Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
  Afdrukweergave

update
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 apr 2007, 12:14 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2007, 12:17
Berichten: 20
Woonplaats: Geertruidenberg
Hierbij een update van een appartement op Kreta :wink:
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 24 apr 2007, 17:35 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Ziet er mooi uit, alleen is het misschien mooier als het huis wat meer heeft. Het is nu zo'n kaal gebouw met alleen maar gladde gele muren. Misschien iets van een texture ofzo. Er kan ook nog wat verlichting bij.

Maar ziet er goed uit hoor!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 25 apr 2007, 16:42 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2007, 12:17
Berichten: 20
Woonplaats: Geertruidenberg
Het is een bestaand gebouw, en de muren zijn in werkelijkheid ook glad en geel.
Het gebouw staat op Kreta en in die landen is het gebruikelijk om de muren glad te stuken.
Verder is het inderdaadmogelijk om er nog wat meer verlichting in te plaatsen. Als mijn opdrachtgever toesteming geeft zal ik ook nog wat tekeningen plaatsen van het interieur.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 25 apr 2007, 16:45 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Ok, ik ben benieuwd


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 28 apr 2007, 0:59 
Offline

Geregistreerd: 06 feb 2007, 23:54
Berichten: 448
Voor wie de uitdaging aandurft, het heeft nu lang genoeg geduurd:

Respect schreef:
Doen jullie maar een voorstel voor een wedstrijd/contest wat dan ook ;)

Er zijn meerdere dingen mogelijk:

- Basismodel posten en ieder kan dit aanpassen, uitbreiden etc.
- Onderwerp posten waarna iedereen naar eigen inbreng iets kan posten.
- Model met zijn allen maken, maar dit is dan geen wedstrijd meer :wink:


Ik zal dan toch maar de aftrap geven:

1) - het basismodel is een ouderwetse voetbal bestaande uit 12 regelmatige vijfhoeken en 20 regelmatige zeshoeken. Beide groepen hebben uiteraard een koorde van dezelfde lengte. De 32 vlakken zijn dus echt vlak zoals bij een zachte voetbal. En nu niet gelijk die buckyball uit de componentenbrowser ophalen! Dan val je door de mand. Hij kan als voorbeeld dienen.
De opdracht is om stap voor stap te laten zien hoe je het ding getekend hebt zodat duidelijk is dat je hem zelf gefabriceerd hebt. En niet jammeren als het niet lukt.
(beschikbare tijd: 1week vanaf za. 28 apr. 0.00 uur)

2) - het onderwerp is kinderspeelgoed, een duidelijk herkenbaar goed gemodelleerd stuk (boot of trein of blokkendoos in gebruik of hobbelpaard of rolschaatsen of .........) Het model moet wel van nul af gemaakt worden dus niets "lenen"van anderen. Je flest jezelf alleen maar als je zo werkt.
(beschikbare tijd: 1week vanaf za. 28 apr. 0.00 uur)

3) - gebouw+inrichting: Muziekcentrum waar lessen en kleine uitvoeringen gegeven worden. (entree, zaaltje(s), foyer, gangen, toiletgroep, administratieruimte e.d.)
Waar dit op uitdraait weet niemand.
Ik stel me zo voor dat geinteresseerden zich bij Respect "inschrijven" en dat die lijst de volgorde bepaalt van wie er als volgende (b.v. 2 dagen) aan het model verder sleutelt. Je mag passen maar dan sluit je weer achter aan in de lijst. Beurt ruilen mag niet. (Wie het eerst komt die het eerst maalt, bij de "inschrijving") Geen reeds bestaande dingen kopiëren.
(beschikbare tijd: geen flauw idee, het gaat om de inventiviteit bij het werken met SU)

De wijze van beoordeling in nader overleg. Ik houd me er buiten!
Als er al een winnaar is bij 1 en/of twee dan krijgt hij/zij een eervolle vermelding.

Wo3Dan

p.s. om een idee te krijgen van 3) zie:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 9864c71206
Dit is verre van af. Bovendien zitten hier wel gekopiëerde componenten in. (Het doel was anders.)
(het verstreken uurtje van deze nacht maakt op een week werktijd ook niet uit!)


Laatst bijgewerkt door Wo3Dan op 01 mei 2007, 22:32, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 28 apr 2007, 8:39 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Zeer goed initiatief Wo3dan, dank je :D

Ik moet nu zo weg, maar zal dit vanavond uitwerken tot topic's Voor wat betreft wat andere dingen (namen onder je nick als prijs zal ik het forum iets moeten aanpassen) Dit geld ook voor nog wat andere dingen.

Voor punt 1 had ik iets anders in mijn hoofd, maar dat kan altijd nog. Ik dacht meer aan het tekenen van een ruimte, waar een ieder dan een interieur (bouwkundig en interieur) in tekende en hier een render van maakte.

Maar dat kan iets zijn voor later.

De onderwerpen voor 1 en 2 zijn nu bekend. Dus hier kan mee gestart worden. Je kan met scenes werken om uit te leggen hoe je iets hebt getekend, of je kan tussendoor vanaf het begin renders maken van je ontwerp zoals ik bij de boerderij heb gedaan laatst.

Later meer. (apart sub forum)

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 16 mei 2007, 10:33 
Offline

Geregistreerd: 16 mei 2007, 10:28
Berichten: 2
Woonplaats: Eindhoven
Hoi Allen, ik ben nieuw hier, maar niet met sketchup.

Ik werk als stedebouwkundig assistent (student) op een architectenbureau, en ik wil jullie een van mijn laatste projecten niet onthouden.

Groetjes Casper

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 16 mei 2007, 12:34 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Welkom!

Groot project is dat waar je mee bezig bent! Wat ik wel zie is dat je bij je schaduw opties even de optie on ground moet uitzetten, dan krijg je niet van die rare schaduw boven het water.

Verder is het voor een massastudie een zeer duidelijk plaatje.

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 16 mei 2007, 15:26 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 01 mei 2007, 10:31
Berichten: 457
caspervc schreef:
Hoi Allen, ik ben nieuw hier, maar niet met sketchup.

Ik werk als stedebouwkundig assistent (student) op een architectenbureau, en ik wil jullie een van mijn laatste projecten niet onthouden.

Groetjes Casper

Afbeelding


welkom,en een mooie plaatje is dat, maar de grootte van gebouwen is niet makkelijk te herkennen, misschien wat mensen of 4persoon auto's erin zetten


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO