j0rdyyy schreef:
Dit ziet er erg toch uit oz! Ik vond het model altijd al erg mooi, laat staan de 3D print!
Maar wat kostte hen dat nou precies? Wij hebben op school ook een 3Dprinter staan (alleen cad geloof ik) maar dat is best prijzig!

Een full color print als deze is normaal 360 euro. Ik moet zeggen dat de mensen bij i.materialise.com hun werk ook wel serieus nemen. Omdat je in geval architectuur een model nogal loopt te schalen worden sommige dingen gewoon te dun om te printen. Maar zij checken je model en passen eventueel wat dingen aan.
Rico91 schreef:
Ziet er te gek uit!
Als ik zo naar de foto's kijk lijkt het net een hele goeie render

En hie sturen ze zo'n ding op?
Op de doos zal wel heeeeeel erg breekbaar komen te staan

Hey zat erg goed verpakt, verzonden door UPS in een dikke kartonnen doos met luchtzakken. De bodem van het model zelf zat in karton geklemd en om het model heen heb je een transparant kunstof cubus van vrij dik plastic. Dus kon weinig aan mis gaan. Het is wel opvallend wat voor een massa het model heeft. Voelt een beetje als steen.
Maarten schreef:
Ziet er goed uit ja, fijne texturen hebben ze gebruikt ook.
Welke schaal is het? Vind jou maquette wel de enige overtuigende van de 3 trouwens, de andere hebben echt teveel de plastic look.
Sja dit zijn mijn textures en ze printen full color, wel erg ok. Moest een beetje haasten maar anders had ik in het huis voor de grap nog wel wat schilderijen opgehangen. Schaal.. mmm.. niet echt uitgerekend. Zal eens ff meten, maar het is vrij klein nu. Wat dat betreft vind ik de techniek erg knap. Wat betreft die andere modellen.. de jongen die dat chalet achtig ding had gemaakt (een Rus) had me al op Twitter toegevoegd en mij de complimenten gegeven. Grappig. Ik had ook dat huis met die 45 graden hoeken ingestuurd en gezien de kwaliteit van de inzendingen.. had ook nog best kans gemaakt. Binnenkort maak ik meer foto's van mijn model en even een aparte website voor dit. Ik ben er zelf erg van onder de indruk omdat het je model zo tastbaar maakt. Leuk contact ook met de mensen van i.materialise en het kon zijn dat ze binnenkort nog een kort interview wilden afnemen. Ben benieuwd. Als ik kijk naar de 3 winnaars vind ik mijn ontwerp gewoon het mooist. Niet omdat ik het heb gemaakt want ik zie zat 3D dingen voorbij komen waar ik niet in de buurt kom. Maar de vorm spreekt me gewoon erg aan.
Overigens was 1 van de mensen in de jury de oprichter van Sketchucation, ook wel leuk.