Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
  Afdrukweergave

3D warehouse accounts
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 nov 2007, 16:40 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Hier kunnen account worden gepost van 3D warehouse gebruikers welke een hoop goede modellen hebben.

Ik kom regelmatig zo'n account tegen, maar sla ze niet op.

Accounts:
- Olay
- moom

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Laatst bijgewerkt door PeterW op 11 nov 2007, 19:01, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 11 nov 2007, 18:26 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2007, 16:43
Berichten: 220
Woonplaats: ouderkerk a/d ijssel
moom heeft ook aardige modelen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 13 nov 2007, 19:33 
Offline

Geregistreerd: 20 sep 2007, 9:32
Berichten: 79
Grueter kan er ook wat van.....
Zal alleen zo nu en dan moeten re-scalen... :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 13 nov 2007, 21:00 
Offline

Geregistreerd: 23 apr 2007, 17:01
Berichten: 121
Een paar die ik zo gauw kan verzinnen:

- COSEDIMARCO
- Jon
- acad_whiz

Deze niet vanwege de kwaliteit van de modellen maar meer vanwege het gebruik van sketchup voor een kunstvorm.

In tegenstelling tot de anderen ben ik niet zo'n fan van de modellen van Moom. Nagenoeg alle modellen zijn geimporteerd vanuit andere programma's. Veel modellen zijn daardoor overcomplex in geometrygebruik met een daarbij behorende bestandsgrootte. Vaak is het importeren ook niet foutloos gegaan zonder dat dit is bijgewerkt. Wat mij betreft zijn die modellen totaal onbruikbaar om te importeren in een andere model.

J-m@n

_________________
Intel Core 2 Duo E6600 // 2GB DDR2 // 8800GTS 320MB // 2x 320GB SATA2 // 2x AL1951CS 19" TFT // Space Navigator SE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 14 nov 2007, 0:12 
Offline

Geregistreerd: 06 feb 2007, 23:54
Berichten: 448
J-m@n schreef:
Een paar die ik zo gauw kan verzinnen:

- COSEDIMARCO
- Jon
- acad_whiz

Deze niet vanwege de kwaliteit van de modellen maar meer vanwege het gebruik van sketchup voor een kunstvorm.

In tegenstelling tot de anderen ben ik niet zo'n fan van de modellen van Moom. Nagenoeg alle modellen zijn geimporteerd vanuit andere programma's. Veel modellen zijn daardoor overcomplex in geometrygebruik met een daarbij behorende bestandsgrootte. Vaak is het importeren ook niet foutloos gegaan zonder dat dit is bijgewerkt. Wat mij betreft zijn die modellen totaal onbruikbaar om te importeren in een andere model.

J-m@n

J-m@n,
Over bijwerken gesproken, deze moet zeker nog, is echt funny:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 1481177a01
Ik denk dat ie ergens in de Sahara staat. Nieuw soort "Lafarge"??? :lol:

Toch leuk om te zien, die collecties van anderen.
Ik ben het met je eens, al dat geknutsel met andere programma's en dan doen alsof het in SU gemaakt is, niet mijn idee!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D warehouse accounts
BerichtGeplaatst: 04 jan 2008, 19:51 
Offline

Geregistreerd: 04 jan 2008, 0:56
Berichten: 19
Woonplaats: Oss
Modellen die ze gemaakt hebben, hebben ze die helemaal zelf in Su getekend??


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D warehouse accounts
BerichtGeplaatst: 04 jan 2008, 20:06 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
CK schreef:
Modellen die ze gemaakt hebben, hebben ze die helemaal zelf in Su getekend??


sommige hebben alles in Sketchup getekend, andere exporteren het uit andere 3D tekenprogramma's als 3D studio Max

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D warehouse accounts
BerichtGeplaatst: 04 jan 2008, 20:10 
Offline

Geregistreerd: 23 apr 2007, 17:01
Berichten: 121
Hallo Candy,

De meeste modellen van bovenstaande personen zijn inderdaad gewoon in sketchup gemaakt. Zoals ik al aangaf zijn de modellen van Moom dat over het algemeen niet. Die modelen zijn in een ander programma gemaakt en vervolgens geimporteerd in sketchup. Naar mijn idee gaat dit vaak niet zo best en ik heb daardoor ook de voorkeur om alles gewoon in sketchup te maken. Mijn eigen modellen zijn in ieder geval wel allemaal gewoon in sketchup gemaakt.

J-m@n


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D warehouse accounts
BerichtGeplaatst: 05 jan 2008, 1:47 
Offline

Geregistreerd: 04 jan 2008, 0:56
Berichten: 19
Woonplaats: Oss
@ J-man

Ok. Maar veel van je modellen zijn echt tot de puntjes getekend als ik je modellen zo zie. Bedoel, dan teken je iets, maar leg je dan bij wijze van een plaatje ofzo er naast en probeer je die na te tekenen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D warehouse accounts
BerichtGeplaatst: 05 jan 2008, 15:38 
Offline

Geregistreerd: 23 apr 2007, 17:01
Berichten: 121
In grote lijnen komt het daar wel op neer, afhankelijk van het model wat ik maak. De modellen die zijn afgeleid van een bestaand object, zoals de graafmachines, treinen, wright flyer enzovoort, maak ik op basis van blauwdrukken (blueprints) met een aantal aanzichten van het object. Hiervoor zijn zat websites waar je die kunt downloaden. Meestal gebruik ik die blauwdrukken voor de grove maatvoering (zoals deze bv), voor de detaillering gebruik ik liever foto's omdat die veel meer laten zien dan de blauwdrukken. Dit is inderdaad een kwestie van namaken wat je ziet op de foto.

Mijn andere modellen zijn gewoon vanuit de fantasie gemaakt of vanuit het object wat ik in mijn directe omgeving heb liggen. Dan is het een kwestie van even de meetlat er langs te leggen om het op te meten. Eigenlijk alle modellen van computerapparatuur (lian-li kast, acer monitors, switch, laserprinter, etc.) staan hier nu voor mijn neus terwijl ik dit typ.

Voor alle modellen geldt bij mij in elk geval dat ik begin met de hoofdvorm en hier steeds meer nuances en details in aanbreng. De basis is vaak gewoon een kubus, cilinder of bol die steeds meer bewerkt wordt.

J-m@n

_________________
Intel Core 2 Duo E6600 // 2GB DDR2 // 8800GTS 320MB // 2x 320GB SATA2 // 2x AL1951CS 19" TFT // Space Navigator SE


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO