Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
  Afdrukweergave

iPhone 4G [wip]
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 mei 2010, 12:47 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Het is dodelijk stil in de V-Ray gallery (toch de beste render plugin imo) dus tijd voor een nieuw onderwerp. Momenteel ben ik bezig een beta te testen van V-Ray en de naarste bug is het niet goed werken van DR Spawner waardoor ik maar 1 computer kan gebruiken om te renderen. Testjes duren dus vrij lang.

Model is nog niet klaar en er moet nog wat aan getweakt worden maar het begin is er dus ik wilde wel even een render delen alvast, benieuwd naar de reacties.

Afbeelding

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: iPhone 4G [wip]
BerichtGeplaatst: 14 mei 2010, 12:53 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
mooie render,
voor een test render moet ik zeggen dat het er echt strak uit ziet!
mooie rechte lijnen enzo..

is het nou al duidelijk dat dit de nieuwe iphone word? :P

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: iPhone 4G [wip]
BerichtGeplaatst: 14 mei 2010, 12:59 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Rico91 schreef:
mooie render,
voor een test render moet ik zeggen dat het er echt strak uit ziet!
mooie rechte lijnen enzo.. is het nou al duidelijk dat dit de nieuwe iphone word? :P


Thanks! Nou Apple heeft er ondertussen al twee 'verloren' dus volgens mij zal ie niet echt anders worden. Moet nog even wat detail toevoegen en wat materiaal tweaken en de achterkant bedrukken. De nieuwe V-ray is alleen behoorlijk anders qua interface dus het is een beetje zoeken :)

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: iPhone 4G [wip]
BerichtGeplaatst: 14 mei 2010, 20:54 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Nog even twee verse, moet nog ernstig naar de belichting kijken maar heb wat meer detail toegevoegd.

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: iPhone 4G [wip]
BerichtGeplaatst: 14 mei 2010, 20:58 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
Ziet er goet uit hoor. Ik ga binnekort ook maar eens twilight proberen. Moet alleeb effe goed de tijd hebben om alles onder de knie te krijgen..

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: iPhone 4G [wip]
BerichtGeplaatst: 14 mei 2010, 21:06 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Rico91 schreef:
Ziet er goet uit hoor. Ik ga binnekort ook maar eens twilight proberen. Moet alleeb effe goed de tijd hebben om alles onder de knie te krijgen..

Twilight ook een render plug? Ken ik niet volgens mij. Iemand wilde dat ik iRender ging proberen, naja via LinkedIn de directeur volgens mij.. had ik een beetje een discussie mee. Maar krijg er niet echt mooie plaatjes mee. Wel geprobeerd. Maar ik ben Vray fan :) Heb ook veel contact met wat mensen daar en ze willen altijd graag helpen en zijn druk met bugs splatten ;) Dat mag ook wel, mis mijn DR Spawner :)

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: iPhone 4G [wip]
BerichtGeplaatst: 14 mei 2010, 22:08 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
Twilight gaat volgensmij ook via sketchup. Heb al paar voorbeeldjes gezien daarvan en dat ziet er goed uit! Verder nog niet echt goed in verdiept.
Irender zegt mij ook wel wat. Nog nooit geprobeerd overigens..

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: iPhone 4G [wip]
BerichtGeplaatst: 16 mei 2010, 20:52 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Nog even paar plaatjes.. moet nog tikkie meer detail toevoegen en nog even naar de materialen kijken..

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: iPhone 4G [wip]
BerichtGeplaatst: 16 mei 2010, 21:10 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
Nice! Die letters op de achtrkant zien er ook scherp uit. Heb je die gewoon van een afbeelding van een iphone vandaan?

Is de achterkant nou ook van glas? Dacht dat ik dat gelezen had op internet..

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: iPhone 4G [wip]
BerichtGeplaatst: 16 mei 2010, 21:36 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Rico91 schreef:
Nice! Die letters op de achtrkant zien er ook scherp uit. Heb je die gewoon van een afbeelding van een iphone vandaan?

Is de achterkant nou ook van glas? Dacht dat ik dat gelezen had op internet..


Volgens http://gizmodo.com/5520155/gal-1//gallery/17 is de achterzijde van zwart glimmend plastic. Helaas geen metaal zoals de iPad maar dat schijnt ook een erg negatieve invloed te hebben op de ontvangst van wifi. De letters/tekst heb ik van de foto's maar wel compleet nagemaakt met bestaande strakke logo's en tekst in illustrator. Moet alleen de camera aan de achterzijde nog doen en eigenlijk hebben de logo's een meer zilveren uitstraling, in ieder geval de 'apple', maar gok dat de rest ook eigenlijk zilver is. Nu is het een grijze afbeelding op zwart glimmend plastic dus de suggestie werkt wel maar het zou een beetje anders moeten glimmen. Eens ff kijken of ik daar uit kom.

Ik zie dat er bij een andere iPhone 4G die verloren/lost whatever is :) dat er aan de onderkant ook geen schroeven meer zitten. Dus denk dat ik die van mij ook maar even moet bijwerken ;) Schijnt namelijk dat dat een recenter prototype is. naja, in the end zal hij hier wel erg op lijken gok ik :)

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: iPhone 4G [wip]
BerichtGeplaatst: 16 mei 2010, 22:04 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Ziet er goed uit Oz, nice job! Vray blijft toch wel prachtig als je er mee om kan gaan. Zijn die schermpjes gewoon standaard emitters?

Off-topic: Voor de duidelijkheid, Twilight is inderdaad ook een in-sketchup renderer. Draait achter de schermen op de Kerkythea Echo engine (en de makers zitten ook in elkaars dev-team) maar dan met een veel gebruiksvriendelijker systeem. Een gemiddelde scene heb je in 10 tot 15 minuutjes compleet renderklaar, inclusief IES lichten, materialsettings, HDR lighting etc. Ook fijn is dat-ie veel beter en makkelijker Alphamasks rendert dan Kerky. Ik ben in ieder geval een tevreden gebruiker zoals je wel merkt, helemaal voor de prijs van nog geen honderd dollar :goodjob: Oh ja, ondersteunt zowel biased als unbiased rendersettings incl MLT en MLT/BPT... Grootste nadeel is (nog) geen displacement-mapping.
Zie hier wat voorbeeldjes.

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: iPhone 4G [wip]
BerichtGeplaatst: 16 mei 2010, 22:13 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
@flip:

klinkt positief! En de prijs is zeker niet duur. Zeker aantrekkelijk voor een studentje :P
nog een vraagje over twilight. Is daar ook een 64bit versie van? Dan is het helemaal aantrekkelijk!

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: iPhone 4G [wip]
BerichtGeplaatst: 16 mei 2010, 22:18 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
flipya4real schreef:
Ziet er goed uit Oz, nice job! Vray blijft toch wel prachtig als je er mee om kan gaan. Zijn die schermpjes gewoon standaard emitters?


Het omgaan blijft ook enorm wennen, maar je kunt met je vragen wel makkelijk bij ze terecht. Ik zit soms ook echt met dingen te klooien en omdat ik nu een beta aan het testen ben van V-Ray ben ik weer eventjes vanalles aan het proberen. Bij de schermen heb ik het materiaal emitting gemaakt met ook de bitmap als emitter. Is een tikje tricky omdat ik physical cam gebruik en je dan een beetje moet stoeien met de intensiteit van het scherm. Is namelijk nogal afhankelijk van de camera instellingen hoe bright het in de render wordt.

Citaat:
Off-topic: Voor de duidelijkheid, Twilight is inderdaad ook een in-sketchup renderer. Draait achter de schermen op de Kerkythea Echo engine (en de makers zitten ook in elkaars dev-team) maar dan met een veel gebruiksvriendelijker systeem. Een gemiddelde scene heb je in 10 tot 15 minuutjes compleet renderklaar, inclusief IES lichten, materialsettings, HDR lighting etc. Ook fijn is dat-ie veel beter en makkelijker Alphamasks rendert dan Kerky. Ik ben in ieder geval een tevreden gebruiker zoals je wel merkt, helemaal voor de prijs van nog geen honderd dollar :goodjob: Oh ja, ondersteunt zowel biased als unbiased rendersettings incl MLT en MLT/BPT... Grootste nadeel is (nog) geen displacement-mapping.
Zie hier wat voorbeeldjes.


Voorbeelden zien er (niet allemaal) wel tof uit. Hoe zit het met de snelheid van renderen? Dat is bij mij namelijk ook aardig bepalend. Buiten het feit dat ik goed met wat mensen van V-Ray kan en ik me wat dat betreft bijna verplicht voel te blijven plakken. IES lichten zijn overigens nu ook mogelijk in V-Ray en ook de nog ontbrekende spotlights. Misschien ga ik ook eens naar twilight kijken.. maar goed.. als ik de instellingen zie van V-Ray.. en hoe meer je rendert hoe handiger je er mee wordt (deze zijn overigens op wat belichtingstijden na de standaard settings). HDRI wil ik nog even proberen. Geeft altijd een natuurlijk plaatje vind ik.

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: iPhone 4G [wip]
BerichtGeplaatst: 16 mei 2010, 22:23 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Yeah ik kan je het echt 100% aanraden. Biedt voor architecturele renders eigenlijk alle opties die je nodig hebt (behalve, zoals gezegd, displacement) maar dan zonder de ingewikkelde instellingen voor materialen. Die zijn er trouwens wel, maar je kan ervoor kiezen ze niet te gebruiken en dat werkt eigenlijk bijna altijd perfect. Er is geen 64-bits versie, want zolang Google geen 64-bits SU ontwikkeld is het onmogelijk om voor een geintegreerde renderengine als Twilight of Vray hoger dan 32 te gaan.

Een voorbeeldje van een render die ik vandaag gedaan heb staat hier. Niet een perfect voorbeeld van wat Twilight kan, deze mocht vrij grof zijn omdat-ie op een enorm gaasdoek afgedrukt wordt en de details dan toch minder zichtbaar worden.

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: iPhone 4G [wip]
BerichtGeplaatst: 16 mei 2010, 22:36 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
ziet er leuk uit!
heb je hem daarna ook bewerkt met photoshop?
of zijn die bomen en planten gewoon als component toegevoegd?

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO