Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
  Afdrukweergave

sinterklaaskadootje in sketchup
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 nov 2013, 21:34 
Offline

Geregistreerd: 23 feb 2009, 11:38
Berichten: 12
Omdat zwartepiet volgens sommigen tegenwoordig helaas niet meer mee mag spelen is hier een tip voor de houtbewerker die het zelf op moet knappen.
Wie nog aan de slag wil om een kadootje te knutselen voor een 3, 4 of 5-jarige, is hier een ideetje dat ik ruim dertig jaar geleden voor mijn zoon en een paar jaar geleden nog een keer voor mijn kleinzoontje in elkaar zette. Het is een hijskraantje waar het kind op kan zitten en waarmee hij of zij dingen kan optakelen.
Op de eerste afbeelding zie je een sketchuptekening, een rendering en een foto van de dertig jaar oude versie met daarvoor de nieuwste. Succes gegarandeerd en simpel te maken (als je tenminste geen twee linkerhanden hebt). Het tweede plaatje toont de sketchupversie waar je zelf de maten van kunt afleiden.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/174 ... ntje_3.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/174 ... aantje.skp


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: sinterklaaskadootje in sketchup
BerichtGeplaatst: 08 nov 2013, 10:41 
Offline

Geregistreerd: 17 feb 2012, 8:51
Berichten: 88
Woonplaats: Harderwijk
Wat een geweldig karretje! Die gaat in het archief voor als mijn zoontje iets ouder is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Oeps
BerichtGeplaatst: 11 nov 2013, 21:36 
Offline

Geregistreerd: 23 feb 2009, 11:38
Berichten: 12
Ik kwam erachter dat ik het berichtje over het hijskraantje al eens eerder op het forum geplaatst had en wel kort nadat ik het maakte. Daarom nu iets heel anders, ook getekend in Sketchup en weer zo'n dertig jaar geleden gebouwd. Het is een speelgoedkasteel, helemaal demontabel en op de schaal voor Playmobil-poppetjes. Mochten er hulpsinterklazen of hulppieten zijn die het willen maken, dan kan ik de tekeningen zo uitwerken met maten dat je ermee aan de slag kunt. Dit speelgoedkasteel is bedoeld voor de leeftijd vanaf vijf jaar tot ongeveer negen a tien. Succes verzekerd, maar wel wat meer werk dan het hijskraantje!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: sinterklaaskadootje in sketchup
BerichtGeplaatst: 16 nov 2013, 15:20 
Offline

Geregistreerd: 12 nov 2011, 14:01
Berichten: 172
Wat ontzettend leuk gemaakt, zeg! Je zoon en kleinzoon boffen met zo'n handige vader/opa!

_________________
http://www.huis-en-interieur.com
http://www.sketchupcursus.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: sinterklaaskadootje in sketchup
BerichtGeplaatst: 16 nov 2013, 21:03 
Offline

Geregistreerd: 22 sep 2008, 19:41
Berichten: 201
MOOI!!! :shock:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: sinterklaaskadootje in sketchup
BerichtGeplaatst: 16 nov 2013, 23:26 
Offline

Geregistreerd: 23 feb 2009, 11:38
Berichten: 12
Dank voor jullie complimenten. Met een klein beetje handigheid kun je dit zelf ook. Toen het kasteel naar Doehetzelf ging, is daar een fantastische tekening van gemaakt. Zelf had ik slechts een paar schetsen voor eigen gebruik, maar de tekening is een kunstwerk op zich. Toen had je natuurlijk nog geen Sketchup, waarin je veel eenvoudiger aan een leek kunt laten zien hoe iets in elkaar zit, dan met een tekening met allerlei aanzichten. Inmiddels heb ik alle onderdelen op tekening klaar, in Sketchup 2013 Pro. Als je dat hebt en het kasteel wilt bouwen, kan ik je deze zo toezenden. Je (aanvankelijk Sinterklaas) krijgt na het bouwen absoluut veel credits van je (klein)kinderen! :yay:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: sinterklaaskadootje in sketchup
BerichtGeplaatst: 18 nov 2013, 22:57 
Offline

Geregistreerd: 17 feb 2012, 8:51
Berichten: 88
Woonplaats: Harderwijk
Ik zie de tekening graag tegemoet Jan, we hebben bij ons in de familie een soort fetisj voor houten speelgoed. Is het een sketchup bestand of heb je een werktekening in Lay-out?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: sinterklaaskadootje in sketchup
BerichtGeplaatst: 19 nov 2013, 20:26 
Offline

Geregistreerd: 23 feb 2009, 11:38
Berichten: 12
De tekeningen zijn inmiddels naar je mail-adres verstuurd. Zowel in Lay-out als in Sketchup-formaat.
Succes ermee,
Groeten, Jan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO