Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
  Afdrukweergave

Spherical Image
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007, 13:18 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Kerkythea 2007 Afbeelding Spherical image

Ik heb deze functie zelf ook pas net ontdekt dus er kunnen fouten in deze handleiding staan. Ook kan het zijn dat de kwaliteit op deze manier niet de beste is. PM mij aub als je opmerkingen hebt of een betere manier weet. Ik zal deze handleiding dan aanpassen.

Veel succes en ik zou het leuk vinden als er een aantal topics komen met de resultaten van mensen!


Upload je model naar Kerkythea zoals in de Getting Started beschreven staat.

Ga naar Settings > Scene > Cameras, onderstaan venster verschijnt. Om Kerkythea te laten weten dat we een spherical image willen maken gaan we bij Geometry naar Spherical. Omdat we moeten weten bij welke "Camera" we deze instellingen hebben gedaan kiezen we er ééntje via het menuutje waar ##Current View## in staat. Met de gekozen camera moet je straks gaan renderen. Druk op OK om het venster af te sluiten.

Klik nu op het render-icoontje of ga naar Render > Start. Kies bij Camera de camera waarbij we net de Spherical instelling hebben gedaan. Neem als resolutie 2400x1200 voor een mooier resultaat. Je kunt met de hand elke gewenste resolutie instellen via Settings > Advanced > Scenes > Bestandsnaam > Cameras > Scenenaam. De andere instellingen kies je net als bij een "normale" render.

Als het goed is gegaan krijg je na het renderen zo'n soort afbeelding.

Afbeelding

Om er nu een quicktime movie van te maken hebben we een programaatje nodig. In deze handleiding gebruiken we het gratis programma Pano2QTVR voor Windows. Download hier de laatste versie: http://www.pano2qtvr.com/ > Download.

Open het programma (als de tekst niet in het Nederlands is verander je die via Help > Kies taal > Nederlands). Druk op Start een nieuw project, kies de map waarin het project moet worden opgeslagen en vul een naam in. Druk op Opslaan.

Afbeelding

Je gaat nu automatisch naar het Tab-menu Nieuw Project. Hier moeten we een aantal instellingen doen. Bij Panorama: kiezen we voor Equirectangulair. Achter Equirectangulair afbeelding: staat een invulbalk, waarachter een knop met ... staat. Druk op die knop om een afbeelding (de afbeelding die we net met Kerkythea hebben gemaakt) te openen. Nu hoeven we alleen nog een titel te verzinnen voor ons bestand. Dat doen we bij QuickTime film Uitvoerbestand.

Afbeelding

Nu we hier klaar zijn gaan we naar het tabblad Opties. Bij Kwaliteit kiezen we natuurlijk voor 100 oftwel hoog. Bij Venstergrootte kiezen we de afmetingen van het venster dat we willen hebben (als je hem op het forum wilt zetten is het prettiger als je hem niet breder dan 600 á 700 px maakt). Hieronder zien we nog een keertje Kwaliteit staan. Bij beide menuutjes gaan we voor Max.

Afbeelding

Om je QuickTime bestandje aan te maken druk je nu op Creëer. Als het programma klaar is krijg je het bestand te zien.

Je Spherical Image Op het forum laten zien
Je wilt natuurlijk graag hier, op het forum, laten zien wat je hebt gemaakt. Dan kan je of een linkje naar het bestand (wat je ergens hebt geupload) zetten of een viewer plaatsen. Dat laatste doe je door de volgende code aan te passen en als bericht te plaatsen.

Code:
<embed src="bestands URL" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="breedte in px" height="hoogte in px"></embed>


Je eindresultaat zou er ongeveer zo uit moeten zien. Je kunt nu inzoomen met [Shift] en uitzoomen met [Ctrl].

<embed src="http://www.freewebs.com/google-sketchup/Sphere%2DBadkamer.mov" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="400" height="300"></embed>


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 16 jul 2007, 18:08 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
graag hoor ik van degene met hier de meeste kennis over of er nog verbeteringen in de tutorial kunnen worden toegevoegd, Tyto... :wink:

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 16 jul 2007, 18:09 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Respect schreef:
graag hoor ik van degene met hier de meeste kennis over of er nog verbeteringen in de tutorial kunnen worden toegevoegd, Tyto... :wink:

Ik heb hem al om advies gevraag :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO