Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
  Afdrukweergave

Re: iPhone 4G [wip]
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 mei 2010, 22:36 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
OzBoz schreef:
Het omgaan blijft ook enorm wennen

Kan me dat nog wel herinneren van (heel) vroeger met 3ds en, als ik het me goed herinner, Mentalray. Altijd dat ge*** om één enkel verfje of glaasje zo te krijgen als je het wilde. Ergens moet ik nog wel het notitieboekje hebben waar ik alle succesvolle settings in noteerde :D



OzBoz schreef:
Hoe zit het met de snelheid van renderen?

Zoals altijd hangt dat sterk af van de materialen, SSS en dat soort zaken kost aardig wat tijd, maar dat is wel gebruikelijk. Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal in de zin dat ik nooit eenzelfde scene op verschillende engines heb gedraaid. Als voorbeeld kan je wel nemen dat deze scene, waarin een 'lastig' materiaal als gevelbekleding zat, ongeveer drie uur duurde. Uiteindelijk heeft-ie 10 uur gedraaid, maar de 'automatic save' na het derde uur was vrijwel even clean als de laatste.
Wat ik ook wel merk is dat je moet weten wanneer je welk rendertype gebruikt. Soms is een hoge progressive als MLT sneller dan een standaard Medium-settinkje. Een benchmarktestje die op het forum gebruikt wordt is deze lamp, die wordt dan op de één na laagste standaardsetting gedraaid maar ziet er best aardig uit. Rendertijden en systemspecs staan daar in de reacties.

HDRI vind ik ook erg fraai, mooie diffuse belichting. Gebruik het niet erg vaak echter. Misschien eens leuk om een dagje mee te gaan stoeien.

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: iPhone 4G [wip]
BerichtGeplaatst: 16 mei 2010, 22:38 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Rico91 schreef:
ziet er leuk uit!
heb je hem daarna ook bewerkt met photoshop?
of zijn die bomen en planten gewoon als component toegevoegd?


Al het groen (achtergrond, gras, planten etc) heb ik in Photoshop gedaan. Normaalgesproken ben ik daar niet zo van, maar op deze resolutie was renderen met 3d-planten niet echt een optie. Dan zit ik volgende week nog te wachten :D (Ik render deze op een laptopje)

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: iPhone 4G [wip]
BerichtGeplaatst: 16 mei 2010, 23:09 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
flipya4real schreef:
Yeah ik kan je het echt 100% aanraden. Biedt voor architecturele renders eigenlijk alle opties die je nodig hebt (behalve, zoals gezegd, displacement) maar dan zonder de ingewikkelde instellingen voor materialen. Die zijn er trouwens wel, maar je kan ervoor kiezen ze niet te gebruiken en dat werkt eigenlijk bijna altijd perfect. Er is geen 64-bits versie, want zolang Google geen 64-bits SU ontwikkeld is het onmogelijk om voor een geintegreerde renderengine als Twilight of Vray hoger dan 32 te gaan.


Nette render! Hoe lang was hij daar nu mee bezig? Ik vind die 32/64bits eerlijk gezegd niet zo boeiend. Al is het voor een pakket als SU wat nogal memory-hungry is een beetje achterlijk. Distributed rendering en multicore ondersteuning vind ik relevanter als het om renderen gaat.

flipya4real schreef:
OzBoz schreef:
Het omgaan blijft ook enorm wennen

Kan me dat nog wel herinneren van (heel) vroeger met 3ds en, als ik het me goed herinner, Mentalray. Altijd dat ge*** om één enkel verfje of glaasje zo te krijgen als je het wilde. Ergens moet ik nog wel het notitieboekje hebben waar ik alle succesvolle settings in noteerde :D


Ik ben daar nu ook mee bezig, zo ergerde ik me nogal aan de enorm harde schaduwen van sunlight bij Vray.. blijkt dat dat een kwestie is van de 'size' van de sun groter maken. Sja.. weet ik veel. Daarnaast moet ik zeggen dat voor een pittig geprijst pakket de handleiding ook wel wat makkelijker en beter kan. Al nemen ze een lijst op met bepaalde truukjes 'wat zijn handige settings om tijdelijk aan te passen voor een snelle klad render' etc dat soort dingen.

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: iPhone 4G [wip]
BerichtGeplaatst: 17 mei 2010, 15:05 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
OzBoz schreef:
Nette render! Hoe lang was hij daar nu mee bezig? Ik vind die 32/64bits eerlijk gezegd niet zo boeiend. Al is het voor een pakket als SU wat nogal memory-hungry is een beetje achterlijk. Distributed rendering en multicore ondersteuning vind ik relevanter als het om renderen gaat.


Die render heb ik 's avonds aangezet en dit was het resultaat na ongeveer 12 uur op een Core2 duo (2 threads) met 4GB intern en een 256MB Videocard. Nou moet ik wel zeggen dat ik de timed save van 4 uur 'into the process' eroverheen heb gelegd, en eigenlijk het enige echte verschil ietsje ruis in de donkere partijen is. Over de uiteindelijke 12h versie is verder geen noise-reduction gegaan.

Over die bits, ik heb zelf nog nooit een benchmark testje gedaan om de verschillen te zien. Voor zover ik het weet is het belangrijkste verschil alles boven de 4GB gebruiken. Hoeveel dat in de praktijk uitmaakt vraag ik me wel eens af (in SU in ieder geval niks :D )

OzBoz schreef:
zo ergerde ik me nogal aan de enorm harde schaduwen van sunlight bij Vray.. blijkt dat dat een kwestie is van de 'size' van de sun groter maken


Ik hou mijn schaduwen altijd redelijk scherp. In Twilight zit daar een slidertje voor in de suncontrol (0=scherp tot 100=vaag) en die staat bijna altijd tussen de 7 en 10. Vage schaduwen kosten gewoon ZO veel meer tijd op unbiased methodes... Alleen als het er echt heel realistisch uit moet zien ga ik tot de 50.

Voor die prijs mag je inderdaad wel een mooie en duidelijke manual verwachten, helemaal voor een pakket dat toch al vrij lang op de markt is. Die prijs is misschien ook wel een belangrijkere reden voor mij om niet met VRay te werken dan de controls. Hoe zit het met updates en nieuwe versies? Migrate je gratis mee of moet je daar voor betalen?

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: iPhone 4G [wip]
BerichtGeplaatst: 17 mei 2010, 21:18 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
flipya4real schreef:
OzBoz schreef:
Voor die prijs mag je inderdaad wel een mooie en duidelijke manual verwachten, helemaal voor een pakket dat toch al vrij lang op de markt is. Die prijs is misschien ook wel een belangrijkere reden voor mij om niet met VRay te werken dan de controls. Hoe zit het met updates en nieuwe versies? Migrate je gratis mee of moet je daar voor betalen?


Ook aan de manual wordt wel gewerkt, zijn ze zelf ook niet blij mee. Feit is dat er relatief weinig mensen erg druk zijn. Die vraag over de updates heb ik pas ook gesteld aan Kimberly (marketing manager bij Asgvis). Het is geen 'lifetime' licentie maar ze zitten nu op versie 1.48.66 (release), de versie die ik nu gebruik is 1.48.79. Daar zitten nog steeds redelijk wat bugs in die worden verholpen. De 1.48 versies zullen dan ook gewoon vallen onder updates en deze zullen gratis zijn.

Ik weet niet of jij 1.48.66 al kent van V-Ray maar vergeleken met 1.05.30 is de interface een verademing. Helaas zitten er nog wat bugjes in, moet zeggen dat ik met mijn huidige .79 weinig hele rare dingen tegenkom en het vooral storend is dat DR Spawner niet werkt waardoor je niet even snel een rendertje kan maken maar je weer 10 minuten verder bent. Overigens vond/vind ik dat het grote voordeel van V-Ray ten opzichte van andere render tools, de snelheid waarmee het kan renderen. Ik heb weleens andere plugins geprobeerd maar die kwamen niet in de buurt en tijd is geld.

Nog even wat betreft de prijs van V-Ray, het is net welke opdrachten je hebt maar in principe is $749 dollar ook wel zo terug te verdienen. Nu de euro wat laag staat duurt het tikje langer ;)

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO