Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
  Afdrukweergave

Meerdere gelijke materialen selecteren
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 mei 2007, 20:31 
Offline

Geregistreerd: 29 mei 2007, 20:20
Berichten: 27
Hey ik ben nieuw op dit forum, goed dat er een nederlands forum is, een stuk fijner dan een internationaal forum. ik werk sinds afgelopen jaar regelmatig met sketchup voor men opleiding. Ik studeer HBO Bouwkunde en gebruik sketchup om makkelijk schetsen om te bouwen tot mooie complexe gebouwen.

Sinds ik dit forum heb gevondne heb ik een vraag over de selectie tool.

Ik ben erachter gekomen dat je met de selecttool + shift, vakken/lijnen kan selecteren en deselecteren. Ook kan je met de selecttool + cntrl vakken/lijnen erbij selecteren, en als je de selecttool + shift+ cntrl gebruikt kan je vakken/lijnen weghalen zonder andere vakken/lijnen die je had geselecteerd te deselecteren.. (ik hoop dat het een beetje duidelijk is haha..)

maar nu mijn vraag, ik ben sinds kort bezig met de render plugin, en ik wil op mijn gebouw alle ramen laten reflecteren met een reflectie waarde van 5%, maar om dan elk raam te selecteren ben je erg lang bezig, daarom vraag ik me af of iemand weet of je met een simpele knop alle gelijke materialen (zoals glas) kan selecteren, zodat ik in 1x alle ramen heb geselecteerd, anders ben ik echt heel lang bezig..

ik hoop dat er een oplossing is,

Groetjes, Jeroen Lemans


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 29 mei 2007, 20:38 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Afbeelding

selecteer kleur, en dan rechtermuisknop zie afbeelding.

(Dit werkt alleen als je geen groups gebruikt)

p.s. welk renderprogramma gebruik je, want wellicht kan het nog handiger :wink:

_________________