Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
  Afdrukweergave

[HYPER] Moderne Appartementen
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 mei 2010, 10:28 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
hey hallo,
af en toe zo stil hier. dus denk laat maar even wat 3D werk zien :P
het is gerenderd in hypershot.
er is nog geen rubriekje hypershot dus heb het maar even bij sketchup geplaatst.

Dit is recent werk van mijn stage. ik loop stage bij een architectenbureau. en daar doe ik ook wel eens perspectief tekenen. ben blij dat ik daar de kans voor krijg, want het is leuk werk! :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Moderne Appartementen
BerichtGeplaatst: 23 mei 2010, 11:59 
Offline

Geregistreerd: 11 aug 2008, 21:19
Berichten: 19
Woonplaats: huizen
Ziet er allemaal strak uit, alleen vind ik de auto en de dame op de voorgrond niet zo mooi


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Moderne Appartementen
BerichtGeplaatst: 23 mei 2010, 12:35 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Nice! Tikje donker voor een hele zonnige dag al was ik vergeten hoe een zonnige dag eruit zag :) Hoe is hypershot als render ding? Snel of andere voordelen :)

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Moderne Appartementen
BerichtGeplaatst: 23 mei 2010, 15:28 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Ziet er goed uit hoor! Toch een paar kleine dingetjes die me opvallen:

- gras is behoorlijk hoog.
- onderkant van de balkons is wel heel erg spiegelend. Op plaatje drie zie ik zelfs de ramen van het gebouw ernaast weerspiegelen! Zelfde geldt voor de oranje planken naast de ingang (?) op plaatje twee. Lijkt me niet de bedoeling, maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
- dame in plaatje twee lijkt me iets te slankjes.
- ik heb het idee dat de "zon" iets te dichtbij staat. Als je kijkt naar de schaduw van het gebouw en die van de auto in plaatje drie lijkt het niet helemaal te loppen.

Gras en heg heb je met fur gedaan?

Groetjes,
Gijs


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Moderne Appartementen
BerichtGeplaatst: 23 mei 2010, 15:33 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
Thnx voor reacties
hypershot is een prachtig programma om te renderen. Alleen is het minder makkelijk te gebruiken voor architectuur. Een groot nadeel is namelijk dat je het licht wat slecht af kan stellen. Je moet ook goed zijn in het maken van hdr afbeeldingen. Schijnt dat je ook zelf hdi afbeeldingen kan maken met een licht punt. Deze ervaring heb ik helaas niet. De hdr afbeelding die hier te zien is komt gewoon uit hypershot zelf.

Een mooi voordeel van het programma is dat hij heel scherp kan renderen. Hij is ook goed in details renders. Dus renders van heel dichtbij. Bijv bij een auto ofzo.
De reflectie en schaduw is ook echt perfect!
Je hoeft de render settings ook niet hoog te zetten voor een goed resultaat. Dit scheelt ook weer veel rendertijd!

Dit is mijn ervaring bij het programma.
Binnekomt komt ook een nieuwere versie van hypershot. Genaamd bunkspeed shot. Dit schijnt wel beter te zijn voor o.a. ook architectuur.

Gr rico

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [HYPER] Moderne Appartementen
BerichtGeplaatst: 25 mei 2010, 17:04 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
@gijs:

sorry voor late reactie, ik zal jou reactie later pas :P
maar alles wat je opvielt klopt ook wel :P, ik heb even snel een rendertje gemaakt. af en toe is dat wel een beetje stoeien met hypershot, omdat het voor architectuur niet echt perfect is.
ik heb op bepaalde dingen wat reflectie toegepast. op de luifel was niet egt de bedoeling dat het zo enorm reflecteerde, maar ik vind het persoonlijk wel wat hebben :)..
het oranje/bruine hout, wou ik eigenlijk wat dof gerefelcteerd hebben. dit kreeg ik in hypershot niet voor elkaar. dus heb ik heel ligt wat reflectie gegeven, maar je ziet het... toch te veel.
de dame komt uit sketchup. het is zo'n 2d afbeelding wat mee draait met je camera. tenminste in sketchup dan. heb er even niet bij nagedacht dat het in een ander programma niet zo werkt.
de zon kan ik verder niks aan doen. dit is echter een hdr afbeelding van hypershot.
ik kan nog niet echt mooie rechte schaduwlijnen maken. misschien is dit wel mogelijk, maar nog niet echt naar goed in verdiept.

deze afbeeldingen worden trouwens niet voor de opdrachtgever/welstand gebruikt. daar gebruik ik de afbeeldingen vanuit sketchup voor (+ PhotoShop).

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [HYPER] Moderne Appartementen
BerichtGeplaatst: 26 mei 2010, 20:30 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Ik vind ze er gaaf uitzien hoor. Kan me ook wel helemaal vinden in de commentaren van de mensen boven me, maar overall ziet het er prima uit. Jammer eigenlijk dat je na al die moeite toch gewoon SU-output moet gebruiken :(

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [HYPER] Moderne Appartementen
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010, 8:03 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
Die renders zijn voor mij geen moeite hoor. Alleen het duurt zo lang. We hebben op mn bedrijf niet de hardware daarvoor zodat dat sneller gaat. Dus zijn afbeeldingen uit sketchup even de beste oplossing. Daat gaat namelijk veel sneller. Zal vandaag even de afbeeldingen uit skp posten ;)

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [HYPER] Moderne Appartementen
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010, 11:12 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
hier een sketchup afbeelding

Afbeelding

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [HYPER] Moderne Appartementen
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010, 19:09 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Nu het gebruik van SU-output toch ter sprake komt, gelijk maar even het volgende.

Vraag me af of ik de enige ben, maar ik zie de laatste jaren steeds vaker SU-achtige plaatjes (op de een of andere manier springen die er (toch uit) bij advertenties in bijvoorbeeld kranten. Lijkt me sterk dat het alleen maar een hardware probleempje is... :)

Groetjes,
Gijs


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [HYPER] Moderne Appartementen
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010, 19:50 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
gijs schreef:
Nu het gebruik van SU-output toch ter sprake komt, gelijk maar even het volgende.

Vraag me af of ik de enige ben, maar ik zie de laatste jaren steeds vaker SU-achtige plaatjes (op de een of andere manier springen die er (toch uit) bij advertenties in bijvoorbeeld kranten. Lijkt me sterk dat het alleen maar een hardware probleempje is... :)

Groetjes,
Gijs


Dingen waar je je voor intereseerd vallen in het algemeen veel eerder op hoor ;)

een kapper let altijd op kapsels, en een boer op dieren...

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [HYPER] Moderne Appartementen
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010, 19:55 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Lijkt me vooral ook een budget kwestie.. of je al dan niet een Sketchup beeld in een krant zet. Kijk als het een landelijk dagblad is dan kost adverteren al een fortuin en dan maken die extra kosten voor slicke render nog niet zoveel uit. Maar sta je in een regionaal blad dan is dat wel een ander verhaal. Als je plaatsing € 500 kost maar je wilt een beeld gebruiken wat je uiteindelijk een paar 1000 kost is de verhouding zoek en kies je voor een goedkopere oplossing.

Nog vraagje voor Rico, je noemt het hypermoderne appartementen, ken de details niet maar ik vind het vooral gewoon modern :) Staat dat 'hyper' in de verkoopbabbel van de projectontwikkelaar? Gewoon interesse hoor.. maar bij hypermodern denk ik aan wat extremere looks.

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [HYPER] Moderne Appartementen
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010, 20:12 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
OzBoz schreef:
Nog vraagje voor Rico, je noemt het hypermoderne appartementen


Dat dacht ik ook heel even, maar het is als tag bedoeld dat deze met Hypershot gemaakt zijn. Volgens mij heeft Respect dat gedaan met de topics die naar deze nieuwe categorie verplaatst waren.

Over SU-beelden in de media, ik heb het tot nu toe alleen gezien bij projecten in concept- of masterplanfase, eigenlijk nog nooit in het architecturele- of verkoopgedeelte. Dat wil zeggen, daar heb ik ze ook wel gezien maar dan zijn ze gerendered...

BTW, SU output ziet er ook lekker uit Rico. Misschien zou je wel die auto's moeten vervangen, er zijn zat ongetunede auto's op de warehouse te vinden die niet heel zwaar zijn.

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [HYPER] Moderne Appartementen
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010, 20:15 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
flipya4real schreef:
OzBoz schreef:
Nog vraagje voor Rico, je noemt het hypermoderne appartementen


Dat dacht ik ook heel even, maar het is als tag bedoeld dat deze met Hypershot gemaakt zijn. Volgens mij heeft Respect dat gedaan met de topics die naar deze nieuwe categorie verplaatst waren.

Je bent duidelijk wakkerder dan ik :) kom me al niet voorstellen dat ik er in eerste instantie niet wat over had gezegd.. maar toen stond het er dus wellicht niet :) whoops

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: [HYPER] Moderne Appartementen
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010, 20:18 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Hier ook niet zo wakker hoor, meer ervaringsdeskundigheid :D

Wanneer krijgen we eigenlijk weer eens wat van jouw gave renders te zien? Is al een tijd geleden geloof ik :wink:

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO