Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
  Afdrukweergave

Re: Raad het plaatje...
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 feb 2009, 0:40 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Even wat early renders.. ben nog druk bezig met materialen. Gebruik nu de laatste versie van V-Ray en die gaat een stuk fijner om met materialen aanmaken etc. Maar materiaal wat ik hiervoor heb gemaakt is me nog niet realistisch genoeg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wo3Dan schreef:
OzBoz schreef:
Ok mensen, vooral de wat oudere garde. Wat ben ik hier aan het modellen en renderen... (uiteraard zullen vorderingen ook gepost worden, ben eigenlijk ook al veel verder maar meteen iets kant-en klaar posten is niet leuk)

Het ziet er weer gelikt uit zoals gewoonlijk. M'n complimenten!
Wat heb je toch met mieren?
Wo3Dan


Thanks ennuh.. is dat niet respect? ;)

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Raad het plaatje...
BerichtGeplaatst: 25 feb 2009, 0:53 
Offline

Geregistreerd: 17 jan 2009, 15:32
Berichten: 52
Heb je de nieuwste versie van vray gekocht?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Raad het plaatje...
BerichtGeplaatst: 25 feb 2009, 0:56 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Fred schreef:
Heb je de nieuwste versie van vray gekocht?


Ik heb ze een lief mailtje gestuurd dat ik toch wel heel erg benieuwd was en ik de oude had, maar dan illegaal. Nu ben ik er niet commercieel mee bezig maar puur voor mezelf. $799 vond ik dan ook wel heel erg teveel voor een 'hobbie'. Maar ik mocht V-Ray voor de Academic prijs kopen. Nog pittig, maar ik vind het leuk.

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Raad het plaatje...
BerichtGeplaatst: 25 maart 2009, 17:50 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Rendertje na eens even klooien met instellingen. Is geen Photoshop aan te pas gekomen.

Afbeelding

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Raad het plaatje...
BerichtGeplaatst: 25 maart 2009, 17:52 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Super!!! :shock:
Enige minpuntje is de schaduw van het knopje naast het tellertje. Het knopje valt er nu een beetje in weg. Net als of het knopje heel snel is ingedrukt en de sluiter te lang openstond :p


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Raad het plaatje...
BerichtGeplaatst: 25 maart 2009, 18:04 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
gijs schreef:
Super!!! :shock:
Enige minpuntje is de schaduw van het knopje naast het tellertje. Het knopje valt er nu een beetje in weg. Net als of het knopje heel snel is ingedrukt en de sluiter te lang openstond :p

Thanks, ja die schaduw komt zo wat beroerd uit in het verlengde van het knopje. Waar ik zelf nog niet echt blij mee ben is die enorme ruis op zwarte dingen. Dat komt denk ik door mijn Physical Camera settings in V-Ray. Ik gebruik daar namelijk een hele hoge F en een hele trage sluitertijd. Daar krijg je ruis van ;) Of misschien moet ik andere ISO waarde instellen. Eens even testen zo :)

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Raad het plaatje...
BerichtGeplaatst: 26 maart 2009, 20:32 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Nog even de wat betere versie:

Afbeelding

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Raad het plaatje...
BerichtGeplaatst: 26 maart 2009, 20:57 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Oscar,

het ziet er steeds gelikter uit. Kun je die nieuwe settings online zetten voor de liefhebbers?

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Raad het plaatje...
BerichtGeplaatst: 26 maart 2009, 21:52 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Respect schreef:
Oscar, het ziet er steeds gelikter uit. Kun je die nieuwe settings online zetten voor de liefhebbers?

Ik heb daar helemaal geen probleem mee maar denk dat mensen er heel weinig aan hebben omdat er een HDR map is gebruikt voor de belichting en reflecties en de DoF handmatig is ingesteld op dit model incl. de Physical Camera.

Zoals je op dat ene model kunt zien (die eerste op het hout) zit er in alle zwarte dingen veel ruis, dan hebben wellicht de tips van de 3D Artist van Aegvis meer zin. Want op die laatste is dat verdwenen. Rendertijd ging ook van 14 > 31 min trouwens ;)

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Raad het plaatje...
BerichtGeplaatst: 28 maart 2009, 15:20 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Ik had de laatste render ingestuurd voor de V-Ray render-off competitie. Heb het gehaald tot de 12 geselecteerde finalisten maar uiteindelijk geen top 3 :) Hoe dan ook wel erg grappig :D

Voor de overige finalisten: http://www.facebook.com/home.php#/album ... 4018728066

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Raad het plaatje...
BerichtGeplaatst: 24 nov 2009, 14:58 
Offline

Geregistreerd: 18 nov 2009, 14:59
Berichten: 11
hele mooie render, al ben ik te jong om te weten of het in de buurt komt van de werkelijkheid.
het valt me op dat je er in geslaagd bent een prentje "het logo van commodore zelf" deels doorzichtig te renderen. kan je me vertellen hoe je dat doet? als ik een Jpeg met doorzichtige achtergrond in sketchup breng wordt het transparant gedeelte steevast wit bij het renderen.

bedankt
-Kahn-


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Raad het plaatje...
BerichtGeplaatst: 24 nov 2009, 15:39 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Kahn schreef:
hele mooie render, al ben ik te jong om te weten of het in de buurt komt van de werkelijkheid.
het valt me op dat je er in geslaagd bent een prentje "het logo van commodore zelf" deels doorzichtig te renderen. kan je me vertellen hoe je dat doet? als ik een Jpeg met doorzichtige achtergrond in sketchup breng wordt het transparant gedeelte steevast wit bij het renderen.

bedankt
-Kahn-

Hoi Kahn,

Nou niet verder vertellen maar dat logo is ook 3D dus geen afbeelding. Ik heb in Illustrator een beetje zitten rommelen en dat uiteindelijk weer geimporteerd in Sketchup.

Maar je moet sowieso geen JPG gebruiken want JPG ondersteunt sowieso geen transparantie. Als een programma zegt van wel dan liegt ie want die mogelijkheden zitten niet in het file format.

Het makkelijkst is het even een zwartwit versie te maken als alphakanaal (dus extra plaatje) en die als transparancy map in V-ray te laden. Wellicht kan het nog wat handiger door bijvoorbeeld de transparantie van een PNG bestand te gebruiken.

Ik heb even een voorbeeldje gemaakt voor je die kun je downloaden op http://sketchup.fizion.nl/kahn.zip volgens mij maakt dat een hoop duidelijk. Daar heb ik overigens JPG's gebruikt en eigenlijk is dat dom en kun je beter PNG24 bits gebruiken of TIF omdat die formaten lossless zijn en geen ranzige randen verzinnen zoals JPG dat doet. Maar zo was het zipje wat kleiner.

Succes!

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Raad het plaatje...
BerichtGeplaatst: 25 nov 2009, 13:11 
Offline

Geregistreerd: 18 nov 2009, 14:59
Berichten: 11
Bdeankt voor de tips OzBoz


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO