ardoise schreef:
....................
..............................
Wo3dan waar staat jou ontwerp?
...................................
Ben ik nog iemand vergeten?
IK BEN NIEUWSGIERIG
Yolanda,
Hier dan eindelijk mijn ontwerp, sorry voor de vertraging maar ik ben nog niet de oude dus al mijn werk kost(te) me 5x zoveel tijd om te doen.
Ik ben wel af en toe op het forum geweest maar had niet de puf om iets uit te richten.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 3128c55283
(c.a. 5Mb, met 14 scenes te laden in een nieuw model!!)
Het ontwerp is nog steeds volgens mijn eerste idee en is ‘eenvoudig’ gehouden met de volgende uitgangspunten:
-de zichtlijn van voor (deuren) naar achter (raam) moet vrij blijven voor het ruimtelijk effect;
-WC & bidet enigszins uit zichtlijn, dit heeft ook als voordeel dat de zware riolering aan het einde van de route naar buiten ligt;
-het raam moet goed bereikbaar blijven, dit resulteert in een hoekbad van gangbaar formaat. (Heb hiervoor nagetekend: Keremag Primera Sechseckwanne 200x90 cm, er zijn er vele);
-simpel bankje en (badjas-)haken voor, praktisch in gebruik;
-wastafel(s) direct binnen handbereik, (=om de hoek);
-in doucheruimte een vaste gemetselde zit, betegeld met mozaïektegels (alle tegelvoegwerk met epoxie voegmiddel uitvoeren voor beter resultaat ook op langere termijn);
-simpele en logische looplijn(en) door de badkamerruimte.
De wastafel, WC en bidet komen uit 3DW. kranen en nog wat klein spul heb ik niet geplaatst,
Het gaat toch om de inspiratie voor het geheel.
Let bij de aanleg van de riolering op dat deze een expansie heeft zodat de sifons niet leeggetrokken worden (stankoverlast)!
(overigens raar dat e.e.a. pas nu aangelegd gaat worden, maar hopelijk het kan nog allemaal)
Ik hoop dat je het model met al zijn views (bij het ophalen en laden een nieuw model openen!!) kunt gebruiken voor ideëen in jullie badkamer. Succes!
vr.gr.
Wo3Dan.
p.s. dhddesign, nog bedankt voor je beterschapswens!!!!