Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
  Afdrukweergave

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 jun 2007, 17:23 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 01 mei 2007, 10:31
Berichten: 457
Memyselfandi schreef:
@ respect

Ik wilde even een nieuwe render uitvoeren maar ik vind de wijziging niet onder settings zie ik enkel:

Scene
Sun and sky
materials
advanced

(wil je het aub nog eens uitleggen :oops: )

Hier heb ik 2nieuwe test renders maar ik ben er helemaal niet tevreden over het ene is te donker, het ander overbelicht en de weerspiegeling van de ondergronds is niet proper. Ken opnieuw de ruis die overheerst.

weet iemand hoe het komt dat de ring er zo hoekig uitziet? ik heb hier ergens op dit forum gelezen dat een cirkel in SU geen echte cirkel is klopt dit? dit wordt duidelijk in de render (hoekig)

maar ik plaats ze toch even online zodat jullie opmerkingen en suggesties kunnen doorgeven ;-)

Afbeelding


Afbeelding

ik heb ondertussen de materiaal editor cursus afgedrukt ... hopelijk lukt het met behulp van de cursus al wat beter


als je vindt dat je foto overbelicht is, kan je het nog bij de eindrender altijd veranderen zonder je het opnieuw moet renderen.
-
niet meteen opslaan als je klaar bent, maar met knoppen spelen om een goede beeld te krijgen. (bij overbelichting moet je bijv gamma of exposure lager of hoger zetten.) als je tevreden ben, dan die beeld opslaan als jpg bestand.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 28 jun 2007, 19:38 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 07 jun 2007, 13:58
Berichten: 84
Woonplaats: België
Dankjewel voor al deze informatie ik heb er echt veel aan :-)

@tyto: als ik tijd heb ga ik zo snel mogelijk een een gelijkaardige glas render proberen als de jouwe want dit ziet er echt ongelofelijk uit :o

Ik heb ook al eerder de zon gebruikt maar vind het nogal moeilijk; lichtsterkte is soms te zwak (ook na verhogen van de waarde) en ik weet niet hoe ik de zon 'handmatig' kan draaien zoals de lichten. want zoals bv het glas stond de zon achter de 'achterwand'


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 29 jun 2007, 13:32 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 07 jun 2007, 13:58
Berichten: 84
Woonplaats: België
@tyto : hier een nieuwe render met thin glas zoals je me aangeraden had het is inderdaad een heel erg groot verschil maar ik zal men flessen toch nog eens opnieuw moeten tekenen want nu zijn er meer foutjes zichtbaar... ook de schaduw vind ik hier nog te sterk

Afbeelding


Hier dan mijn momenteel beste render vind ik maar de perfectie is nog ver weg :-p ... weet trouwens iemand hoe het komt als ik bv: plankenvloer of ander materiaal uit de KT bib toevoeg deze een rare structuur krijgen? het lijkt nergens op lol

Afbeelding


Zoals voorheen : opmerkingen en tips WELKOM :-D


PS: tyto ik heb dan maar besloten om de zelfde imageuploader te gebruiken als jou :wink: dus indien er dan nog spyware aanwezig is ... :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 29 jun 2007, 15:07 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:20
Berichten: 330
Woonplaats: Zeeuwsch-Vlaanderen
die 1e valt me wat tegen.. maar die 2e is echt heel mooi! ga zo door Jurgen.

_________________
Apple MacBook 2.2 ghz, 1 Gb, 120 Gb = Apple Cinema display = Harman/ Kardon = Iomega 320 Gb = 5th gen. iPod video 30 Gb


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 29 jun 2007, 16:14 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 01 mei 2007, 10:31
Berichten: 457
Memyselfandi schreef:
@tyto : hier een nieuwe render met thin glas zoals je me aangeraden had het is inderdaad een heel erg groot verschil maar ik zal men flessen toch nog eens opnieuw moeten tekenen want nu zijn er meer foutjes zichtbaar... ook de schaduw vind ik hier nog te sterk

Afbeelding


Hier dan mijn momenteel beste render vind ik maar de perfectie is nog ver weg :-p ... weet trouwens iemand hoe het komt als ik bv: plankenvloer of ander materiaal uit de KT bib toevoeg deze een rare structuur krijgen? het lijkt nergens op lol

Afbeelding


Zoals voorheen : opmerkingen en tips WELKOM :-D


PS: tyto ik heb dan maar besloten om de zelfde imageuploader te gebruiken als jou :wink: dus indien er dan nog spyware aanwezig is ... :P


ik had gister ondertussen geexpertminteerd voor jou welke glas nou beste is. (allemaal 1 voor 1 renderen.)

thin glass
plexiglass
plasticglass

erg vervelend die glazen, sommige werkt als een zoomlens.

die sterke schaduw, kun je zachter maken door schaduw uit te zetten en soft shadow aan. (bij scene instellingen)


die rare structuren;
ga naar material editor
bij alle bitmap(wel op bitmap knop drukken) moet je het omzetten van UV naar cubic.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 05 jul 2007, 21:37 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 07 jun 2007, 13:58
Berichten: 84
Woonplaats: België
Ik heb de materialen goed kunnen krijgen zoals je me uit gelegd hebt door UV bitmap om te schakelen naar cubic THX

Euh nu een vervolg van de vraag hoe kan ik nu de grootte van het bitmap materiaal aanpassen? bv als de mozaïek tegelstjes te klein zijn en ik wil ze een groter formaat geven?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO