Ik werk er niet mee, maar heb wel wat vrienden die dat ding gebruiken. Ik hoor nogal eens wat klachten erover, dat-ie er ineens mee ophoudt en dergelijke. Nou is het natuurlijk wel zo dat mensen alleen over hun apparaten praten als ze kapot gaan, dus dat zegt niet zo veel.
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat de software die je noemt prima draaien op een MBPro, in ieder geval net zo goed als op een PC met vergelijkbare specs.
Over dat geheugen; is het niet zo dat alleen 64-bits programma's (bij mijn weten zijn Artlantis en Vue 32-bits, en Sketchup is het sowieso) gebruik maken van alles boven de 4GB? Of is dat puur een Microsoft-probleem?
Ik ben wel benieuwd waarom je de overstap naar Apple maakt, je hebt de beslissing kennelijk al gemaakt

Zelf heb ik namelijk in het verleden vrij veel met Apple gewerkt maar het heeft me nooit echt kunnen overtuigen. Als ik zo kijk naar de specificaties en een vergelijkbaar systeem bij Dell maak, kom ik grofweg op 2950.- voor de Mac en 1750.- voor de PC. En dan heeft de PC ook nog een quadcore processor!
Begrijp me niet verkeerd, ik wil hier geen Apple vs. PC discussie starten, volgens mij gaat namelijk wereldwijd al 20% van de bandbreedte daaraan verloren. Ik ben gewoon oprecht benieuwd wat de redenen zijn om voor Apple te kiezen. Afgezien van het feit dat een Mac er gewoon donders mooi uitziet natuurlijk
Hoop dat je iets kan met het kleine beetje on topic dat ik schreef