Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
  Afdrukweergave

Re: [BM] Buitenruimte inrichten
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 apr 2010, 11:35 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2007, 4:40
Berichten: 156
flipya4real schreef:
Jongens en meisjes, even rustig nou hé?

......

Het zou leuk zijn als Wim en Tikra een 'Sorry Tikra zo bedoelde ik het niet' en een 'Sorry Wim zo bedoelde ik het niet' zouden posten, zodat we weer in pais en vree verder kunnen gaan en één van ons die boekenbon kan scoren :D

Tikra, Wim, wie zegt als eerste sorry? (ik vind namelijk dat jullie allebei nogal fout zaten hier)

Kijk eens naar mijn lijflied, wees lief voor elkander :D

Cheers


Met alle respect Flip, maar ik vind dat je er echt behoorlijk naast zit hier.
Ik zou me ook genaaid voelen als iemand zo'n reactie gaf terwijl ik een kosteloze opdracht serieus probeerde op te pakken, en vind dat Wim dan best de vrijheid mag nemen kritiek te geven.
Een reactie als die van Tikra getuigt niet van veel respect, noch kennis van zaken omtrent een ontwerpproces (hobby-matig of niet).

Guido Gezelle wist het in 1850 al: "Dankbaarheid is een bloemke dat in weinig hoven bloeit"


Omhoog
 Profiel  
 

Re: [BM] Buitenruimte inrichten
BerichtGeplaatst: 14 apr 2010, 13:11 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Beste allemaal,

Allereerst wil ik :
A) even melden dat ik niet sketch voor geld.
B) als ik iets verkeerds schrijf, de eerste zal zijn om zijn excusses aan te bieden indien dit nodig is.
C) inderdaad lopen sommige forums uit de hand maar de reden is vaak dat zaken uit zijn verband worden getrokken.
D) je op een forum best boos of anderzijds geprikkeld mag zijn zolang het maar netjes blijft.

Als ik dd 30 maart schrijf:
Citaat:
"Ik weet niet of "een fototje" uploaden voldoende informatie geeft.
Een los adres kan weinig problemen opleveren en als je in drie posts postcode en huisnummer geeft dan valt het wel mee. Je kan ook een GE kmz file plaatsen.
De andere kant is dat iemand voor zeer weinig een kompleet ontwerp krijgt. Toch ? "


Dan heeft de laatste opmerking niets met geld te maken maar meer met inzet/betrokkenheid.
Het ging om het leveren van informatie in de vorm van een lokatie want IK snap nog niets van de situatie.
Nogmaals ik snap dus echt niet waarom dit iemand zo zou vermoeien in de zin van "ik trek de stekker eruit". Het enige wat gevraagd is en nog steeds niet geleverd is: zijn fotos dan wel een basismodel.
Wat blijkens het antwoord helemaal geen probleem is maar die er nog niet is/zijn.

IK snap ook dit niet:
Citaat:
"Waar heeft u het over, de kasten zijn klaar, een tafel is denk ik ook niet zo moeilijk etc. - het gaat ons niet om een komplete ontwerp (en nogmaals waar praten wij hierover bij 25m2) - wij wilden hulp bij het indelen/ inrichten van dit stukje buitenlocatie zo dicht bij ons huis ....."


25 vierkante meter indelen IS toch het ontwerp ? Of ben ik nu woordblind aan het worden ?
Dit is een SU forum het gaat dus over 3D, een ruimtelijke indeling met/zonder renders, en niet over een soort plattegrond, toch ?

ps Het hooflettergebruik is om woorden wat meer te benadrukken, als kern van een zin, niet om te schreeuwen en/of te beledigen. Ik had ook cursief of vet kunnen gebruiken.

pps
Mijn welgemeende excuses aan eenieder die de situatie wel door had en intussen al met een ontwerp begonnen was, voor het om zeep helpen van de eerste, sinds lange tijd, opdracht/wedstrijd/uitdaging.

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
 

Re: [BM] Buitenruimte inrichten
BerichtGeplaatst: 25 apr 2010, 9:28 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2009, 20:37
Berichten: 15
Eerlijk gezegd begrijp ik de gehele situatie ook niet meer. Wat ik wilde, was een ruimtelijke indeling van onze buiten teras (over rendereren had ik tot dit forum nog niet van gehoord .. en ik kan mij helemaal niet voorstellen wat voor tijd zoiets van iemand aan tijd vraagt).
Op een platte grond stoelen en tafeln verschruiven heeft geen tevredenstellend resultaat opgeleverd vandaar mijn vraag aan het sketchup forum waaruit de sketchutitie is gekomen (trouwens niet mijn vraag of intentie geweest).
Ik heb inmiddels een paar fotos gemaakt, vanuit de in te richten buitenruimte met de rug naar de muur waar de deur is na de garage (1), met de rug na de oude ijsselstenen muur (2), kijkend vanuit de tuin naar de buitenruimte (3) en in een hoek van 45 graad naar de interichten ruimte (4). De bekisting die jullie zien is voor een betonnen (gevlinderd teras)(5). De vierkante oppervlakte wordt een teras 3,5 x 3,5 van oude hoolandse 1x1m betonnen tegelen met erin 2 rijen van klinkers (walformaat) (6).
Verder heb ik gegeken of Google earth meer inzichten kan bieden .... helaas.

Nu enkele vragen (Gijs) .. kun je de link van mijn basis model hieraan toevoegen? Hoe of waar kan ik de foto's beschikbaar stellen? Indien er nog vragen zijn dan hoor ik deze graag. Maar nochmals het hoeft niet gerendert. Waren er nog meer suggesties met betrekking tot locatie?

ik hoop dat elle gemoederen weer gerust gesteld zijn - het was nooit mijn intentie om een sketchutitie te starten nog om een "goedkoop" ontwerp te krijgen. Als ik een tuinontwerp zou willen hebben (totaalconcept) dan zou ik erom gevraagd hebben. Maar dan zouden wij hier ook iets anderes als prijs tegenover stellen want een ontwerp voor onze tuin zal snel 1200 Euro gaan kosten.

mvg
Helge


Omhoog
 Profiel  
 

Re: [BM] Buitenruimte inrichten
BerichtGeplaatst: 25 apr 2010, 9:50 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2009, 20:37
Berichten: 15
HIer staan de fotos op Picasa web:
http://picasaweb.google.nl/116883597194 ... /Sketchup#

mvg
Helge PS: wij hebben de troep niet kunnen opruimen *grins


Omhoog
 Profiel  
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO