Respect schreef:
Soms heb je vlakken waarvan je zeker weet dat de lijnen op de Z-as (blauwe) liggen. Dan ziet Sketchup het vlak niet.
Pas als je het vlak in 2en deelt middels een lijn ziet hij het soms, (of de helft van het vlak)
Dan nog eens en nog eens het bovenstaande. Als na 10x het vlak herkend wordt kun je wel de "hulplijnen" weer wissen zonder dat het vlak verdwijnd.
Vind ik een bug.
Kijk vanuit SU via 'Get Models' eens naar mijn model met keyword 'vlakvulling'.
(ik krijg geen link aangeboden om hier in te lassen, vandaar de keyword-verwijzijng).
Het model geeft aan wat je als een bug ziet, maar wat het niet is. SU kan binnen zekere toleranties toch één vlak tekenen voor meer dan 3 niet coplanare punten. Als het vlak om wat voor reden/oorzaak ontbreekt dan is het slechts met moeite te herstellen.
Soms maakt het zelfs uit of punten een z-coördinaat hebben van +0.000mm of -0.000mm.
Deze onregelmatigheidsproblemen zijn vaak terug te voeren tot minder nauwkeurig modelleren of importeren uit b.v. Autocad.
In SU kom ik dit verschijnsen niet of nauwelijks tegen.
Héél soms krijg je na veel gemanipuleer met geometrie uiteindelijk een NIET coplanare eindsituatie die op deze tolerantiegrens ligt. Dat ligt niet aan SU maar aan de opeenvolging van de manipulaties. Denk aan rotaties van delen van geometrie of aan divide, als onderdelen van opeenvolgende handelingen (wat is 1/3 als je dat achter elkaar toepast en weer aansluit op onveranderde geometrie).
De bug ligt toch echt bij de gebruiker of bij het geimporteerde model.
Wo3Dan