Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
  Afdrukweergave

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 jun 2007, 14:08 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Geef maar een SKP bestand dan upload ik het als XML.

Je kan namelijk niet zomaar een SKP bestand omzetten, dan krijg je het niet knap in Kerky.

In Sketchup moet je heel goed de materialen toekennen en benoemen, dan kun je in kerky de materialen aanpassen of laten vervangen door vooraf ingestelde materialen (Dit is ook een must om deze te downloaden) Zie ander topic of op de website van kerkythea voor meer info

p.s. volgens mij is er nog een .rb bestand benodigd maar weet even niet meer zeker welke. sketchup.rb ofzo... Ik kijk vanavond thuis even.

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2007, 14:26 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 07 jun 2007, 13:58
Berichten: 84
Woonplaats: België
Alvast bedankt voor de hulp
ja ik hoop dat we het probleem kunnen vinden en oplossen.
't is te mooi om het programma links te laten liggen :-)

hier heb ik snel een sketchupje in elkaar gestoken die omgezet mag worden naar xml om eens te testen : HIER

respect heel erg bedankt

ps: heb zo juist ook iets nieuws geleerd bij de follow me tool dankzij het forum hier :-D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2007, 17:50 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Alleen denk ik dat met openen hij de textures niet vind... maar de namen staan nog wel in kerkythea, hier kan je dan nieuwe textures aan toevoegen.

http://www.sketchupforum.nl/components/New_Folder.rar

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2007, 18:02 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 07 jun 2007, 13:58
Berichten: 84
Woonplaats: België
@ Respect

bedankt eindelijk dacht ik het eens tekunnen testen maar nu kan ik dit niet openen in kerkythea ik leg even uit wat ik doe

bestand downloaden->upzippen

kerkythea openen -> file -> openen -> naar het bestand 'gaan'-> test kerkythea xml document aanklikken -> openen

----> dan krijg ik volgende melding

no modeler can process the given file

aiai ik denk dat ik iets helemaal verkeerd doe of wel is men computer raar aan het doen ... :roll:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2007, 18:14 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Memyselfandi schreef:
@ Respect

bedankt eindelijk dacht ik het eens tekunnen testen maar nu kan ik dit niet openen in kerkythea ik leg even uit wat ik doe

bestand downloaden->upzippen

kerkythea openen -> file -> openen -> naar het bestand 'gaan'-> test kerkythea xml document aanklikken -> openen

----> dan krijg ik volgende melding

no modeler can process the given file

aiai ik denk dat ik iets helemaal verkeerd doe of wel is men computer raar aan het doen ... :roll:


Daar is niks verkeerd aan... ik kan het bestand zo openen, misschien kan dhddesign of iemand anders het eens proberen...


Hoe je ook Kerky kan testen is door in kerky insert model te kiezen en gewoon wat vormen te plaatsen, deze een texture te geven, een lamp toe te voegen en dan te renderen. En natuurlijk even kijken wat voor opties er allemaal zijn, en tussendoor af en toe weer renderen om te kijken wat je hebt aangepast :wink:

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2007, 19:15 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 07 jun 2007, 13:58
Berichten: 84
Woonplaats: België
Ik heb van de officieele site een xml gedownload om te testen of ik deze kan openen maar heb hetzelfde probleem... :-(

dit is het bestand HIER


ik vraag me echt af wat er aan de hand ik

ik kan dus vanuit su niet exporteren met de su2kt plugin
en in kerkythea kan ik ook geen xml bestanden downloaden..!!

zal er iets ernstig beschadigd zijn ofzo op mijn computer zal formateren helpen?


pfff... jammer dat het niet vlot verloopt (waar normaal niks fout mag gaan)

heb zonet de 'make face' plugin geinstalleerd en die doet het zoals het moet. weet je nog toen ik zei dat ik geen autocad tekeningen kon importeren in sketchup na een herinstallatie is dit probleem opgelost. ik heb kerkythea daarom ook opnieuw geinstalleerd maar de problemen blijven.


ik kan inderdaad wel testen met standaard symbolen en lights die aanwezig zijn ik kt beter dan niks zeker :-)

... hopend op een oplossing


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 26 jun 2007, 13:03 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 07 jun 2007, 13:58
Berichten: 84
Woonplaats: België
@ Repect

Ik heb gisteren een format op mijn computer uitgevoerd en alles opnieuw geïnstalleerd en nu werkt kerkythea wel zoals het moet dus eindelijk opgelost :-)

PS: de garage die je in 3D getekend hebt is heel erg mooi en duidelijk weergegeven :-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 26 jun 2007, 13:45 
Offline

Geregistreerd: 02 maart 2007, 20:01
Berichten: 759
Woonplaats: Oss
Memyselfandi schreef:
@ Repect

Ik heb gisteren een format op mijn computer uitgevoerd en alles opnieuw geïnstalleerd en nu werkt kerkythea wel zoals het moet dus eindelijk opgelost :-)

PS: de garage die je in 3D getekend hebt is heel erg mooi en duidelijk weergegeven :-)


THE FILE ASSOCIATED WITH THIS LINK HAS EXPIRED..

A file link is only available for a certain number of days or a limited number of downloads, whichever occurs first. Once an uploaded file expires, it can no longer be downloaded. If you still need the file, please contact the original sender directly.
Dit krijg ik te zien?

_________________
truffel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 26 jun 2007, 14:32 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Gelukkig Memyselfandi, zo'n idee had ik al... de rest was al geprobeerd...

Truffel, dat was een testbestand en verder niet van toepassing, op die website blijft het maar een korte tijd bestaan, dan wissen ze het weer.

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO