Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
  Afdrukweergave

Help: Moet snel leren renderen !
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 apr 2011, 20:56 
Offline

Geregistreerd: 11 jan 2010, 1:50
Berichten: 15
Sinds een maand of 2 ben ik voor iemand bezig.

Helaas kan ik niets over de tekening en het onderwerp zeggen, maar hopelijk kunnen jullie mij wel helpen:

- Ik zoek een goed render programma. Sinds deze week ben ik volop bezig met bijvoorbeeld Twilight Render. Het is goed mogelijk, als mijn laptop het trekt, dat het model ook geanimeerd word ! Daarom heb ik de Trail versie van Twilight gedownload, werkt snel, soepel en overzichtelijk. De renders die er uit voortkomen (max 800-600) zijn redelijk scherp, maar nog niet voldoende om te gebruiken bij een eventuele presentatie ! Een volledige versie van Twilight, bied die wel die zekerheid ?

- Ook heb ik KerkyThea 2008 op de computer staan. Maar ik vind het een zeer onoverzichtelijk programma wat betreft het renderen. Ik vraag meerdere malen om die actie (het renderen), maar ik zie nergens op de kleine preview na, het resultaat !

- Ook werkt Kerkythea niet echt mee bij het gebruiken van zelf aangemaakte textures. Het model krijgt straks op 6 plaatsen een aangebrachte texture, gelukkig helemaal anders dan de ondergrond, maar tot nu toe vult KerkyThea die ruimtes in met de ondergrond waar ik de textures heb aangebracht. Wanneer ik de textures een eigen groep of component geef, heeft dat geen effect ?

Ik zal eventueel 1 dezer dagen met en voorbeeld kunnen komen, niet met het model zelf !

Wie kan mij een link geven naar een echt duidelijke tutorial ??

Voor zowel Twilight als KerkyThea !


Graag zo snel mogeliijk hulp !!

mailen mag ook: meike-ploeg@hotmail.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Help: Moet snel leren renderen !
BerichtGeplaatst: 26 apr 2011, 21:43 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
Niet dat ik verstand heb van kerky of twiligtht. Maar heb je youtube al gezocht naar tutorials.. Als er ergens tutorials op staan is het youtube wel.

Over het animeren kan ik je wel het programma lumion3D aanraden. Zeer eenvoudig te bedienen. En het renderd real time, dus je hoeft ook geen week te wachten voordat je filmpje klaar is.
Je zou eens op lumion3d.com kunnen kijken, daar is ook een trail te downloaden kan je alvast kijken of het wat is.

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Help: Moet snel leren renderen !
BerichtGeplaatst: 27 apr 2011, 14:39 
Offline

Geregistreerd: 11 jan 2010, 1:50
Berichten: 15
Kan ik met die Trail-versie wel volledig gebruik maken van de render capaciteiten ? Niet dat ik met foto's zit van max 800/600 of korrelige foto's ?

Heb de introductie film bekeken en ziet er erg grappig/super uit met hopelijk een hele gave scenery ! Het geeft waarschijnlijk straks wat meer sfeer aan de presentatie. Alhoewel het er erg vrolijk en cartoon achtig uitziet, zal het met het model en de toepasselijke scene waar ik hem in ga plaatsen, wel goed tot zijn recht komen.


(Weet niet of het je wel eens is opgevallen als je al met Lumion werkt, maar alle dieren/mensen zijn kloons van elkaar, ik zag in het filmpje 3 meeuwen synchroon hun snavel bewegen :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Help: Moet snel leren renderen !
BerichtGeplaatst: 27 apr 2011, 17:12 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
Met de trail versie kan je eigllk alles, alleen je mag die niet gebruiken voor commercieel gebruik. Er komt dan ook een logo van lumion3d op te staan op je filmpjes.
Maar je kan wek op hoge resolutie al gaan renderen.

En het nadeel van de trail is dat je maar van weinig objecten zoals bomen en mensen gebruik kan maken. Maar deze zou je wel zelf kunnen importeren ofzo..

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Help: Moet snel leren renderen !
BerichtGeplaatst: 27 apr 2011, 18:48 
Offline

Geregistreerd: 25 jan 2011, 22:47
Berichten: 60
met kerkythea moet je een script maken, dit raad ik af heb het 1x gedaan, noooit meer er woorden veeel scenes gemaakt en die worden dan opgeslaan, dit bied hoge kwaliteit maar duurt ook langer..

nu met sketchyphysics weet ik niet of het met kerkythea gaat,
naast preview kan je ook gewoon Save image of op een van de buttons naast start render klikken daar krijg je een grotere foto te zien

ik denk dat je beter twilight koopt...
ik heb dit niet gedaan maar het lijkt wel het beste ;)

demian


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Help: Moet snel leren renderen !
BerichtGeplaatst: 27 apr 2011, 20:49 
Offline

Geregistreerd: 11 jan 2010, 1:50
Berichten: 15
Daar zit wel een groot probleem dus, want het is dus wel voor commercieel gebruik in de zin van dat het waarschijnlijk gebruikt gaat worden bij een persbericht.

Heb vandaag de hele dag zwat met Twlight geprobeerd te renderen, maar ik maak maar hele kleine stapjes vooruitgang.

Naast Twilight heb ik nog de keus uit Podium, Vray en Artalis (of iets dat er op lijkt, ben de naam alweer vergeten).

Kerkythea is mij tot nu toe echt te complex ! Twilight ziet er op het eerste gezicht wel goed uit, maar de renders zijn tot nu toe korrelig en niet echt de moeite waard bij een presentatie.

Ik ben met toeval in dit project gerold en heb de opdracht als amataur-hobbyist aangenomen. Des te leuker is het straks als mijn tekeningen toch straks "wereldkundig" gemaakt zullen worden. Moet het nog wel lukken met die renders :P


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO