Hallo, na een tijdje afwezig hier weer een update op mijn hobbyproject. Terugkijkend naar de vorige versie (die redelijk af was qua aankleding) was ik toch niet tevreden over het realisme. Muren waren te dun, de arcades niet gelijk, muren die geen ondersteuning hebben enz.
Daarom heb ik in de kerstvakantie besloten overnieuw te beginnen en alles beter te plannen en in te delen. De binnenplaats is nu ook wat groter. Voor muurdiktes, verdiepingshoogten, beukmaten en technieken in het algemeen heb ik "Roman Building Materials and Techniques" gebruikt. Daaruit leerde ik bijvoorbeeld dat verdiepingsvloeren bestaan uit balken, planken en daarop een dikke laag cement. Dat is zwaar en beperkt de maximale overspanning. Ik ben het niet gaan uitrekenen omdat ik daar de bouwkundige kennis niet voor heb, maar wellicht dat ik dat nog eens doe. Het klopt nu iig beter. Dit is nog niet overal uitgewerkt, maar bijv. de verdiepingsvloer die er nu ligt is zo dik dat de uitwerking daar in past. Daken bestaan uit dakpannen, planken, balken en het spant. Dat was een heel werk, vooral de aansluiting tussen twee nokrichtingen. En deze keer met echte dakpannen ipv een texture.
Om het nog werkbaar te houden ga ik proberen de zware textures te bewaren voor het laatst en structureel te kleuren. Om een indruk te krijgen heb ik deels al wel gekleurd. Het bestand is nu 15mb, dat is nog redelijk te doen. Ik ben vooral benieuwd wat de bouwkundigen hier ervan vinden, technisch gezien. Hier de plaatjes: