Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
  Afdrukweergave

3D building modelling
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 jan 2010, 14:25 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Even vooraf: ik mis een algemeen google earth froum hoofdstuk/topic....
Ik post daarom maar even in galerie, waar het het beste past.

Ik kom net via googgles 3D ware house een nieuw speeltje tegen: 3D Building modlelling
Werkt enorm soepel en snel. Even in 5min een pand getekend op de Rijnhaven te Rotterdam......
Pas wel op want het is verslavend. Helaas is mijn woonplaats nog niet aan de beurt maar voorlopig kun je je uitleven te Rotterdam.

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D building modelling
BerichtGeplaatst: 19 jan 2010, 17:54 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
ideaal programma!
die makkelijke gebouwtjes zijn zo snel in elkaar gezet!
iedereen voor als je een heel dorp/stad in 3D wil zetten.
thnx voor de tip!

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D building modelling
BerichtGeplaatst: 19 jan 2010, 23:32 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Inderdaad, voor rechthoekige gebouwen werkt het geniaal. Het wordt al lastiger als je meerdere objecten wil combineren tot één gebouw: je mist dan simpele dingen als "grips".
Maar ook het "samenwerken" met de grijze gebouwen uit GE werkt dus niet. Wie of wat de grijze gebouwen in Rotterdam aangemaakt heeft weet ik niet maar ze hinderen dus de bouw van een fotorealistische stad..... Aan de details te zien is de basis een GBK kaart van de gemeente geweest.

Ik vraag me af wat het uiteindelijke doel van Google is....

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D building modelling
BerichtGeplaatst: 20 jan 2010, 13:40 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
WimVe schreef:
Maar ook het "samenwerken" met de grijze gebouwen uit GE werkt dus niet.

Zodra je gebouw is opgenomen in de "Best of 3DWH"-layer, vervangt Google het grijze blokje met jouw model. De bedoeling is dus om alle grijze blokjes uiteindelijk te vervangen door texturized modellen.

De data voor deze grijze gebouwen komt inderdaad van de gemeentes en is gebruikt om snel een 3D impressie van de stad te geven. Alhoewel de hoogtes vaker niet dan wel kloppen, ziet het er toch een stuk beter uit dan een plat vlak...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D building modelling
BerichtGeplaatst: 20 jan 2010, 14:10 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Dank Gijs.
Zoiets vermoede ik al. Maar als je de 3D Building optie gaat gebruiken dan krijg je van google een lokatie op. Alhier is alleen Rotterdam te kiezen. Als ik dan een lokatie "pin" dan blijkt achteraf dat er al een 3D gebouw gemaakt was !, inklusief textures (dus niet een grijs pand).

Daarnaast zou het mooi zijn dat je de grijze ( qua contour, oppervlak en lokatie correct) zou kunnen openen en editten.

Maar goed het is gratis dus wat mopper ik :)

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D building modelling
BerichtGeplaatst: 25 jan 2010, 18:48 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Nu moeten we er wel bij zeggen dat de kwaliteit van de meeste gebouwen, gemaakt met Building Maker, erg onder de maat is. Een aantal Nederlanders is volop aan het werk gegaan, maar lijkt tevreden te zijn met een paar slecht getexturede blokjes. Building Maker is een geweldig hulpmiddel, maar het vervangt SketchUp (nog) niet! Voor een goed model zul je toch echt ook SU moeten gebruiken om betere textures en details toe te voegen.

WimVe schreef:
Maar als je de 3D Building optie gaat gebruiken dan krijg je van google een lokatie op. Alhier is alleen Rotterdam te kiezen. Als ik dan een lokatie "pin" dan blijkt achteraf dat er al een 3D gebouw gemaakt was !, inklusief textures (dus niet een grijs pand).

Ah, nu snap ik het. Getexturede modellen staan niet meteen in de Best of 3DWH layer. Da's inderdaad vervelend.

Citaat:
Daarnaast zou het mooi zijn dat je de grijze ( qua contour, oppervlak en lokatie correct) zou kunnen openen en editten.

Dat was het oorspronkelijke plan, maar dat bleek technisch toch niet zo haalbaar te zijn...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D building modelling
BerichtGeplaatst: 25 jan 2010, 20:26 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Hoi Gijs,

Over de kwalitiet kun je twisten.
Je krijgt dan ook de fotos van google. Een soort birdview wat we kennen van Bing. Ik heb één gebouw geedit met SU maar dan verdwijnt die texture als sneeuw voor de zon. Eigenlijk nog sneller.....
Mijn oma woonde in rotterdam, Friesestraat (petroman collectie, oordeel gerust met 5 sterren :D ). Het leek mij en lijkt nog steeds, een leuk idee om die buurt "uit de grond te trekken".

Voor rechte dozen lunkt dat best aardig maar de pandjes op de friesestraat zelf hebben een nogal vreemde dak contructie die met 3D building eigenlijk niet te doen is. Ook het uitlijnen werkt heel vreemd: de hoeken staan duidelijk niet op elkaar of in elkaars verlengde, maar als je dan het voorbeeld bekijkt dan klopt het pand wel. Erg lastig.

Met SU gaat dat dus in een wip. MAAR dan komt gebouw dus niet terug in 3D building ! Maar wordt gewoon een 3D model in 3Dwarehouse.

Maar hoe je het ook bekijkt de techniek vind ik persoonlijk bijna magisch, als je bedenkt hoelang GE bestaat en we met z'n allen bijna continu een snelle internet aansluiting hebben.

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D building modelling
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010, 22:48 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Sinds een paar dagen begint het 3DWH ook vol te stromen met gebouwen, gemaakt met Building Maker, uit Amsterdam. Volgens de hulpsite van Google is Amsterdam inderdaad beschikbaar. Ik kan echter alleen maar Rotterdam kiezen als Nederlandse stad...

Iemand enig idee wat er aan de hand is?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D building modelling
BerichtGeplaatst: 07 feb 2010, 22:02 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
gijs schreef:
Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Ben er inmiddels achter. Nergens is ook maar iets te vinden over Amsterdam in Building Maker, maar als je op één van de blauwe icoontjes in Amsterdam klik en vervolgens op "Gebouw in de buurt maken" kan je ook in heel Amsterdam aan de slag!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D building modelling
BerichtGeplaatst: 07 feb 2010, 23:24 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Gijs,

Dat is goed nieuws.
Maar krijg je dan ook de fotos ? Bij 3d building maker krijg je een selectie fotos, waarmee/waarvan je je 3D model kan maken.
Ik heb al gemwerkt dat als je naar SU gaat je ergens een link kwijt raakt zodat je deze fotos/mapping niet meer ziet.
Als material ziet de texture er erg vreemd uit. Het is meer een komplete uitslag in één geheel.

Update:
Zelf even gekeken .... :D
Als je inzoomt op amsterdan krijg je inderdaad fotos. Zoom ik in op ede, waar ik woon, dan krijg ik de melding dat er geen fotos beschikbaar zijn en kan ik dus ook niet gaan bouwen :(
Één en ander is dus wel gekoppeld aan het beschikbaar zijn van fotos.

NOG EEN UPDATE:
Na mijn geschrijf even gestart en meteen een vastlopende computer !! :mad: :evil: U bent gewaarschuwd...

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D building modelling
BerichtGeplaatst: 10 feb 2010, 11:36 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Update:
Amsterdam is sinds 10 februari 2010 officieel on line.

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D building modelling
BerichtGeplaatst: 10 feb 2010, 14:37 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
WimVe schreef:
Amsterdam is sinds 10 februari 2010 officieel on line.

Jippie! :yay:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D building modelling
BerichtGeplaatst: 10 feb 2010, 16:26 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
gijs schreef:
WimVe schreef:
Amsterdam is sinds 10 februari 2010 officieel on line.

Jippie! :yay:


K'heb er al een paar inzitten: Mijn_gebouwen

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D building modelling
BerichtGeplaatst: 16 feb 2010, 21:37 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Na een tijdje Amsterdam Noord te hebben gemodelleerd heb ik een vraag:
Weet iemand of modellen "gehackt" en/of gestolen kunnen worden ?

Reden is dat, bezig geweest zijnde, ik als commentaar van de google mensen krijg dat er al een identiek model bestaat.
Nu kun je dus niet zien wie waar mee bezig is (foutje van google ?) maar dat je dan een model krijgt te zien wat echt identiek is aan jouw model stemt tot nadenken.

Een gebouw is voor iedereen gelijk maar de manier waarop je modelleerd en de details zijn vrij. Dus er zou een zekere mate van onderscheid moeten zijn.
Volgens mij tellen de google mensen het aantal vlakken/complexiteit van een model om te beoordelen of iets in de google earth building laag terecht komt. Als je dus een model kunt stelen iets toevoegt en weer aanbied kun je dus in theorie elk gebouw op je naam/konto krijgen.

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 3D building modelling
BerichtGeplaatst: 03 maart 2010, 15:38 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
En als je dan je afvraagt WAAR gaan mijn gebouwen heen : SYGIC

3D city iets naar onderen en op de homepage een video.

Beetje off topic maar wel een relatie met 3D building modelling.

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO