Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
  Afdrukweergave

Visnet
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 jan 2010, 10:43 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Hallo,

Ik zoek een materiaal texture van een visnet. Dus iets waarbij de lijnen onder en boven elkaar doorlopen.
Ik heb al geexperimenteerd met de standaard "fencing materials" maar dat is toch net even anders. Heeft iemand zo'n texture iof is die al eens tegengekomen ?

Daar aansluitend: hoe maak je zo'n half open texture ? Hoe krijg je dus gaten in je texture plaatje ?

Alvast bedankt.

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Visnet
BerichtGeplaatst: 19 jan 2010, 16:20 
Offline

Geregistreerd: 20 sep 2007, 9:32
Berichten: 79
Kan even proberen uit te leggen hoe je "open" textures maak.
Dit doe je hoofdzakelijk in een bewerkingsprogramma, in mijn geval PaintShopPro.
Elk programma zal wel anders werken, maar het komt er hier op neer, wat open moet worden
haal je weg, en dan opslaan als een *.png afbeelding.

Neem aan dat je de rest zelf wel weet hoe je dit weer importeerd in Sketchup?
Ik zal nog even op jacht gaan bij m'n eigen textures, maar voor nu hoop ik dat je even vooruit kan!

Christian


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Visnet
BerichtGeplaatst: 19 jan 2010, 16:51 
Offline

Geregistreerd: 20 sep 2007, 9:32
Berichten: 79
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb even gezocht, de gaasafbeeldingen heb ik als "open" texture (*.skm)
Hoop dat de afbeeldingen goed overkomen, het is voor mij ook de eerste keer dat ik afbeeldingen post.... :oops:
Als het lukt, weer wat geleerd. :yay:

Christian.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Visnet
BerichtGeplaatst: 19 jan 2010, 18:58 
Offline

Geregistreerd: 20 sep 2007, 9:32
Berichten: 79
Gelukt! Begin het nog een keer te leren! :yay:
Gaas texturen zijn trouwens de tweede en de derde, zijn seamless, net als deze die ik nog gevonden heb:
(*.png, dus "open")

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Visnet
BerichtGeplaatst: 19 jan 2010, 23:36 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Chris,

Bedankt !
Ik ga eens probeen of ik die laatste kan editten...

Groetjes,
Wim


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Visnet
BerichtGeplaatst: 22 jan 2010, 18:10 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Chris,

"Even" zitten knutselen:

Afbeelding

Wat dan weer tegen valt is de schaduw.....
Nu moet ik zeker in het materiaal allemaal gaten maken op de plek van de virtuele gaten !?

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Visnet
BerichtGeplaatst: 22 jan 2010, 18:59 
Offline

Geregistreerd: 20 sep 2007, 9:32
Berichten: 79
Nooit eigenlijk bij stil gestaan, weer wat geleerd. (tis toch echt wel leerzaam zo'n forum :lol: )
Het is een optie om tussen het touw de vlakken weg te halen, maar het is wel een monnikenwerk zeg!
Maar ik zie wel dat het gelukt is om zelf png te maken. Ziet er wel goed uit zo met die knopen in het midden.

Christian.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Visnet
BerichtGeplaatst: 24 jan 2010, 16:11 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2007, 4:40
Berichten: 156
Ik wist niet dat sketchup transparantie in textures weergaf, en ook raar dat je het in de schaduw niet terug ziet trouwens. Maar je hebt voor renderprogramma's wel speciale materialen om dit soort effecten te krijgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Visnet
BerichtGeplaatst: 24 jan 2010, 19:10 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Je kunt de transparantie van een materiaal aangeven bij het specifieke materiaal in het materiaal menu.

Echter: het materiaal wordt dan transparant ! Ik mijn geval het visnet. Maar de texture van het visnet zit op een volledig dicht oppervlak. Daar zit het verschil in.

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Visnet
BerichtGeplaatst: 26 jan 2010, 14:24 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Ik weet niet of je het gaat renderen uiteindelijk of het gaat doen met alleen SU maar als je het rendert dan is het niet echt nodig om daadwerkelijk met een hand gaten te zitten maken. Dat kan wel makkelijker. At least, in V-Ray is het niet echt een probleem en gok dat andere renderpakketten er ook prima mee uit de voeten kunnen.

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO