Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
  Afdrukweergave

3ds probleem
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 jan 2008, 18:31 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2007, 16:43
Berichten: 220
Woonplaats: ouderkerk a/d ijssel
hoi

dit keer geen probleem van mij maar van iemand waarmee ik samen werk aan een mod,

hij had een model gemaakt van een brandweerwagen,maar zodra hij hem opslaat als 3ds ziet het model er heel gek uit

Afbeelding

de achterste is opgeslagen als 3ds daarvoor zag hij eruit als de voorste :?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3ds probleem
BerichtGeplaatst: 24 jan 2008, 18:35 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2007, 20:15
Berichten: 447
Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
Bij mij krijgen 3ds-en er ook altijd van die driehoeken bij, de reden hiervan weet ik niet. Wat hij precies met de textures heeft gedaan weet ik niet. Punt is dat je 3ds niet in Sketchup hoort te openen, daar is het niet voor gemaakt, en dat blijkt hier maar weer ;)

_________________
Groeten Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3ds probleem
BerichtGeplaatst: 24 jan 2008, 18:43 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2007, 16:43
Berichten: 220
Woonplaats: ouderkerk a/d ijssel
kan je daar niets tegen doen??


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3ds probleem
BerichtGeplaatst: 24 jan 2008, 19:54 
Offline

Geregistreerd: 23 apr 2007, 17:01
Berichten: 121
Je krijgt die driehoeken omdat bij veel andere 3D software alle vlakken altijd bestaan uit driehoeken (subdivision). Een rechthoek bestaat in bv 3D studio altijd uit 2 driehoeken. Een uitwisselingsformaat als 3ds zal dit dus ook moeten ondersteunen wil het goed kunnen uitwisselen. Sketchup maakt die driehoeken niet standaard aan omdat ze vaak niet nodig zijn en dan je model extra zouden vertragen. Je kan ze nog wel terug vinden in bv de sandbox tools als je daarmee een vlak maakt, deze bestaat dan ook uit driehoeken (als je hidden geometry aan zet). Als je vanuit sketchup een model exporteerd als 3ds zal sketchup dus alle platte vlakken op gaan delen in driehoeken om aan het uitwisselingsformaat te voldoen. Ga je vervolgens die 3ds weer importeren dan zullen al die driehoeken behouden blijven. Je zult ze dan weer handmatig weg moeten halen (tenzij hier een voor mij onbekende plugin voor is?). Dit is overigens een leuke test voor modellen op de warehouse, als je subdivision ziet in platte vlakken van modellen (waar je dat van sketchup niet zou verwachten) dan is het bijna altijd een geimporteerd model.

J-m@n

_________________
Intel Core 2 Duo E6600 // 2GB DDR2 // 8800GTS 320MB // 2x 320GB SATA2 // 2x AL1951CS 19" TFT // Space Navigator SE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3ds probleem
BerichtGeplaatst: 25 jan 2008, 12:07 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2007, 16:43
Berichten: 220
Woonplaats: ouderkerk a/d ijssel
ok bedankt :goodjob: die textures weet ik al wat op :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO