduwen goed te renderen. Welke rendersoftware past er het beste bij mijn werkzaamheden/animaties?

_________________
Intel Core 2 Quad Q9450 - 8GB DDR2 - 8800GTX 768MB - X243W 24" TFT // Space Navigator SE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beste rendersoftware?
BerichtGeplaatst: 19 jan 2008, 18:30 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2007, 20:15
Berichten: 447
Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
LTV schreef:
Ik werk nu een half jaartje met SU en ben via dit forum met Kerkythea in aanraking gekomen. Werkt naar mijn mening prima. :goodjob:Ik ontwerp vooral tuinen en maak hier animaties van. (zie link) youtube filmpje

Zoals je in de animatie kan zien kan SU het soms niet aan om schaduwen goed te renderen. Welke rendersoftware past er het beste bij mijn werkzaamheden/animaties?

Leuk om die vergelijkingen tussen echt en Sketchup te zien :) Je zou Vue6 eens kunnen proberen, ben ik zoals hier boven al gezegd een grote fan van, wat betreft renders voor buiten. Hier kan je zelf bomen enzo maken, precies hoe jij ze zelf wilt, en verder de schaduw / zon / lucht enzovoorts helemaal zelf aanpassen. Het kan ook animaties maken. Dit duurt best lang, aangezien hij frame voor frame rendert, maar dan heb je ook wat ;)

Overigens zou ik als ik jou was bij de door Sketchup gemaakte filmpjes de 'stop' tijd wat minder maken, zodat hij wat sneller van punt naar punt gaat. Dit is een kwestie van smaak, ik vind het persoonlijke mooier.

En Gijs het was niet vervelend bedoeld, vond alleen de reactie beetje raar, maar je bedoelde het blijkbaar anders :)

_________________
Groeten Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beste rendersoftware?
BerichtGeplaatst: 19 jan 2008, 18:39 
Offline

Geregistreerd: 14 jan 2008, 18:40
Berichten: 49
Bedankt voor de reactie. Ik ga het gelijk eens uitproberen. Een leuk feitje hierbij is dat het renderen van deze animatie met SU al wel bijna een dag heeft gekost laat staan dat ik het met vue6 zal doen! :yellow: Ik denk dat het toch wel snel tijd wordt voor een wat krachtiger PC.

_________________
Intel Core 2 Quad Q9450 - 8GB DDR2 - 8800GTX 768MB - X243W 24" TFT // Space Navigator SE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beste rendersoftware?
BerichtGeplaatst: 20 jan 2008, 0:17 
Offline

Geregistreerd: 08 jan 2008, 12:53
Berichten: 55
Woonplaats: IJsselstein
Ik heb allen ervaring met TurboSketch studio en V-ray. TurboSketch is supersimpel, maar voor realistische renders is V-ray toch superieur aan TurboSketch. Bij TurboSketch ziet het er net uit alsof het op een computer gemaakt is... :lol: Heb wel Kerkythea gedownload, maar nog niet geprobeerd. Voorlopig houdt ik het bij V-ray.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beste rendersoftware?
BerichtGeplaatst: 22 jan 2008, 0:38 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
TheFox03 schreef:
Ik teken nu zo'n 2 jaar met SU en ik heb al een redelijk aantal renderprogjes gebruikt,
* V-ray
Welke rendersoftware prefereren jullie, en waarom?


Bij mij V-ray en gewoon omdat ik vind dat er mooie plaatjes uitkomen. Maar zoals s1mon ookal zegt, lijkt me erg afhankelijk van wat je wilt. Als je omgeving wilt doen kan me voorstellen dat Vue erg handig is.

Maar waar ik zelf benieuwd naar ben, ik ben pas een tijdje aan het klooien. Is waarom Vray niet meer op je favorieten-lijstje staat. Wat vond je daar de minpunten van?

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beste rendersoftware?
BerichtGeplaatst: 22 jan 2008, 11:15 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 mei 2007, 10:55
Berichten: 65
Woonplaats: Heinenoord
Citaat:
Maar waar ik zelf benieuwd naar ben, ik ben pas een tijdje aan het klooien. Is waarom Vray niet meer op je favorieten-lijstje staat. Wat vond je daar de minpunten van?


Ik heb V-ray geprobeerd toen ik nog niet heel ver was met SU, toen vond ik het al een vet programma, en na het zien van de renders die jij gemaakt heb was ik van plan om V-ray wat nader te bekijken, helaas heb ik windows vista en lukt het me niet om V-ray draaiende te krijgen.
Aan het einde van mijn post vermelde ik ook dat ik V-ray bij de top3 renderprogramma's vind horen, ik heb alleen nog niet de kans gehad om me er echt in te verdiepen.

Zou jij misschien een tutorial kunnen schrijven over hoe je die waanzinnige renders maakt?
Bijvoorbeeld een render die je al gepost hebt nader toelichten met prnt scrn's van de instellingen in V-ray.
Ik weet zeker dat er veel mensen nieuwsgierig zijn naar de handelingen om tot deze reallistische renders te komen (inclusief mijzelf :wink: )
Want het is niet even V-ray openen en op render drukken.

_________________
SketchUp Master was here


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beste rendersoftware?
BerichtGeplaatst: 22 jan 2008, 11:30 
Offline

Geregistreerd: 08 jan 2008, 12:53
Berichten: 55
Woonplaats: IJsselstein
TheFox03 schreef:
OzBoz schreef:
Maar waar ik zelf benieuwd naar ben, ik ben pas een tijdje aan het klooien. Is waarom Vray niet meer op je favorieten-lijstje staat. Wat vond je daar de minpunten van?

Ik heb V-ray geprobeerd toen ik nog niet heel ver was met SU, toen vond ik het al een vet programma, en na het zien van de renders die jij gemaakt heb was ik van plan om V-ray wat nader te bekijken, helaas heb ik windows vista en lukt het me niet om V-ray draaiende te krijgen.

Heb 't zelf onder XP en Vista (32bit) draaien. Heb er niet iets speciaals voor hoeven doen, dan alleen de standaard installatie.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beste rendersoftware?
BerichtGeplaatst: 22 jan 2008, 11:49 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
TheFox03 schreef:
Citaat:
Maar waar ik zelf benieuwd naar ben, ik ben pas een tijdje aan het klooien. Is waarom Vray niet meer op je favorieten-lijstje staat. Wat vond je daar de minpunten van?

Zou jij misschien een tutorial kunnen schrijven over hoe je die waanzinnige renders maakt?
Bijvoorbeeld een render die je al gepost hebt nader toelichten met prnt scrn's van de instellingen in V-ray.
Ik weet zeker dat er veel mensen nieuwsgierig zijn naar de handelingen om tot deze reallistische renders te komen (inclusief mijzelf :wink: ) Want het is niet even V-ray openen en op render drukken.

Nou bij V-ray is het inderdaad nogal veel wat je kan instellen maar moet zeggen dat ik ook maar wat doe. Ook omdat ik de handleiding nou niet echt duidelijk vind. Maar als je mijn settings een keer wilt hebben dan kan ik die zo in een zipje zetten. Ik heb wat settings gefreubeld met behulp van de handleiding maar dan met instellingen die zorgen dat ie niet te lang aan het renderen is. Daarom worden soms wat renders wat vlekkerig als het donkerder is. Moet zeggen dat het al een stuk beter wordt als je nog ergens een lampje plaatst.

Settings: http://vray.fizion.nl/settings.zip

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beste rendersoftware?
BerichtGeplaatst: 25 jan 2008, 0:45 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
hee Su-ers

ik gebruik sinds een paar dagen nu kerkythea voor het renderen, zie hieronder mijn zoverre resultaat, maar ik hoorde van een klasgenoot dat modo 301 een veel beter en realistischer programma is, dus ik ga die denk ik maar even uit proberen:)

dit is een kantoorbedrijf dat ik simpel gerenderd heb:
http://j0rdyyy.hyves.nl/album/15851751/Vrienden/BTBd/fotos/174294519/0/ZD_r/

Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beste rendersoftware?
BerichtGeplaatst: 25 jan 2008, 10:31 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 25 nov 2007, 17:45
Berichten: 114
Woonplaats: Gorredijk
IK werk ook nog niet zo lang met kerkythea maar is fantastisch programma!!!!!!!!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Beste rendersoftware?
BerichtGeplaatst: 25 jan 2008, 16:11 
Offline

Geregistreerd: 02 maart 2007, 20:01
Berichten: 759
Woonplaats: Oss
Ik gebruik voornamelijk SU op het werk. af en toe render ik. Ik vind Kerky al moeilijk genoeg en ik blijf ook daar. (langzaanaan begin ik te snappen).
Mijn zoon gebruikt op zijn stageplek Vray en zie prachtige renders. Ik heb geen zin en tijd om weer een nieuwe "moeilijke" programma te leren.
Ik heb hier veel prachtige renders gezien van Kerky dus...

_________________
truffel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO