Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
  Afdrukweergave

schalen van kozijnen
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 31 jul 2010, 19:15 
Offline

Geregistreerd: 25 mei 2009, 16:50
Berichten: 45
Regelmatig maak ik kozijnen zelf, maar als ik 'm dan kopieer en in een ander gat (met andere afmetingen) in een muur zet, en ik schaal 'm op maat dan vervormt het kozijn. Alle diktes en andere maten gaan dan verloren.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? (zonder het kozijn weer handmatig te aanpassen)
Kan ik het beste Dynamic Components gebruiken? Is dit moeilijk om te leren? (ik heb er nog geen ervaring mee)

gr Bart

_________________


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: schalen van kozijnen
BerichtGeplaatst: 31 jul 2010, 21:45 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Beste Bart,

Dynamic components is hier voor een zeer goede oplossing, alleen heb ik het idee dat minder als 1 procent hiermee werkt, Sketchup is juist voor het simpel ontwerpen van objecten, waar ook professionals mee overweg kunnen, slechts een deel van die laatste groep kan met dynamic component overweg omdat je hiervoor toch enigsinds moet kunnen werken met de code van het programma.

Ik werk er zelf niet mee, en ken niemand die het echt goed kan.

Beter kun je je raam kopieren en uniek maken indien het een component is. Dan het raam niet schalen maar openen (het component) dan selcteer je van rechts boven naar links onder de rechterzijkant van het raam, (stijl) en move je deze naar links, hierdoor blijft de afmeting van het kozijnhout gelijk, maar kun je toch de maat van het kozijn aanpassen, ditzelfde geldt uiteraard voor de hoogte, een paar keer proberen en het zal lukken!

Suc6

_________________