Ellen .
ik herken je probleem. en je vraag wat is goed is moeilijk te beandwoorden.
Zelf heb ikop mijn werk een Wacom tabled met pen, en een logitech linkshandige laser muis , tevens maak ik gebruik van het toetsen bord je moet afwisselen tussen deze drie, dat is het beste.
Je hebt zover gelijk om te stellen dat werken met sketchup of autocad andere handelingen vraagt ,persoonlijk vindt ik werken met sketchup prettiger minder vermoeiend dan met Autocad, maar met bijde programma's probeer ik nooit langer dan ca 45 minuten aaneengesloten te werken,en dan even wat anders voor een paar minuten,en evt wat oefeningen.
Thuis werk ik met een zelfde muis als op het werk en ook de wakom enhet toetsenbord, tevens heb ik thuis de space navigator tot mijn beschikking maat deze gebruik ik wienig voor sketchup tijdens het werken met het programma , maar wel voor het doorlopen van sketchup op het einde , en in Google Earth hooftzakelijk maar een echte aanvulling vind ik persoonlijk het niet erg de kosten vallen wel mee €56,- .
Mijn advies voor jou zou zijn
Ga naar een goede winkel en probeer een goede laser muis welke volgens jou goed in jou hand licht, doe dit wanneer je ontspannen bent dus bijvoorbeeld in de ochtend net zoals een bed uitzoeken moet je niet vermoeid zijn dan is namenlijk alles goed.
Bespaar niet op de centen als het nodig is, het hebben van RSI is niet fijn.
ga wvt later pas uitbrijden met bijvoorbeeld de Wacom tabblet.
Probeer zovel mogenlijk met je toetsenbordt te werken.
En hou rust pauses als je dit doet dan heb je al veel gewonnen.
Groetjes .
Boucra