Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
  Afdrukweergave

orbit en pan
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 maart 2007, 22:04 

Wie weet hoe (en òf) dit kan: met autocad ben ik gewend dat ik, met het wieltje op de muis ingedrukt, slepend kan pannen. Bij SU lukte dat niet en gisteren merkte ik dat dat logisch is, omdat ik kon 'orbit'-ten op die manier. Pan dan gewoon via de toolbar of rechtsklik-menu. Vandaag werkte orbit via het wieltje ineens niet meer en gaat het alleen via de toolbar. Bovendien heb ik het gevoel, hoewel ik dàt niet zeker weet, dat het in- en uitzoomen via het wieltje ineens andersom werkt. (het is nu nl. andersom dan ik gewend ben en dat was me niet eerder opgevallen). Ik heb niets aan mijn instellingen gewijzigd en daar waar ik muisinstellingen vind, vind ik deze optie niet terug...
Ik heb nu nog alleen SU6, zonder Pro.

Tanja.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

probleem
BerichtGeplaatst: 04 maart 2007, 22:19 

Tanja sorry dat ik je niet kan helpen dit is een vreemt probleem.
zelf ken ik dit niet omdat ik pan en orbit sinds kort niet meer gebruik.
ik heb daarvoor een 3Dconnextion dit hulpmiddel kan ik aan een ieder aanraden die vaak met 3D cad en sketchup werkt .

je hebt waarschijnlijk al van alles geprobeert. de eenigste optie die ik zou kunnen bedenken is tevens rigureus het programma opnieuw instaleren ,maar ik weet niet of dit een rieele oplossing is.

succes.
boucra

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 04 maart 2007, 22:47 

Boucra, ik heb opnieuw installeren geprobeerd, hoewel ik niet eerst alles eraf heb gehaald, dus misschien was dat niet rigoreus genoeg. Kan je wel vertellen of het klopt dat ik op die manier kon orbit-ten, ik begin me namelijk af te vragen of ik het me verbeeld heb.
Wat is 3Dconnextion?

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 04 maart 2007, 23:44 

tanja schreef:
Boucra, ik heb opnieuw installeren geprobeerd, hoewel ik niet eerst alles eraf heb gehaald, dus misschien was dat niet rigoreus genoeg. Kan je wel vertellen of het klopt dat ik op die manier kon orbit-ten, ik begin me namelijk af te vragen of ik het me verbeeld heb.
Wat is 3Dconnextion?

Een bekend probleem. het ligt aan de instelling van je muis. Als je hem op normaal zet(ligt aan welke muis je hebt) doet hij het weer normaal. :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 04 maart 2007, 23:59 

Het ligt niet aan SU. De muis is altijd afhankelijk van de instellingen in windows.
Kijk eens naar het stuurprogramma/driver van de muis.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Wat is een 3Dconnextion
BerichtGeplaatst: 05 maart 2007, 4:56 

Tanja.

Een 3Dconnextion is een stukje hartware wat je naast je muis gebruikt en wel met je andere hand.
Het vervangt de volgende tools; Orbid, Pan, Zoom en je muis voor deze functie je verplaatst je beeld in alle richtingen .
http://www.3dconnextion.com is de firma die deze hulpmiddelen maakt van hun heb ik de Space Navigator. dit is de goedkoopste en heeft maar twee extra instellingen maar dat is voor mij genoeg.
Mijn ervaring hiermee is nog kort maar al zeer positief het vermindert eenmalige bewegingen welke je tot nu toe, veel te vaak doet zoals je beeld verschuiven draaien enz, en het werkt prettig maar moet wel aangeleerd worden daar het een zeer nauwkuerig instrument is.
fijn dat, Leks je op de goede weg heeft kunnen helpen, daaraan heb ik nooit gedacht maar klinkt erg logies.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 07 maart 2007, 17:56 

Jullie hebben ongetwijfeld gelijk, op een andere computer werkt het perfect. Hierop heb ik alles geprobeerd; programma eraf en opnieuw geïnstalleerd, alle muisinstellingen die ik kon vinden, niks. Ik blijf het idioot vinden dat het 's middags werkte en 's avonds ineens niet meer. Hopelijk levert de 'schoonmaak' binnenkort wat op.
Bedankt in ieder geval voor de tips, ik hoef tenminste niet verder te zoeken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 07 maart 2007, 19:17 
Site Admin

tanja schreef:
Jullie hebben ongetwijfeld gelijk, op een andere computer werkt het perfect. Hierop heb ik alles geprobeerd; programma eraf en opnieuw geïnstalleerd, alle muisinstellingen die ik kon vinden, niks. Ik blijf het idioot vinden dat het 's middags werkte en 's avonds ineens niet meer. Hopelijk levert de 'schoonmaak' binnenkort wat op.
Bedankt in ieder geval voor de tips, ik hoef tenminste niet verder te zoeken.

Als je mij het merk van je muis geeft heb ik misschien nog wel een oplossing (graag zoveel mogelijk specificaties) Merk, Type, Aantal knoppen etc.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 08 maart 2007, 16:09 

Het is de Logitech MX 900 met bluetooth. Ik probeerde het plaatje (via print screen) hierbij te plakken, maar dat gaat niet.
Behalve de gewone knoppen en dus wieltje, heeft 'ie nog 'volgende' en 'vorige' aan de l-zijkant en 'omhoog', 'omlaag' en 'documentenschakelaar' bovenop. Helpt dat?
Overigens heb ik een zelfde soort probleem met acad, maar daar zit 't 'em waarschijnlijk erin dat mijn muis te nieuw is voor de versie waarmee ik werk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 08 maart 2007, 16:19 
Site Admin

tanja schreef:
Het is de Logitech MX 900 met bluetooth. Ik probeerde het plaatje (via print screen) hierbij te plakken, maar dat gaat niet.
Behalve de gewone knoppen en dus wieltje, heeft 'ie nog 'volgende' en 'vorige' aan de l-zijkant en 'omhoog', 'omlaag' en 'documentenschakelaar' bovenop. Helpt dat?
Overigens heb ik een zelfde soort probleem met acad, maar daar zit 't 'em waarschijnlijk erin dat mijn muis te nieuw is voor de versie waarmee ik werk.

Dan weet ik wel wat het probleem is (en weet ook de oplossing, zal vanavond even dat opzoeken, zit nu op mijn werk)

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 08 maart 2007, 19:39 
Site Admin

- Ga naar driverguide

- Kies Download this file by viewing a series of ads (no registration required)

- Kies No thanks, continue

- Typ de 3 letters van het plaatje over en zet een vinkje bij Your hard drive

- Klik op Verify, pick destination, then click to Download

- Installeer de driver volgens de stappen en installeer met een 5 button mouse

- Start de computer opnieuw op

- In je systray (icoontjes rechts onderin) staat nu of een wit muisje of een rood icoontje met 4 pijltjes, dubbelklik hierop.

- Kies bij Draaischijfmodus: Standaard systeeminstellingen (Intelli-Mouse) en druk op Toepassen

Werkt dit niet zet hem dan op Verhoog scrollmodus

Als het goed is moet het nu weer goed werken :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 09 maart 2007, 16:58 

Respect, hartstikke bedankt voor alle moeite en je beschrijving was perfect want alles klopte, maarreh....ik durf het haast niet te zeggen, hij doet nòg niks. :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 09 maart 2007, 17:29 

Nou, d'r gebeuren hier wondere dingen. Vóór mijn vorige berichtje had ik ook hoopvol even acad geprobeerd, alles een paar keer opgestart en afgesloten, zonder succes. Ik heb letterlijk NIKS gedaan ondertussen en nu, een half uur later doet alles het!
Begrijpen doe ik het niet, maar je hoort mij (nu even) niet klagen.
Nogmaals heel erg bedankt, want ook dat autocad zonder pannen met mijn muis was behelpen. Wat een luxe nu. :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 09 maart 2007, 17:46 
Site Admin

tanja schreef:
Nou, d'r gebeuren hier wondere dingen. Vóór mijn vorige berichtje had ik ook hoopvol even acad geprobeerd, alles een paar keer opgestart en afgesloten, zonder succes. Ik heb letterlijk NIKS gedaan ondertussen en nu, een half uur later doet alles het!
Begrijpen doe ik het niet, maar je hoort mij (nu even) niet klagen.
Nogmaals heel erg bedankt, want ook dat autocad zonder pannen met mijn muis was behelpen. Wat een luxe nu. :D

Graag gedaan :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]