WimVe schreef:
Hhmm, ik vind het erg lastig om cijfers uit te delen. Daarom een totaal beoordeling.
Voor mij zijn er maar twee keuzes J0rdyyy en Sjaak.
De composities van Rico en Flapsy zijn wel mooi maar niet realistisch. Voor mij is een compositie een combinatie van model en texture/render. Dus zo realistisch mogelijk.
Rico's schaal is hoekig en overbelicht.
Flapsy's compositie is goed maar ik mis daar de texture.
Jordy's appels zijn perfect (kan dat ?) qua texture maar de compostite klopt niet, tegels achtergrond. Tevens is de schaal en de schaduw op de bv de groene appel hoekig.
Sjaak's compositie is goed maar de lichtval klopt niet en de texture hapert.
De appels van Jordy zouden op de schaal van Sjaak moeten liggen met de belichting van Flapsy.
Volgorde winnaars:
1 Sjaak
2 Jordy
3 Flapsy
4 Rico
Als laatste nog een algemene opmerking:
De opgave wedstrijd was mijns inziens geen sketchup opdracht.
Wat er nu beoordeeld wordt is eigenlijk de render software versus de expertise van de gebruiker.
Wat mij meer zou aanspreken is eenzelfde soort wedstrijd maar dan alleen met Su 7 (pro). Dus haal het beste uit SketchUp !
Beste Wim,
jou beoordeling voldoet niet aan het gevraagde in het starttopic en zal dus ook niet worden meegerekend met het eindtotaal.
Er zijn in de afgelopen jaren vele wedstrijden geweest waarbij renderengines waren verboden, je mocht enkel Sketchup gebruiken. Hier kwamen steeds minder deelnemers en diverse wedstrijden zijn niet afgemaakt, bloedde dood.
Ik vind het juist goed dat er nu wel een renderengine mag worden gebruikt, deze worden steeds vaker projectmatig, maar ook hobbymatig gebruikt. Deze wedstrijd heeft daar inderdaad grotendeels mee te maken en daardoor de expertise van de gebruiker, maar zoals je zelf ook schrijft zijn ook compositie en textures belangrijk. Niet iedereen is verplicht mee te doen en kan een keuze maken uit diverse wedstrijden waarbij soms renderengines mogen, en soms niet.