Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
  Afdrukweergave

Een dakterrasje
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 mei 2010, 20:43 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Leuk, een plek om renders van andere engines te plaatsen!

Hierbij een snel klusje dat ik gisterenmiddag heb gedaan, het integreren van een model in een foto.
(klik voor een iets grotere versie)
Gerenderd met Twilight, postpro met Photoshop.

C&C meer dan welkom!

Afbeelding

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Een dakterrasje
BerichtGeplaatst: 26 mei 2010, 21:28 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Hey Philip,

ziet er heel netjes uit!!

Puntjes die ik zie:

- schaduw bij hekwerk/bloembak aan de linkerzijde lijkt niet te kloppen
- vlekken op de muur bij de planten
- railing is wel heel erg dik, ik schat hem op rond 70!

Heb je de foto in SU ingeladen en toen gerenderd, of in photoshop e.e.a. samengevoegd?

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Een dakterrasje
BerichtGeplaatst: 26 mei 2010, 22:24 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Hey Respect,

heel erg bedankt voor je opmerkingen, een stuk waardevoller dan het veelgehoorde ´mooi hoor´ :D


schaduw bij hekwerk/bloembak aan de linkerzijde lijkt niet te kloppen


Ik heb ook het idee dat er daar iets mis is. Vind het wel interessant om te antwoorden maar ik hoor graag wat jij niet vindt kloppen, anders ga ik alleen mijn eigen twijfels verwoorden en dat kan wel even duren. Kortom; ik hoop dat je daar nog iets op wil zeggen :lol:

vlekken op de muur bij de planten

Yep, helemaal mee eens. Blij dat jij het zegt want het viel me persoonlijk niet eens zo op :oops:
De reden is dat ik daar de originele foto over laat gaan in de render. Was lastig om snel bij te poetsen, en ik dacht dat niemand het zou zien. Dankzij jou zal ik er volgende keer wat meer tijd aan besteden.

railing is wel heel erg dik, ik schat hem op rond 70

70mm? Ik vind 'm inderdaad ook wat dik, maar heb mijn best gedaan de bestaande reling te benaderen en zo op het oog klopt het wel. Eerlijk gezegd zou ik gekozen hebben voor mooie glasplaten met een strak frame ertussen, maar het moest in lijn blijven met de (wanstaltige) architectuur van het gebouw...

Heb je de foto in SU ingeladen en toen gerenderd, of in photoshop e.e.a. samengevoegd?

Ik heb de originele foto in SU geimporteerd en ge-photomatched, daarna aan de hand van de maat van de latei geschaald, en vervolgens het model er in getekend. Dan gerenderd (inclusief de photomatched delen), en Alphamasks gerenderd voor alles behalve de photomatch-gedeeltes. Vervolgens de render via een alphamask over de foto gelegd in PS, en een klein beetje bijgepoetst voor de schaduwen van de bamboo.
En dan nog wat andere dingen in Photoshop die lastig zijn om uit te typen :lol:

Er zit, op verzoek, wel een A tot Z video-tutorial aan te komen over hoe te modellen, renderen en photoshoppen om een mooie integratie van een model in een foto te maken. Zodra ik 'm gemaakt heb dan plaats ik 'm uiteraard hier.

P.S. ik ben meer dan bereid om details van de werkwijze toe te lichten, mocht iemand daar behoefte aan hebben

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Een dakterrasje
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010, 1:47 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2007, 4:40
Berichten: 156
Vooraleerst: absoluut goed gedaan!

Als je dan persé kritiek wil:

Belichting lijkt niet conform de belichting van de foto, en ook de schaduwen (en zonlicht dat op bijv de planten valt) lijken soms te scherp als ik kijk naar de rest van het licht in de foto. Niet die van de deur, maar de rest.
Of in ieder geval je wolkenlucht geeft dat idee, want die is er ook in geshopt toch?

Scherptediepte foto volgt ook niet overal die van render.. planten lijken te veel detail te hebben.
Gloed die er om de bloemen heen lijkt te zitten (maar eigenlijk een foutje met de clone-stamp tool) is al genoemd.

Wanstaltige hekwerk is inderdaad behoorlijk dik (=niet aangenaam vast te pakken) en de kleur is niet iets om vrolijk van te worden. Constructie klopt ook niet denk ik, want het hekwerk loopt buiten de houten vloer om toch (of er doorheen) ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Een dakterrasje
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010, 8:15 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Mooi gedaan, beter dan dat ik dat kan.

Twee dingen:
lichte vlekken op de muur zijn ontstaan doordat de planten door de wind langs de muur vegen.....

De onderkant van de parasol is wel erg recht.

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Een dakterrasje
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010, 13:22 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2007, 4:40
Berichten: 156
WimVe schreef:
lichte vlekken op de muur zijn ontstaan doordat de planten door de wind langs de muur vegen.....

Een windvlaag die zelfs de baksteentextuur veranderd zelfs :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Een dakterrasje
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010, 17:52 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Dank u heren, blij dat het mooi gevonden wordt :D

@Maarten: de belichting is inderdaad nogal een mengelmoesje. De originele foto had een volledig egaal grijze lucht (goed gezien!) en er zitten dus inderdaad nogal wat discrepanties in wat de schaduwen betreft. De reden dat ik ze niet nog waziger heb gerenderd is omdat dat het proces vertraagt (hoe scherper hoe sneller) en dit een haastklusje was, en ook nog eens onbetaald want voor een vriendin. Anderhalf uur van originele foto (waar het bestaande balkonnetje uit verwijderd moest worden) via modelleren, texturen en postpro tot resultaat. De DOF is inderdaad niet helemaal ok. Een probleem waar ik wel vaker tegenaanloop als de basisfoto met een simpel cameraatje gemaakt is.

Ik heb nog eens de oorspronkelijke foto (met het oude terrasje) en de render naast elkaar gelegd en kan niet anders dan concluderen dat ik die reling inderdaad te dik heb gemaakt. Helaas, maar het is maar voor een VVE-vergadering dus ik maak me er niet heel druk over. De kleur kan ik verder weinig aan doen, zo is het nou eenmaal :) Constructie is hetzelfde als bij de bestaande, hoewel de ondergrond daar stoeptegels zijn. Misschien dat het met hout inderdaad anders zou werken :vraag:

Wim, misschien moet iedereen gewoon bamboo rond zijn huis planten, blijft je metselwerk mooi schoon :lol:
De parasol is inderdaad nogal horizontaal, volgende keer wat beter op letten en 'm iets lager of hoger zetten. Thanks!

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Een dakterrasje
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010, 18:21 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Citaat:
Wim, misschien moet iedereen gewoon bamboo rond zijn huis planten, blijft je metselwerk mooi schoon :lol:

Schoon is één ding. Bij mijn zus stond een gemeenteboom nogal dicht tegen de houte betimmerings aan. Dwz, wel een eindje er vandaan maar niet voor zwiepende takken. Behalve de verf, was ook elke keer een deel van het hout weggeschuurd. Het is niet de kracht die het doet maar de herhalende beweging.

Citaat:
De parasol is inderdaad nogal horizontaal, volgende keer wat beter op letten en 'm iets lager of hoger zetten. Thanks!

Dat is het probleem met vele 3d artikelen ze zijn perfect. Terwijl in de praktijk dwz reële wereld dat niet bestaat. Ik vind dat ook een probleem met renders en textures: een muur of weg is nooit zo egaal van structuur.

Kun je niet een "tutorial" van je projektje maken ? Dit in 2 uur doen vind ik knap hoor !

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Een dakterrasje
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010, 21:20 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
WimVe schreef:
Het is niet de kracht die het doet maar de herhalende beweging.


So true, ik realiseerde het me vanmiddag weer eens toen ik door de Oude Kerk liep (daar is nu de World Press Photo tentoonstelling, aanrader!) en zag hoe op de oudere grafstenen de gravure compleet was verdwenen door alle schoenzolen die er over de eeuwen overheen gegaan zijn.

Een tutorial ga ik zeker maken, hopelijk ergens in de komende weken. Het moet dan een video-tutorial (op Vimeo of Youtube worden) van A tot Z, in eerste instantie in het engels maar mocht er behoefte aan zijn kan ik 'm ook in het nederlands doen. Weet niet zeker of ik dit projectje als voorbeeld gebruik omdat niet alle aspecten van photomatching hier perfect aan bod zijn gekomen. We zullen zien, ik laat het in ieder geval weten als het af is :D

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Een dakterrasje
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010, 22:22 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2007, 4:40
Berichten: 156
Ben erg benieuwd, heb de photomatch functie zelf nog nooit gebruikt.

En 1,5u van 0 tot dit is erg netjes ja!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Een dakterrasje
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010, 22:27 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Photomatch is een briljante uitvinding, als je het een keer nodig hebt dank je Google op je blote knietjes :D

halverwege die anderhalf uur zat ook twee uur rendertijd trouwens, maar toen was ik druk bezig mooie groenten te zoeken op de markt dus heb ik ze niet meegerekend ;)

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO