Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
  Afdrukweergave

Eigen huis [vray for sketchup | WIP]
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 dec 2007, 12:29 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Als Sketchup noob ben ik momenteel nogal verslaafd aan de easy manier van modellen. In principe vrijwel geen ervaring al zat ik tig jaar geleden nog weleens te klieren met 3DStudio, onder DOS ;)

Ben nu druk bezig met mijn eigen appartement (3 verdiepingen met daaronder een winkel). Hoewel SketchUp heerlijk is om te modellen renderen is dan weer minder. Onderstaande plaatje zijn gerenderd met de VRay plugin voor SketchUp. Ongeveer 2 minuten renderen per afbeelding (ik heb niet de snelste PC, dus mijn laptop en server helpen mee met renderen).

Ik zag nog geen groep voor VRay gebruikers, maar 3DMax komt toch het dichtst in de buurt aangezien je daar ook wel een VRay plugin voor hebt.

Ben benieuwd wat jullie van mijn gefreubel vinden. Het is nog WIP maar ik ga fijn verder met details.

Afbeelding
Afbeelding

I love it when a plans comes together...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 06 dec 2007, 13:01 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 25 nov 2007, 17:45
Berichten: 114
Woonplaats: Gorredijk
ziet er leuk uit ga je ook de boel nog "inkleuren"?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 06 dec 2007, 13:19 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
kevin schreef:
ziet er leuk uit ga je ook de boel nog "inkleuren"?

Ik ben wel van plan uiteindelijk alles te voorzien van strakke textures. Maar volgens mij kun je dat het best op het laatst doen. Moet ook nog ff zien hoe ik goeie materialen kan krijgen/maken voor VRay. Al wat over gelezen maar ze werken nu met .vismat bestanden voor de VRay plugins van Rhino en SketchUp geloof ik en dat is vrij nieuw format las ik volgens mij.

Ik ga eerst maar eens zorgen dat ik de bovenste verdieping ook nog even af maak en nog wat detail aanbrengen in wat houten schotjes kozijnen etc. Nu weer fijn met hekjes bezig, gepruts is dat :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 07 dec 2007, 15:20 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Ik ben ondertussen verder gegaan met de bovenverdieping en nu heel voorzichtig mijn eerste stappen aan het zetten met textures en bump-maps. Ben al helemaal blij dat het principe in ieder geval werkt. Al is er veel ruimte voor verbetering. Het idee klopt....

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 07 dec 2007, 15:53 
Offline

Geregistreerd: 22 mei 2007, 19:59
Berichten: 81
Woonplaats: Heerenveen!
Strak!

Alles met behulp van texturen, of maak je het in sketchup? (bv baksteen?)

_________________
Google, je beste vriend op internet!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 07 dec 2007, 16:39 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Woow geweldig!
Hoezo SketchUp-noob?!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 07 dec 2007, 17:12 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2007, 16:43
Berichten: 220
Woonplaats: ouderkerk a/d ijssel
ik zat ook al te denken volgens mij is hij nog een van de beste van het forum, weer een nieuw tallent er bij dus :yay:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 07 dec 2007, 17:31 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Johan schreef:
Strak!
Alles met behulp van texturen, of maak je het in sketchup? (bv baksteen?)


Thanks! Nou wat ik nu doe is een materiaal maken in SU, dan daar textures aan hangen en het mappen om de faces. Dan maak ik vervolgens een nieuw VRay materiaal (maar zou volgens mij net zo goed kunnen linken) en dan voeg ik daar de textures nog een keer in en dan ook de bumpmap als die nodig is.

Maar het is eigenlijk de eerste keer dat ik serieus wat probeer te doen met textures, het is tijdrovend maar wel super tof omdat je vrij snel resultaat ziet. Ik zal hier af en toe wel update posten.. het is verslavend dus ga nog wel even door (had eigenlijk deze vrije dag nuttiger willen besteden ;))

Ow ennuh.. :roll: bedankt voor jullie complimenten. Dit is een mooie manier om een beetje into Sketchup te komen.. nu vind ik architectuur en het ontwerpen van huizen geweldig dus na mijn eigen huisje wil ik eens proberen zelf wat tofs te verzinnen.

Maar ik blijf erbij, wat verslavend.. :yes:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 09 dec 2007, 20:25 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Ik ben ondanks feestje en wat social life nog even verder gegaan met mijn casa. Ik heb even een selectie gemaakt van nog wat renders.

Wil nog meer detail toevoegen maar dit geeft een aardig beeld van de vorderingen tot nu toe. Wat betreft de trapleuning, ik had in het officiele SketchUp forum nog gevraagd hoe je dat smoother kon krijgen. Er is iemand die daar een leuke oplossing voor gepost heeft en dat wil ik proberen, dan krijg je een leuning 'uit 1 stuk'. Maar scheen vrij tricky te zijn.

Naja in ieder geval weer wat te kijken, mochten veel plaatjes trouwens niet gewaardeerd worden dan hoor ik het graag. Ik ben zelf alleen nogal enthousiast over een weekje of 2 nu en dan SketchUp :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 09 dec 2007, 21:16 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2007, 20:15
Berichten: 447
Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
Ziet er professioneel uit!

Ook de afbeelding met de helft gerenderd en de helft gewoon is een leuk idee, ga ik ook eens uitproberen.

_________________
Groeten Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 09 dec 2007, 21:31 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Dit ziet er erg goed uit!

je werkt 2 weken met sketchup, maar zeker al jaren met 3D tekenprogramma's :P

Er zitten een paar hele mooie interieur renders al bij, ben niet bekend met vray, maar je lichtbronnen en lichtinval zien er super realischtisch uit!

Hoe meer plaatjes hoe beter!

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 09 dec 2007, 21:45 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Respect schreef:
Dit ziet er erg goed uit!

je werkt 2 weken met sketchup, maar zeker al jaren met 3D tekenprogramma's :P


Grijns, nope. Ik heb het wel altijd leuk gevonden maar enige serieuze poging was ooit in 3DStudio (heet nu 3DMax) onder DOS, dus dat is verjaard ;) Maar door dat ik nu SketchUp een beetje door krijg denk ik dat 3DMax ook weer wat logischer is. Daar ben ik verder nog nooit mee bezig geweest.

Qua renderen... het is een hoop trial and error maar heb de handleiding van VRAY erbij. De laatste set renders is bijna allemaal gemaakt door sunshine van SketchUp te gebruiken in VRay. Door dan een camera te gebruiken en de sluitertijd en F etc te tweaken krijg je wel ok plaatjes. Heb de kwaliteit vrij laag staan vandaar dat het wat vlekkerig is soms. Moet zeggen dat Vray snel rendert maar door glas en dat hekje met tig edges is hij nu wel even bezig ondanks dat ik mijn laptop en server mee laat doen :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 11 dec 2007, 1:06 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Weer een paar plaatjes, vanavond even bezig geweest met stuccen (was dat werkwoord?) die texture heb ik zelf ff gefixt in Photoshop. Verder beetje aan het spelen met depth of field tijdens renderen. Is meer een testje en soms nogal overdreven, maar hou er van met echte foto's. Verder plintjes gefixt en vloertje gelegd.

Moet nog aan de slag met de zwarte hoogglansverf want die is niet helemaal hoogglans. Verder is de vloer niet echt de goede kleur. Maar is nu lastig te corrigeren omdat deze renders met GI zijn gemaakt ipv sunshine oid.

Overigens zie ik nu dat de jpg output van SketchUp wel erg ranzig is.. toch maar weer eerst tga's oid :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toch nog ff eentje met sunlight gerenderd... duurt lang.. ;)

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 14 dec 2007, 19:06 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Even weer een verse lading... :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 14 dec 2007, 19:15 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
:admin:

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO