Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
  Afdrukweergave

Meerdere gelijke materialen selecteren
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 mei 2007, 20:31 
Offline

Geregistreerd: 29 mei 2007, 20:20
Berichten: 27
Hey ik ben nieuw op dit forum, goed dat er een nederlands forum is, een stuk fijner dan een internationaal forum. ik werk sinds afgelopen jaar regelmatig met sketchup voor men opleiding. Ik studeer HBO Bouwkunde en gebruik sketchup om makkelijk schetsen om te bouwen tot mooie complexe gebouwen.

Sinds ik dit forum heb gevondne heb ik een vraag over de selectie tool.

Ik ben erachter gekomen dat je met de selecttool + shift, vakken/lijnen kan selecteren en deselecteren. Ook kan je met de selecttool + cntrl vakken/lijnen erbij selecteren, en als je de selecttool + shift+ cntrl gebruikt kan je vakken/lijnen weghalen zonder andere vakken/lijnen die je had geselecteerd te deselecteren.. (ik hoop dat het een beetje duidelijk is haha..)

maar nu mijn vraag, ik ben sinds kort bezig met de render plugin, en ik wil op mijn gebouw alle ramen laten reflecteren met een reflectie waarde van 5%, maar om dan elk raam te selecteren ben je erg lang bezig, daarom vraag ik me af of iemand weet of je met een simpele knop alle gelijke materialen (zoals glas) kan selecteren, zodat ik in 1x alle ramen heb geselecteerd, anders ben ik echt heel lang bezig..

ik hoop dat er een oplossing is,

Groetjes, Jeroen Lemans


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 29 mei 2007, 20:38 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Afbeelding

selecteer kleur, en dan rechtermuisknop zie afbeelding.

(Dit werkt alleen als je geen groups gebruikt)

p.s. welk renderprogramma gebruik je, want wellicht kan het nog handiger :wink:

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 29 mei 2007, 20:52 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:20
Berichten: 330
Woonplaats: Zeeuwsch-Vlaanderen
Welkom Jeroen LeMans (mooie achternaam trouwens!)

Ik ga ook HBO bouwkunde studeren, kun je me mischien wat meer over die opleiding vertellen? hier of via pm?

alvast bedankt!

Dhddesign

_________________
Apple MacBook 2.2 ghz, 1 Gb, 120 Gb = Apple Cinema display = Harman/ Kardon = Iomega 320 Gb = 5th gen. iPod video 30 Gb


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 29 mei 2007, 21:02 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2007, 20:15
Berichten: 447
Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
Dit wist ik ook nog niet, bedankt! Je leert nog eens wat van andermans vragen ;)

_________________
Groeten Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 29 mei 2007, 21:05 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 01 mei 2007, 10:31
Berichten: 457
geeft HBO bouwkunde opleiding ook sketchup-les als een onderdeel? :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 29 mei 2007, 21:06 
dhddesign schreef:
Welkom Jeroen LeMans (mooie achternaam trouwens!)

Ik ga ook HBO bouwkunde studeren, kun je me mischien wat meer over die opleiding vertellen? hier of via pm?

alvast bedankt!

Dhddesign



LeMans.....Grim Fandango any1?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 29 mei 2007, 21:15 
Offline

Geregistreerd: 29 mei 2007, 20:20
Berichten: 27
ehmm nou op mijn opleiding te Hogeschool Rotterdam hebben we geen sketchup les,

sommige leraren (zeker van de graphics-kant) weten wel wat sketchup is maar werken er weinig mee. Voor de 2D tekeningen werken we met Autocad, en verder hebben we wellis met Archicad gebruikt, wat een enorm handig programma is om gebouwen mee te maken, maar sketchup is wel degelijk een stuk makkelijker waardoor ik het vaker gebruik want ik kan er meer moeilijkere vormen mee maken.

Toch vind ik het jammer dat er geen sketchup les is, mocht het nog komen, zal ik het wel laten weten voordegene die geinteresseerd zijn.

en Fleros als je interesse hebt in de opleiding bouwkunde stuur me maar een pm ;) dan stuur ik mijn email wel voor msn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 29 mei 2007, 21:18 
LeMans schreef:
ehmm nou op mijn opleiding te Hogeschool Rotterdam hebben we geen sketchup les,

sommige leraren (zeker van de graphics-kant) weten wel wat sketchup is maar werken er weinig mee. Voor de 2D tekeningen werken we met Autocad, en verder hebben we wellis met Archicad gebruikt, wat een enorm handig programma is om gebouwen mee te maken, maar sketchup is wel degelijk een stuk makkelijker waardoor ik het vaker gebruik want ik kan er meer moeilijkere vormen mee maken.

Toch vind ik het jammer dat er geen sketchup les is, mocht het nog komen, zal ik het wel laten weten voordegene die geinteresseerd zijn.

en Fleros als je interesse hebt in de opleiding bouwkunde stuur me maar een pm ;) dan stuur ik mijn email wel voor msn


voorlopig eerst de ICT opleding :wink:
(zie profiel)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 29 mei 2007, 21:34 
Offline

Geregistreerd: 29 mei 2007, 20:20
Berichten: 27
ah kijk aan, hardstikke bedankt voor je hulp Respect,

ik heb heir al een mooiere render( ik render met de Podium Plugin)

alleen beetje jammer dat bepaalde hekken niet goed mee gerenderd worden maargoed ik ga dan wel van de week aan de slag met kerkythea

Groetjes, Jeroen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO