flipya4real schreef:
Ziet er goed uit Oz, nice job! Vray blijft toch wel prachtig als je er mee om kan gaan. Zijn die schermpjes gewoon standaard emitters?
Het omgaan blijft ook enorm wennen, maar je kunt met je vragen wel makkelijk bij ze terecht. Ik zit soms ook echt met dingen te klooien en omdat ik nu een beta aan het testen ben van V-Ray ben ik weer eventjes vanalles aan het proberen. Bij de schermen heb ik het materiaal emitting gemaakt met ook de bitmap als emitter. Is een tikje tricky omdat ik physical cam gebruik en je dan een beetje moet stoeien met de intensiteit van het scherm. Is namelijk nogal afhankelijk van de camera instellingen hoe bright het in de render wordt.
Citaat:
Off-topic: Voor de duidelijkheid, Twilight is inderdaad ook een in-sketchup renderer. Draait achter de schermen op de Kerkythea Echo engine (en de makers zitten ook in elkaars dev-team) maar dan met een veel gebruiksvriendelijker systeem. Een gemiddelde scene heb je in 10 tot 15 minuutjes compleet renderklaar, inclusief IES lichten, materialsettings, HDR lighting etc. Ook fijn is dat-ie veel beter en makkelijker Alphamasks rendert dan Kerky. Ik ben in ieder geval een tevreden gebruiker zoals je wel merkt, helemaal voor de prijs van nog geen honderd dollar

Oh ja, ondersteunt zowel biased als unbiased rendersettings incl MLT en MLT/BPT... Grootste nadeel is (nog) geen displacement-mapping.
Zie
hier wat voorbeeldjes.
Voorbeelden zien er (niet allemaal) wel tof uit. Hoe zit het met de snelheid van renderen? Dat is bij mij namelijk ook aardig bepalend. Buiten het feit dat ik goed met wat mensen van V-Ray kan en ik me wat dat betreft bijna verplicht voel te blijven plakken. IES lichten zijn overigens nu ook mogelijk in V-Ray en ook de nog ontbrekende spotlights. Misschien ga ik ook eens naar twilight kijken.. maar goed.. als ik de instellingen zie van V-Ray.. en hoe meer je rendert hoe handiger je er mee wordt (deze zijn overigens op wat belichtingstijden na de standaard settings). HDRI wil ik nog even proberen. Geeft altijd een natuurlijk plaatje vind ik.