Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
  Afdrukweergave

[TWILIGHT] Eerste render met Twilight
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 jan 2010, 20:39 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Aangezien er geen categorie in de galerie is voor Twilight-renders post ik deze hier maar. Twilight draait binnen sketchup dus ergens klopt het ook wel :D

Vandaag heb ik $99,- van mijn hardearned cash neergeteld voor deze renderer, en tot nu toe ben ik bijzonder enthousiast. Heb het afgelopen jaar met wisselend succes geexperimenteerd met Artlantis, Podium en Kerkithea, maar nooit was ik helemaal gelukkig. Na een (heel klein) beetje met de demo van TW gestoeid te hebben was ik overtuigd.

Als eerste render een model gebruikt van een badkamer waar ik nog mee bezig ben voor het hotel van een vriend. Omnilight erin gezet, paar dingetjes getextured in TW. Begon honger te krijgen en wilde tijdens het koken en eten 'm eens op wat hogere instellingen laten draaien. C&C zeer welkom trouwens!

Klik voor grotere versie, link naar fullsize staat onderaan deze post.

Afbeelding

Wel een beetje postprocessing gedaan in Photoshop (lijntjes toegevoegd).

Wat vinden jullie ervan?


Fullsize: http://img641.imageshack.us/img641/2073/bathroompp.jpg

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste render met Twilight
BerichtGeplaatst: 27 jan 2010, 21:42 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Ziet er leuk uit voor 99 dollar.

Ik wil het juist wel eens zien zonder lijntjes...

Vloertegelwerk ziet er realistisch uit!

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste render met Twilight
BerichtGeplaatst: 27 jan 2010, 22:48 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
U vraagt wij draaien :D

Afbeelding
en de directe link: http://img205.imageshack.us/img205/2192 ... ghplus.jpg

Hier zijn alle edges nog niet gebeveld/afgerond, dus nog wat aan de strakke kant. Getextured zijn de kranen, leer van de stoel, vloer en spiegeloppervlak. Rest is gewoon untextured of SU-kleurtjes. Het is een beetje aan de gelige kant omdat ik die omni die erboven hangt een tintje had gegeven.

Ben nu een testje aan het draaien met een snel gemodeled wijnglas, kijken hoe de engine met glas omgaat. Render ligt in de oven, zal 'm hier plaatsen als-ie klaar is.

Wat ik me wel afvraag, waarom heb ik hier nooit eerder over Twilight gelezen? Of zit ik gewoon niet goed op te letten? :D

EDIT: Die vloer was ik ook verrast door, had niets anders gedaan dan op een knopje 'use Sketchup material as bumpmap' (of iet dergelijks) ingedrukt, en de bumpvalue gewoon op 1.000 laten staan. Overigens draait heel Twilight gewoon binnen SU met alle voordelen van dien.

UPDATE: Het glas vertoont wat artefacts, rendertijd was ongeveer een kwartier. Vooral de voet ziet er rommelig uit. Zou dat kunnen komen omdat het de ondergrond 1-op-1 raakt? Was inderhaast vergeten de onderkant hol te maken. Die lelijke lichtvlek op de kelk is de omni die ik rucksichtslos op het aanrecht had gekwakt :oops: Al met al niet verkeerd vind ik, voor en quick render.

Afbeelding

http://img707.imageshack.us/img707/2378/glas.jpg

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste render met Twilight
BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 10:54 
Offline

Geregistreerd: 05 okt 2007, 11:15
Berichten: 87
Woonplaats: Hoorn
Ziet er al goed uit, alleen nog een paar kleine puntjes:
- probeer de houtrichting met de richting van de balk mee te laten lopen.
- in het hoekje van de badkamer tpv het douche gedeelte zit ook nog hout??? is een beetje onduidelijk.

Heb Twilight nu ook een paar maandjes en het bevalt mij ook zeer goed.
Hieronder een test voor een interieur met dank aan fletch voor de spherical.

Afbeelding

Succes verder en ben benieuwd naar de volgende plaatjes.

mvg Sander

(Ik heb deze op een andere locatie gerenderd dan thuis vandaar dat dit de trial versie is van twilight)

_________________
Sander Hoogland - Beel(3)d
SketchUp pro - Thea Render 1.5 - Twilight Render - Vectorworks - Revit


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste render met Twilight
BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 11:43 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Thanks voor de respons Sander.

Die houttexture ziet er zo inderdaad nog niet lekker uit. Was ook gewoon de onbehandelde Sketchup-txt. Hoe pak jij dat normaal gesproken aan? Texture in Sketchup kantelen tot-ie klopt en dan verder gaan in Twilight? Dat hout in de hoek hoort daar ook te zitten, is deel van de oorspronkelijke structuur van het gebouw ('t is een Poolse hoeve uit eind 19e eeuw). Misschien is het beter om die balk een paar centimeter dikker te maken zodat-ie beter gedefinieerd is als structureel element. Goed gezien, bedankt :)

Render ziet er goed uit! Progressive indoors? Hoe lang heb je die laten draaien?

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste render met Twilight
BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 12:24 
Offline

Geregistreerd: 06 feb 2007, 23:54
Berichten: 448
flip,

@badkamer: de tweede render, zonder extra lijn-accent vind ik echt beter. De eerste komt te hard over.
Vooral bijvoorbeeld bij raam en WCpot.
Verder mis ik realistiche reflectie waar je die wel zou verwachten. WCpot komt op dit punt wèl goed uit de verf. Maar het glasscherm, de (tegel-?)wand achter het bad en misschien het wandje rond de kuip kunnen ook wat glans/reflectie gebruiken. Zo komt het nog te plat over.

Het ziet er overigens best goed uit.

Of ik zelf wat beters kan laten zien?
Nee! Ik houdt me niet met renders bezig, kijk er alleen naar en geef m'n mening (kritiekloos) waar je mogelijk wat aan hebt.
En het is wat dat betreft net als met muziek, je kunt die best op luisterkwaliteit beoordelen zonder ook maar één noot te kunnen lezen. Je maakt later je professionele? renders niet alleen voor insiders maar voor een breed publiek.

flipya4real schreef:
Wat ik me wel afvraag, waarom heb ik hier nooit eerder over Twilight gelezen? Of zit ik gewoon niet goed op te letten?

We zijn met z'n allen nog driftig aan het sparen. :yellow:

Wo3Dan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste render met Twilight
BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 18:38 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Ik weet wat je bedoelt, schreef in de eerste post ook al dat ik maar een paar dingen getextured had (en nogal at random :D) namelijk wc-pot, badkuip, kranen, spiegel, kaarsjes en vloer. Vandaar dus dat de meeste oppervlakken nog niet echt lekker uit de verf komen. Het idee met de lijntjes was een soort rotoscope-effect te krijgen, maar ben het met je eens dat het wat hard overkomt, misschien moet ik daar nog wat aan gaan sleutelen, of wellicht wordt het beter met een compleet getextured model.

Beste stuurlui staan aan wal, couldn't agree more. Ik denk ook dat je uitstekend kritiek kan leveren op de esthetiek zonder per se zelf te weten hoe de techniek erachter werkt. Daarom ook dank daarvoor :D

Je zou eens kunnen stoeien met de demoversie, gewoon kijken of het je ligt. Het is makkelijker dan je misschien denkt om degelijke resultaten te krijgen.

Ik zal de komende dagen wat meer plaatjes posten, zowel pogingen tot photorealistisch als wat 'artistiekere' edits van renders.

Admin/moderators: Zou het mogelijk zijn een subforum over Twilight aan te maken zoals die ook voor Kerky, Artlantis etc bestaat, of hebben jullie het liever gewoon in deze categorie?

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste render met Twilight
BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 19:07 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
flipya4real schreef:

Admin/moderators: Zou het mogelijk zijn een subforum over Twilight aan te maken zoals die ook voor Kerky, Artlantis etc bestaat, of hebben jullie het liever gewoon in deze categorie?


Als het een tegenhanger wordt van kerky / vray zal er zeker een subforum komen.

Voor nu nog even niet.

Podium is trouwens ook iets wat niet veel bebruikt wordt. Misschien wordt dat wel overige renders. En als er dan een programma veel gebruikt wordt kan die een eigen subforum krijgen.

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste render met Twilight
BerichtGeplaatst: 28 jan 2010, 21:21 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Okidoki, helemaal helder!

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste render met Twilight
BerichtGeplaatst: 30 jan 2010, 13:54 
Offline

Geregistreerd: 05 okt 2007, 11:15
Berichten: 87
Woonplaats: Hoorn
flipya4real schreef:
Thanks voor de respons Sander.

Die houttexture ziet er zo inderdaad nog niet lekker uit. Was ook gewoon de onbehandelde Sketchup-txt. Hoe pak jij dat normaal gesproken aan?

In sketchup de texture draaien tot het met de houtrichting mee loopt, je kunt dan ook nog een beetje spelen met de schaal.
Citaat:
Render ziet er goed uit! Progressive indoors? Hoe lang heb je die laten draaien?

ca. 7 uur in preset 10 van twilight.
Bedankt voor de positieve reactie :good:.

_________________
Sander Hoogland - Beel(3)d
SketchUp pro - Thea Render 1.5 - Twilight Render - Vectorworks - Revit


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste render met Twilight
BerichtGeplaatst: 30 jan 2010, 19:00 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Had afgelopen nacht ook een progressive indoor laten draaien, ruim zeven uur en 63 passes later was ik niet enorm onder de indruk. Tuurlijk, de lichtval en reflecties zijn ongelooflijk realistisch, maar door de ruis die er dan nog in zit blijft het een vrij blurry geheel. Ik denk dat je minimaal 200 of 300 passes nodig hebt om qua helderheid en scherpte een beetje in de buurt van high+ te komen, maar dat zou bij mij neerkomen op een paar etmalen ongestoord renderen :shock:

Heel belangrijk trouwens met die lange indoorrenders is trouwens het gebruik van een skyportal, scheelt je echt veel rendertijd! Info daarover staat in de pdf-manual op de site.

Ik hou het voorlopig maar even bij de non-progressives, en knap ze in photoshop verder op :D

Dat van het hout had ik inderdaad al uitgevogeld, werkt op zich prima maar ga me toch maar eens inlezen op het gebied van textures maken en importeren. Die Sketchup-textures zijn toch wat beperkt voor realistische renders.

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO