superstardjay schreef:
Is het mogelijk in sketchup conisch te extruden ? Dus eigenlijk een afgeknotte kegel te tekenen met als gegeven de twee diameters van de cirkels (één van het bovenvlak en één van het ondervlak).
De eerste optie van Respect resulteert in een omtrek met allemaal driehoeken en overlappende driehoeken in onder- en bovenvlak. Heel veel overbodige lijnen dus.
De tweede optie is beter. Echter, met verschalen bereik je zelden de juiste diameter, tenzij je goed begint en dan met een factor kan werken. Een juiste maat ingeven lukt niet.
Je kunt ook met [Shift+Move] een endpoint van de bovencirkel verslepen.
Slechts vier endpoints (om de 90 graden) komen hiervoor in aanmerking.
Echter ook hier een zelfde probleem om achteraf een correcte diameter op te geven.
Hoe dan?
Teken een cilinder van de juiste hoogte (met Push/Pull vanuit de grond-cirkel)
Geef achtereenvolgens via de Entity Info voor beide cirkels de radius op.
Zuiver!!!