Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
  Afdrukweergave

Binnenwerk automotor
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 17:43 
Offline

Geregistreerd: 05 sep 2011, 17:03
Berichten: 3
Hallo,

Ik heb even hulp nodig bij mijn project. Ik probeer het ''binnenwerk'' van een auto motor te maken(krukas, drijfstang, zuigers, nokkenas, aandrijfing van distributie etc.).

Als eerst:

Op de één of andere manier gaan de 2 binneste zuigers niet lekker mee op de drijfstang, en de krukas stuiterd een beetje op en neer als ik hem laat draaien terwijl ik zeker weet dat die lijnen van de krukas recht zijn. Maar de buitenste zuigers/drijftangen doen het wel goed. Ik heb het al een paar keer opnieuw proberen te maken d.m.v. die ''hinge'' en de joints opnieuw aan te sluiten, maar nog steeds geen succes.

Ik ben nu zover dat ik de kleppen af heb en de nokkenas aan het maken ben, voordat ik die helemaal ga tekenen, had ik eerst maar een klein stukje van de nokkenas geteken om te kijken of die nokkenas wel die klep naar beneden kon krijgen. Ook dit werk niet echt fantastisch. Welke onderdelen van de plug-in: ''sketchy physics'' moet ik voor de nokkenas en en de klep gebruiken?(nokkenas staat trouwens ook nog niet op ''tijd'', maar is gewoon voor om te proberen en als ik weet hoe het moet, maak ik hem wel goed.)

Voor het probleem van de ''stuiterende'' krukas en die drijfstangen waar de zuigers aan zitten, kun je het beste zelf even bekijken, dan i.p.v plaatjes

PS: de zuigers die ik gemaakt heb, zijn nogal erg ''hoekig'' hoe kan ik dat wat ronder krijgen?(ik heb al soften edges enzv. gedaan.

Als iemand mij hiermee kan helpen of mijn project even kan bekijken, ben ik hem/haar zeer dankbaar!

jullie hoeven hem niet te gaan bewerken hoor, ik zou het graag zelf willen oplossen :)

Hier alvast mijn project:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-DQFF7EHQCT8D.skp


Ik heb trouwens Google sketchup 8 pro met sketchy physics 3.2
Alvast bedankt,
skeuriezer


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Binnenwerk automotor
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 20:36 
Offline

Geregistreerd: 05 sep 2011, 20:04
Berichten: 3
als je de :circle: aanklikt, dan kan je het aantal 'zijden' aangeven/typen (te zien in de rechter onder hoek) als je dan ergens anders klikt, bijv. om de cirkel ergens te plaatsen kan je aleen nog je straal invoeren.
er kunnen aleen Hele zijden worden gemaakt Bijv. 3 zijden = gelijkzijdige 3hoek, 4 zijden= 4kant.
360 zijden Bijna precies rond maar wel meer rekencapaciteit nodig van je PC. zo kan je instellen hoe rond je iets wilt hebben. Ik ben alleen niet bekent met de Plugin sketchy physics 3.2.

ik hoop dat je er iets aan hebt, Dirk


Laatst bijgewerkt door dirk_4ever op 05 sep 2011, 21:38, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Binnenwerk automotor
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 20:47 
Offline

Geregistreerd: 05 sep 2011, 17:03
Berichten: 3
Ja, dat wist ik wel hoe dat allemaal werkte. Misschien omdat de diameter van die zuiger ook 786mm is :P(ja ik weet 't, 't is niet schaal 1:1 :P)

Ik ben eigenlijk ook nog niet echt zo bekend met sketchy physics nog, dat had ik pas sinds 1 of 2 september pas ook uitgevonden hoe je dingen moest laten draaien en op en neer gaan etc. Terwijl ik heb programma al een paar jaar ken/gebruik

Maar goed, dat van die zuiger is niet echt zo'n probleem, want de slag van de motor is ook nogal wat aan de grote kant. ...'t gaat om het idee en dat het werkt :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Binnenwerk automotor
BerichtGeplaatst: 11 sep 2011, 14:25 
Offline

Geregistreerd: 05 sep 2011, 17:03
Berichten: 3
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe je dat van die kleppen en nokkenas goed krijgt, met sketchy physics?

Ik ben al een paar dagen aan het prutsen geweest, maar nog steeds geen oplossing :(. 't zou mooi zijn als iemand dat wist, dan kan ik ook weer verder met mijn project :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO