Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
  Afdrukweergave

Arcade kast componenten
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 maart 2011, 23:07 
Offline

Geregistreerd: 08 jan 2008, 12:53
Berichten: 55
Woonplaats: IJsselstein
Hoi,

Ben er een tijdje uitgeweest qua sketchup!, maar kort geleden weer begonnen. Wilde een nieuwe arcade kast ontwerpen. Je weet wel, zo'n ding die vroeger bij de snackbar stond. Daar gooide je een gulden (ja, ja!) in en speelde je b.v. pacman. Had er al eens zelf eentje gemaakt, maar die is inmiddels ter ziele.
Ik wilde deze keer wel een heel goed ontwerp om er (foto) realistische renders van te maken.

Toen ik die losse componenten bekeek, dacht ik "waarom ze niet apart modelleren?". Zo gezegd, zo gedaan.
Ben nu bezig met de munteenheid (accepteert alleen euro's trouwens). Erg lastig ding. Pinnetjes, palletjes en je kan niet alles goed zien/meten.

Wat betreft Sketchup!, ik modelleer alles 10x groter en schaal daarna alles terug, vanwege de vaak kleine afmetingen. Daarna bewaar ik twee versies. Eentje als "component" en eentje voor "vray scenes" (ondergrondje, lichten, etc.). O ja, alles is gerenderd in VRay.

Hieronder wat plaatjes van componenten die ik inmiddels al heb gemodelled.

Groeten,
Menno

Cherry switch. Dit zijn schakelaars die je in een knop kunt stoppen en daarna kunt aansluiten op een keyboard encoder (zie "push button" verderop).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een joystick. Schakelbaar tussen 4way en 8way (4 of 8 richtingen). Hier zitten ook cherry switches in.
Afbeelding

Afbeelding

Wielen voor onder de arcade kast. Zwenk- en vaste wielen.
Afbeelding

Afbeelding

Push buttons met cherry switch.
Afbeelding

Afbeelding

T-Molding. Deze kunststof strip wordt in een gleuf in de rand geplaatst. Als afwerking en bescherming.
Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Arcade kast componenten
BerichtGeplaatst: 30 maart 2011, 10:24 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Prachtig gedaan Menno! Dit topic ga ik zeker volgen! :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Arcade kast componenten
BerichtGeplaatst: 30 maart 2011, 21:08 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Geweldig menno! Echt tof! Je moet voor de grap een keer op een model op alle edges een inie minie beveltje gooien. Zeker als je al dit soort detail hebt weet ik zeker dat het dan nog fotorealistischer oogt omdat je dan op de randen van dingen ook glansjes krijgt. Lastig uitleggen.

Als je wilt weten wat ik bedoel moet je me even zo'n cherry switch mailen. Maar ik vind het echt erg nice, memories :)

edit:
Zat nog even te kijken maar bij die zwenkwieltjes heb je dat volgens mij ook wel gedaan :) cool.

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Arcade kast componenten
BerichtGeplaatst: 30 maart 2011, 21:50 
Offline

Geregistreerd: 08 jan 2008, 12:53
Berichten: 55
Woonplaats: IJsselstein
@gijs : Dank je. Ik zal straks nog even wat plaatjes posten.

@OzBoz : Ik begrijp wat je bedoelt. Heb een geweldige tool daarvoor : De roundcorner tool van Fredo. Kun je ook bevels mee maken. Je model wordt er wel rap groter door als je dat een paar keer hebt gedaan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Arcade kast componenten
BerichtGeplaatst: 30 maart 2011, 21:53 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Orakel schreef:
@OzBoz : Ik begrijp wat je bedoelt. Heb een geweldige tool daarvoor : De roundcorner tool van Fredo. Kun je ook bevels mee maken. Je model wordt er wel rap groter door als je dat een paar keer hebt gedaan.


Wat ik vooral erg lastig vind is dat aanpassingen na zoiets echt heel veel lastiger worden. Meestal bewaar ik daarom ook een versie waar ik zoiets niet heb toegepast. Maar ik vind het enorm veel toevoegen aan realisme (als je rendert dan) omdat er anders geen licht op een hoek kan vallen.

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Arcade kast componenten
BerichtGeplaatst: 30 maart 2011, 22:32 
Offline

Geregistreerd: 08 jan 2008, 12:53
Berichten: 55
Woonplaats: IJsselstein
@OzBoz : Ja, daar ben ik ook al een paar keer tegenaan gelopen. Dat resulteerde soms in het (weer) opnieuw modellen. Wat trouwens ook irritant is, dat als je een model hebt gerenderd je geen undo meer kunt doen.

Bij deze nog wat nieuwe plaatjes!

Dit is nog een switch (yi-hsiung), maar dan van een ander merk. Zat in een lichtgevende push button (komt er ook nog bij!)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de munteenheid (coin plate), maar is nog niet af. Even een paar tussentijdse renders.
Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Orakel op 02 apr 2011, 21:56, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Arcade kast componenten
BerichtGeplaatst: 30 maart 2011, 22:39 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Orakel schreef:
@OzBoz : Ja, daar ben ik ook al een paar keer tegenaan gelopen. Dat resulteerde soms in het (weer) opnieuw modellen. Wat trouwens ook irritant is, dat als je een model hebt gerenderd je geen undo meer kunt doen.

Bij deze nog wat nieuwe plaatjes!


Nice hoor! Echt mooi! Is dat zo van die Undo dat is me nooit opgevallen. Weet niet of je V-Ray legaal hebt maar anders wil ik daar wel eens over bitchen bij ze. Misschien helpt het :)

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Arcade kast componenten
BerichtGeplaatst: 30 maart 2011, 22:59 
Offline

Geregistreerd: 08 jan 2008, 12:53
Berichten: 55
Woonplaats: IJsselstein
OzBoz schreef:
... Weet niet of je V-Ray legaal hebt maar anders wil ik daar wel eens over bitchen bij ze. Misschien helpt het :)

Uhhh... geen commentaar! Je bedoelt nóg een keer... :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Arcade kast componenten
BerichtGeplaatst: 02 apr 2011, 21:54 
Offline

Geregistreerd: 08 jan 2008, 12:53
Berichten: 55
Woonplaats: IJsselstein
Weer een beetje zitten modellen. De munteenheid heb ik iets verder uitgebreid. Ook nog een push button die je kan laten branden. Voor het groene plastic heb ik glas materiaal gebruikt en dat iets minder doorzichtig gemaakt. Onder het groene gedeelte aan de bovenkant zit een een wit plastic gedeelte om het licht meer diffuus te maken.

De munteenheid.
Afbeelding

Afbeelding

De push buttom
Afbeelding

Afbeelding

Nog een overzichtsrender van de yi-hsiung switch
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO