Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
  Afdrukweergave

Details met vertraging getoond met Nvidia Quadro 2000
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 jan 2012, 10:37 
Offline

Geregistreerd: 06 jan 2012, 10:26
Berichten: 2
Beste,

Nieuwe pc : Hp Z400 Qc-W3530 6Gb 1Tb
Grafische kaart : Hp Nvidia Quadro 2000 1Gb
Probleem : Als je volgend bestand opent : http://www.marny.eu/boompjes.skp
en de tekening wil draaien of zoomen wordt dit zonder probleem gedaan.
maar de details (blaadjes vd bomen in dit voorbeeld) worden maar na een paar seconden getoond.
Dit zijn de ingestelde details van de nvidia software :
http://groups.google.com/group/sketchup ... =gst&pli=1

Wat kan of moet nog ingesteld worden zodat alles vlot wordt getoond?

Mvg,
Merijn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Details met vertraging getoond met Nvidia Quadro 2000
BerichtGeplaatst: 06 jan 2012, 14:11 
Offline

Geregistreerd: 06 feb 2007, 23:54
Berichten: 448
merijn.devos schreef:
Probleem : ......en de tekening wil draaien of zoomen wordt dit zonder probleem gedaan.
maar de details (blaadjes vd bomen in dit voorbeeld) worden maar na een paar seconden getoond.
........
Wat kan of moet nog ingesteld worden zodat alles vlot wordt getoond?

Aan grafische instellingen v/d kaart etc. valt niets te veranderen ten gunste.
SU tracht realtime te renderen. Daarbij worden bij complexere modellen texturen en zelfs faces tijdelijk genegeerd. Vergeet niet dat alle geometrie vanuit het nieuwe standpunt (en tussenliggende views bij rotatie) herberekent wordt om de inferencing engine (het belangrijkste in SU) up to date te houden.
Het gaat niet zomaar om plaatjes.
Om beter/sneller/effectiever te kunnen modelleren kun je bepaalde groepen/categorieën aan hun eigen laag toe te kennen. Schakel je dan zo'n laag uit (en sla dit op in een scene !) dan kan je ineens snel pannen, roteren en in/uitzoomen. Het renderen gebeurt zonder de ballast-geometrie van de onzichtbare lagen.
Je zou dus de bomen (zie*) in hun laag "vegetatie" kunnen zetten en deze tijdens het werken kunnen uitzetten.
(*) de bomen zijn vééééél te gedetaileerd, tenzij voor een (enige) eindplaatje(s).
In werkelijkheid staat er maar één forse boom nabij de wegkruising. :? Scheelt je sowieso een ton aan overbodige details.

Zomaar wat suggesties.
groet,
Wo3Dan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Details met vertraging getoond met Nvidia Quadro 2000
BerichtGeplaatst: 06 jan 2012, 14:48 
Offline

Geregistreerd: 06 jan 2012, 10:26
Berichten: 2
Alvast bedankt voor de info.
Dus via de 3d settings in het nvidia control center kunnen er ook niet meteen instellingen gebeuren om het toch iets vlotter te laten werken?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO