Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
  Afdrukweergave

Hulp nodig bij 2 onderdelen
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 jan 2008, 18:30 
Offline

Geregistreerd: 14 jan 2008, 18:21
Berichten: 7
Hey,

Ik ga een computer samenstellen, en ook mijn kast (heb hier nog een oude staan) "modden" (pimpen). Nou wou ik dat eerst doen in SketchUp. Maar nu heb ik een probleem: Ik snap wat dingen niet, en ik hoop dat jullie ze kunnen uitleggen.

Allereerst:
Afbeelding

De hoek waar je recht tegenaan kijkt (de rechter hoek, vooraan), die moet iets naar achter gebogen worden, er zit dus een kleine knik in. Hoe kan ik dat doen.

Ten tweede:
Afbeelding

Ik wil aan deze kant er een plaatje (wit, word doorzichtig) van een gitaar in. Maar hoe maak ik daar een mooie van? De pijlen geven aan hoe groot hij mag worden. Ik heb dit al geprobeerd met models, maar dat werkte niet.

Alvast bedankt!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Hulp nodig bij 2 onderdelen
BerichtGeplaatst: 14 jan 2008, 21:10 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Beste Joostius,

op zich een goed topic en duidelijk met plaatjes, toch snap ik nog niet helemaal wat je bedoeld, met de knik in je kast.

Het doorzichtige plaatje kan op een paar manieren, ik weet wederom niet helemaal wat je bedoeld in de uiteindelijke uitwerking; ik neem aan een doorzichtige plexiglas plaat met een afbeelding van een gitaar erop.

Dit kun je als volgt doen: zorg eerst voor een goede afbeelding en maak de omgeving transparant en sla deze op als png (behoud transparantie)

Dan teken je het vlak op de zijkant van de kast zoals je dat wil. Nu kun je de afbeelding importeren bij je paint pucket ( :paint: )

Hierna kun je deze toekennen aan het vlak en draaien/schalen door met de rechtermuisknop op de afbeelding te klikken op je kast en te kiezen voor texture en vervolgens position, met deze 4 gekleurde puntjes die in je scherm komen kun je je afbeelding roteren, schalen en moven. een beetje uitproberen is wel nodig!

Laat maar weten waar je vastloopt.

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Hulp nodig bij 2 onderdelen
BerichtGeplaatst: 14 jan 2008, 21:35 
Offline

Geregistreerd: 14 jan 2008, 18:21
Berichten: 7
Hey,

Bedankt voor je reactie. Op vraag 1 heb ik al antwoord, en dat was heel simpel eigenlijk... Ik zal vraag 2 nog een keer goed uitleggen. Je hebt inderdaad gelijk dat er plexiglas in komt. Maar ik wil dat plexiglas in de vorm van een elektrische gitaar. Ik weet hoe je glas doet, maar hoe maak je een gitaar? Want als ik het gewoon teken is het nou niet echt mooi...

Gr. Joost

-Edit-

Ik ben het nu aan het proberen met behulp van een beetje photoshop, ik zal het resultaat laten zien!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Hulp nodig bij 2 onderdelen
BerichtGeplaatst: 14 jan 2008, 21:44 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
ok, op die manier,

dan kun je het beste de afbeelding op de zijkant "plakken" en draaien volgens mijn bovengenoemde manier, dan kun je hem met je potlood gewoon overtrekken (de free-form :free: in sketchup is niks) gebruik wel korte lijntjes om je afbeelding soepel rond te laten lijken. Hierna kun je de plexiglas toekennen en deze eventueel deels transparant maken.

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Hulp nodig bij 2 onderdelen
BerichtGeplaatst: 15 jan 2008, 9:13 
Offline

Geregistreerd: 14 jan 2008, 18:21
Berichten: 7
Nog een vraagje: Ik heb een plaatje van een gitaar opgeslagen, maar ik kan het niet openen in sketch up. Wat is hier het probleem?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Hulp nodig bij 2 onderdelen
BerichtGeplaatst: 15 jan 2008, 9:58 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Klik op :paint: en dan op create material (box met een + erbij ) klik op new (envelopje) en zoek je afbeelding op. Nu staat hij in je materialen bij in model (zwart/witte huisje) en kun je hem gebruiken.

Suc6

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Hulp nodig bij 2 onderdelen
BerichtGeplaatst: 15 jan 2008, 14:04 
Offline

Geregistreerd: 14 jan 2008, 18:21
Berichten: 7
Dankjewel, ik snap het nu bijna, maar met de grootte vind ik het heel lastig, want als je voor de lengte iets invult veranderd er ook direct iets bij de breedte, weet je hoe dat werkt?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Hulp nodig bij 2 onderdelen
BerichtGeplaatst: 15 jan 2008, 18:14 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Je kunt dat veranderen door in het edit menu van een material op het Paperclipje/Kettinkje te klikken zodat het "breekt".


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Hulp nodig bij 2 onderdelen
BerichtGeplaatst: 16 jan 2008, 17:46 
Offline

Geregistreerd: 14 jan 2008, 18:21
Berichten: 7
En dan heb ik nog een probleem (-_-): Ik wil dat het maar 1 keer erop komt, nu heb ik het heel vaak (gaat nu om een ander deel wat ik ook erin wil "plakken").


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Hulp nodig bij 2 onderdelen
BerichtGeplaatst: 16 jan 2008, 17:49 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Je zou de afbeelding kunnen omlijnen en dan de buitenkant niet "behangen" met de afbeelding...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO