Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
  Afdrukweergave

Terrein banden maken, hoe ?
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 maart 2011, 2:33 
Offline

Geregistreerd: 11 jan 2010, 1:50
Berichten: 15
Hoi allemaal, ik ben al een tijdje bezig met SU, maar soms slaat de verveling snel toe en wil ik weer even wat anders doen. Ik zat laatst achter een terrein wagen/buggy achtig ding en later bleek dat Tim Coronel met zijn Dakar Buggy onderweg was. Het profiel van die banden leek me wel leuk om eens na te maken. Iemand tips ? Het lukt me dus wel om het profiel-afdruk om de band te leggen, maar om daar echt een mooie noppenband van te maken, dat lukt me dus niet echt goed. Alle tips zijn welkom.

Fototje opgezocht : Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Terrein banden maken, hoe ?
BerichtGeplaatst: 14 maart 2011, 18:37 
Offline

Geregistreerd: 14 maart 2011, 18:21
Berichten: 2
Hoi Meike,

Zoek op het internet naar
Fredo6 collection, en dan naar Tools on Surface.
Dat zijn gratis ruby's.
Je kunt dan zelfs op gebogen oppervlakte's, zoals een gladde ronde band een vierkant tekenen, en daarna
uittrekken.

Groet theo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Terrein banden maken, hoe ?
BerichtGeplaatst: 18 maart 2011, 11:34 
Offline

Geregistreerd: 11 jan 2010, 1:50
Berichten: 15
Ik heb die plug-in kunnen vinden en downloaden, maar de push-pull functie in die plug-in nog niet kunnen ontdekken.

Wel heb ik dankzij deze plug-in wat andere dingen kunnen tekenen op een vlak (ander projectje, Meike maakt nooit wat af, maar heeft liever 10 projectjes die niet af zijn :? ), dus sowieso erg bedankt voor de tip !! :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Terrein banden maken, hoe ?
BerichtGeplaatst: 27 maart 2011, 11:54 
Offline

Geregistreerd: 11 jan 2010, 1:50
Berichten: 15
Eindelijk weer wat tijd gevonden.

Aan die plug-in van Tools on Surface had ik niets. Wel aan de Fredo scale plug-in !!

Resultaat:

Afbeelding

Ben van plan om er een soort van familie-buggy op te zetten, om in toekomst wat te gaan proberen met Sketchy-physics.

Nu alleen nog de velgen :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Terrein banden maken, hoe ?
BerichtGeplaatst: 27 maart 2011, 13:49 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Leuk dat je het probeert, goed begin ook. Toch is SketchUp voor dergelijke dingen echt zo ontzettend omslachtig werken, dan moet je voor mijn gevoel wel heel veel tijd teveel hebben :)

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Terrein banden maken, hoe ?
BerichtGeplaatst: 28 maart 2011, 11:43 
Offline

Geregistreerd: 11 jan 2010, 1:50
Berichten: 15
Ik werk voornamelijk in de ochtend, s'middags ben ik vrij. Nu is het allemaal nog voor de leuk en voor hobby, maar ik hoop snel een portfolio op te zetten met architectuur en objecten, om zo op die manier in de kijker te komen bij architecten bureau's voor opleiding en visuele diensten !

Dat is dus waar ik naartoe wil werken. En zoals je zegt, het is soms zo omslachtig werken, maar ik weet dat en daarom wil ik het juist leren, omdat ik weet dat het met andere programma's waarschijnlijk makkelijker gaat...Sketch Up is geen graat meter van bijv 3D max, maar je leert zo wel in dimensies te denken en de logica achter de functies van een bepaalde tool/plug-in.

Die buggy die ik zag rijden, bracht me dus op het idee om eens een band/profiel te creeeren. IK denk dat ik deze handeling, in een andere vorm, bijvoorbeeld bij het plaatsen van betonpaaltjes op een marktplein, nog wel eens tegen zal kunnen komen. Elke keer maakt het werken in een 3D programma mij weer nieuwsgierig, wat ik met een bepaalde toolbar kan...

Goed voorbeeld daarvan binnen Sketch Up is de Shape Bender plug-in. Erg leuke en vermakelijke plug-in, net zoals Fredo scale dus. Die heb ik dankzij de Starwars-speedcontest op dit forum ontdekt !!

En zo zal dat ook gaan denk ik als ik met 3D max of autocad ga leren tekenen.


Nu eigenlijk nog eens leren goed te renderen... maar daar is mijn laptop (zelfs voor 800*600* afbeelding*) echt te traag voor.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO