Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
  Afdrukweergave

Een absolute must-have!
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 31 jan 2010, 1:14 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Vandaag realiseerde ik me, door een PB van pieterv, weer eens te meer hoe geweldig deze plugin is.

http://forums.sketchucation.com/viewtop ... lit=plugin

Je kan er echt zo ontzettend veel mee doen, en hij werkt zo intuitief, dat deze niet in je arsenaal mag ontbreken. Mooi is ook dat-ie slechts één icoontje inneemt in je toolbar, en je de hele tijd helpt via de statusbar (onderin). Absoluut een aanwinst voor elke sketcher. Alle frustraties die de follow-me-tool geeft bij het werken op drie assen verdwijnen met deze plugin.

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Een absolute must-have!
BerichtGeplaatst: 08 feb 2010, 14:37 
Offline

Geregistreerd: 11 jan 2010, 1:50
Berichten: 15
Hallo Flip,

IK heb die Shape Bender geinstalleerd en ook de daarvoor benodigde Progressbar.rb, maar ik word er niet veel wijzer van. Die progressbar schijnt nogal "gevoelig" te zijn en je moet die steeds weer bewerken ofzo, zover ik denk dat ik Engels kan lezen.

IK heb nu Sketchup 6 Free edition... kan het zijn dat de progressbar alleen in Pro werkt ?

Ik heb de tutorial al wel gezien en het ziet er goed uit. Misschien kan ik straks zelfs circuits ontwerpen. :yay:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Een absolute must-have!
BerichtGeplaatst: 08 feb 2010, 19:13 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Haha ja deze plugin is inderdaad ook erg handig voor allerlei soorten wegen, enige wat mij niet is gelukt is behoorlijke loopings ermee te maken...

Bij mij deed de plugin het eerst niet, maar dat kwam doordat ik juist niet de progressbar had geinstalleerd. Had weer eens niet het hele verhaal gelezen :D In plaats van progressbar alsnog te installeren (wist nog steeds niet dat dat nodig was) heb ik het bestandje clf_shape_bender_loader.rb (dat dus los in je Plugins-folder staat) geopend in notepad/kladblok en het regeltje require 'progressbar.rb' verwijderd. Vervolgens weer opgeslagen (let erop dat je bij het opslaan er niet een .txt bestand van maakt want dan heet het bestand blablabla.rb.txt en werkt het niet meer) en bij mij doet-ie 't tot op heden feilloos. En hij laat keurig de progress onder in beeld zien :lol:

Probeer dat eens, gewoon Progressbar.rb deleten en doen wat ik hierboven zei. Behalve natuurlijk als je andere plugins hebt die absoluut afhankelijk zijn van Progressbar.rb

Laat even weten of dat geholpen heeft ok?

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Een absolute must-have!
BerichtGeplaatst: 14 maart 2010, 17:55 
Offline

Geregistreerd: 11 jan 2010, 1:50
Berichten: 15
Hallo allemaal !!

Ik heb een vraagje over Shape Bender ! Hij doet namelijk raar... (of ik doe wat verkeerd natuurlijk..:P)

Zoals hierboven aangegeven, wilde ik een (F1)-circuit ontwerpen ! Om het niet al te moeilijk te maken met knip&plak werk, verwijs ik jullie door naar dit 3D-topic op het Autoweek forum, waar ik mijn werk al heb neergezet, op pagina 23 staat een update. Zover ben ik nu ongeveer !

Het hele circuit heb ik door 1 lijn te tekenen en met behulp van Shape Bender tenslotte het circuit uit de grond gestampt :D

Maar nu zit ik met een probleem. Shape Bender doet raar. Volgens mij doe ik nog steeds de goede handeling, maar wat er vervolgens gebeurt:

- De vorm die met Shape Bender gevolgd word, word wel getoond *in het groen* op de curve/bocht waarop ik deze wil hebben. Voornamelijk om curbstones mee te maken. Maar als ik vervolgens op enter druk, zover ik weet de juiste manier, plaatst Sketchup vervolgens een vervormde versie van de curbstone die ik eigenlijk wilde hebben, maar dan ook gelijk een fors stuk hoger in het beeld, dan waar de oorspronkelijke lijn staat.

M.a.w. Shape Bender erkent wel de plug-in en laat ook in het groen zien, wat ik wil doen, maar na op enter gedrukt te hebben, gaat het fout en plaatst SketchUp / Shape Bender de vorm/bocht, boven de oorspronkelijke lijn !

Iemand hier bekend mee ? Is dit wat men bedoelde waarom de Progressbar steeds vernieuwd dient te worden? Help me :( :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Een absolute must-have!
BerichtGeplaatst: 14 maart 2010, 18:22 
Offline

Geregistreerd: 11 jan 2010, 1:50
Berichten: 15
Ik heb het al gevonden, Shape Bender werkt gewoon goed !

Het is dus ook zo dat je je vorm (die je wil gebruiken) op de zelfde hoogte moet staan als de volglijn !

Weer wat geleerd :D

Ik spam ondertussen deze hele tread vol, maar helaas is het toch nog niet opgelost

Ik blijf problemen houden met Shape Bender... nu gooit Shape Bender er een hele andere vorm-methode op mijn bocht en kom ik et een heel spiraalwerk aan groene lijntjes... En het eerdere probleem speelt ook weer op :(

Wat gebeurt hier allemaal :shock: ?


Laatst bijgewerkt door Meike op 14 maart 2010, 19:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Een absolute must-have!
BerichtGeplaatst: 23 maart 2010, 1:18 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Hi Meike,

ik was even een weekje verstoken van internetverbinding, dus sorry voor de late reactie.

Heb je al geprobeerd om in de preview van shapebender (als je de groene/rode wireframes ziet) de pijltjestoetsen te gebruiken?

Je probleem is lastig te beoordelen op deze manier, misschien dat je een screenshot kan plaatsen?

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO