Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
  Afdrukweergave

Snelwegfreak's Modellen
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08 jun 2010, 22:46 
Offline

Geregistreerd: 08 jun 2010, 22:25
Berichten: 10
Woonplaats: Heerhugowaard
Hallo iedereen, ik zal hier maar mijn plaatjes van mijn modellen plaatsen. Ik maak ze met Sketchup, en render ze met Kerkythea. Ik plaats ze allemaal in één topic omdat het anders nogal veel losse topics worden ;)

Een stukje Duitse BundesAutobahn:
Afbeelding
Afbeelding

Een provinciale 2x2 weg (zonder 2e rijbaan) met verkeerslichten:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Iemand enig idee waarom in Kerkythea de lichten het niet doen als de zon schijnt?

Een Spaanse snelweg:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stukje Nederlandse snelweg:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fictieve Belgische snelweg:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een groter bestand: een VerZorgingsPlaats (VZP):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
UPDATE:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat zijn er heel wat, maar het zijn ze dan ook allemaal van de laatste tijd. Kijk ze gerust eens door en voel jezelf vrij om commentaar te geven en/of tips. Ik heb ook een aantal 3D-modellen op de Google 3D Warehouse gezet (vooral wegmeubilair). Zoek maar eventjes op 'Snelwegfreak' ;)

Groetjes!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Snelwegfreak's Modellen
BerichtGeplaatst: 09 jun 2010, 15:37 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Prachtig Benjamin!

Toch een paar kleine tips die in mijn ogen het realisme nog een stukje op kunnen krikken:

- textures mogen iets minder herhalend ogen. Dat is vooral opvallend bij de stenen berm.
- verkeersborden missen (lichte) reflectie. Hoeft niet veel te zijn, maar ze zijn nu wel erg "plat".
- ik weet niet hoe het bij jou zit, maar de wegen waar ik over heen rijd hebben zijn zelden zo egaal grijs (foto-voorbeeld van een al behoorlijk nette weg). Misschien dat je iets met slipsporen, spoorvorming etc. kunt doen? Het probleem bij veel renders is dat ze te "clean" zijn en daardoor een groot stuk realisme missen.

Citaat:
Iemand enig idee waarom in Kerkythea de lichten het niet doen als de zon schijnt?

Je kunt de lichten "enablen" via Rechtermuisknop > Enable op de lampjes in de balk aan de zijkant van het scherm. Op dezelfde manier kan je ze ook weer (per stuk) uitschakelen.

Groetjes,
Gijs


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Snelwegfreak's Modellen
BerichtGeplaatst: 13 jun 2010, 1:48 
Offline

Geregistreerd: 08 jun 2010, 22:25
Berichten: 10
Woonplaats: Heerhugowaard
Dankjewel Gijs ;)

Citaat:
- textures mogen iets minder herhalend ogen. Dat is vooral opvallend bij de stenen berm.

Mmm.. Nu je het zegt... Ik denk dat het ligt aan de standaard textures van Sketchup.

Citaat:
- verkeersborden missen (lichte) reflectie. Hoeft niet veel te zijn, maar ze zijn nu wel erg "plat".

Geen idee hoe ik dit moet bereiken... :(

Citaat:
- ik weet niet hoe het bij jou zit, maar de wegen waar ik over heen rijd hebben zijn zelden zo egaal grijs (foto-voorbeeld van een al behoorlijk nette weg). Misschien dat je iets met slipsporen, spoorvorming etc. kunt doen? Het probleem bij veel renders is dat ze te "clean" zijn en daardoor een groot stuk realisme missen.

Klopt helemaal, het probleem is dat je dan wegtextures moet gaan gebruiken. Die blurren heel snel en ik kan die niet goed toepassen in bochten en/of afritten. Bovendien teken ik vooral de wegmarkeringen liever met de hand.

Citaat:
Je kunt de lichten "enablen" via Rechtermuisknop > Enable op de lampjes in de balk aan de zijkant van het scherm. Op dezelfde manier kan je ze ook weer (per stuk) uitschakelen

Dat klopt, dat weet ik. Ze deden het echter nog steeds niet... :?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Snelwegfreak's Modellen
BerichtGeplaatst: 19 jun 2010, 20:06 
Offline

Geregistreerd: 08 jun 2010, 22:25
Berichten: 10
Woonplaats: Heerhugowaard
FNieuwe Spaanse snelweg:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Snelwegfreak's Modellen
BerichtGeplaatst: 19 jun 2010, 21:19 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
mag je niet 130 op de meeste snelwegen in Spanje?

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Snelwegfreak's Modellen
BerichtGeplaatst: 19 jun 2010, 22:01 
Offline

Geregistreerd: 08 jun 2010, 22:25
Berichten: 10
Woonplaats: Heerhugowaard
Nee, de maximum snelheid is 120 km/h. Soms 100km/h. Je bent denk ik in de war met Frankrijk, waar wel een maximum geldt van 130 km/h ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Snelwegfreak's Modellen
BerichtGeplaatst: 21 jun 2010, 16:28 
Offline

Geregistreerd: 08 jun 2010, 22:25
Berichten: 10
Woonplaats: Heerhugowaard
Een viaduct:

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Snelwegfreak's Modellen
BerichtGeplaatst: 21 jun 2010, 17:51 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Ziet er weer erg netjes uit! Mooie modellen hoor!

Groetjes,
Gijs

PS: Plaatjes van Imageshack kan je het beste posten door de "direct link" te kopieren en tussen [ img] en [/ img] tags te plaatsen. Het forum verkleint ze automatisch en zorgt ervoor dat je ze kunt vergroten door erop te klikken. Heb ze nu alvast eventjes voor je aangepast ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Snelwegfreak's Modellen
BerichtGeplaatst: 05 aug 2010, 12:53 
Offline

Geregistreerd: 08 jun 2010, 22:25
Berichten: 10
Woonplaats: Heerhugowaard
Ik heb een tunnel gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alleen jammer dat ik in de tunnel geen verlichting kon plaatsen, vanwege geheugengebrek... :evil:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Snelwegfreak's Modellen
BerichtGeplaatst: 14 sep 2010, 17:48 
Offline

Geregistreerd: 20 sep 2007, 9:32
Berichten: 79
Dat noem ik nog eens inderdaad een snelwegfreak!
Mooie modellen. Hoe kom je eigenlijk aan de afmetingen? Heb tijdje geleden een vracht
verkeersborden gemaakt die je al gevonden had... :D (Nog bedankt voor je beoordeling)
Maar kwam er toen er al achter dat er verschillende formaten zijn, afhankelijk van de snelheid van de weg. Wilde ook een keer routeborden maken, maar had geen flauw idee wat de hoogtes van de letters diende te zijn. Heb het ook niet meer geprobeerd. Maar mocht je het nog niet hebben, heb nog wel het anwb-lettertype voor je wat op deze borden gebruikt wordt. Maar heb wel zo'n flauw vermoeden dat je die heb. Maar mocht je intresse hebben... En mocht je nog auto's gaan plaatsen, heb ook nog een paar lettertypes voor je van enkele nummerborden, oa ook het Nederlandse kenteken font.

Succes met je modellen!
Christian.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Snelwegfreak's Modellen
BerichtGeplaatst: 17 sep 2010, 9:02 
Offline

Geregistreerd: 08 jun 2010, 22:25
Berichten: 10
Woonplaats: Heerhugowaard
Ghehe, dank je wel! :wink:
Hoe ik aan alle afmetingen kom? Tja, ik zit op het Wegenforum waar heel wat deskundigen zitten en ik heb hier zelf al jááren ervaring mee, af en toe documenten opzoeken etc. Ik weet zo'n beetje alles, behalve de kapitaalhoogtes op de bewegwijzering. Maar die kan ik echt zo voor je opzoeken ;)
Het ANWB-lettertype heb ik uiteraard zelf ook, ik maak bewegwijzering voor heel wat Europese landen (NL+B+F+D+L+ES). Ik gebruikt trouwens zelden auto's in mijn modellen omdat mijn PC dat niet zo'n goed idee vindt, het bestand wordt al snel te zwaar. Nogmaals dank!

PS: De verkeersbord groottes in Nederland zijn (v.g.n.k.): 100cm,80cm,60cm,40cm (je hebt ook 20cm voor speciale voetganerspaadjes, maar die komen zelden voor).
Als je verder nog iets wilt weten hoor ik het wel.

Groetjes
Benjamin


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO