Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
  Afdrukweergave

realisatiebord van eigen ontwerp
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 okt 2009, 21:46 
Offline

Geregistreerd: 13 okt 2009, 20:47
Berichten: 1
Ik heb ons huis ontworpen in sketch-up, na enkele aanpassingen nav gesprek met een deskundige, gaat het ook gebouwd worden.

Laatst liet ik de aannemer mijn 3d ontwerp in sketch-up zien, hij was er enthousiasts over. Nu stelde de aannemer voor om een soort van realisatiebord op de kavel te plaatsen en hiervoor mijn ontwerp uit sketch-up te gebruiken....

Dat wil ik natuurlijk wel, mijn eigen ontwerp dat staat te pronken op een bord bij de kavel!!!
Ik heb een pdf bestand gemaakt vanuit de hoek zoals wij de afbeelding willen hebben. Nu zijn de randen erg kartelig en als je dat gaat uitvergroten wordt het er niet mooier op.

Ik heb al "lijnen weergeven" en omtrek lijnen" uitgezet. Het is nu wel mooier maar de kartellijnen blijven.

Is dit een instelling? wat kan ik er aan doen?
Natuurlijk wil ik wel een mooi bord, waar ik trots op kan zijn, op de kavel hebben staan.

mvg
anne


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: realisatiebord van eigen ontwerp
BerichtGeplaatst: 13 okt 2009, 22:36 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Ik zou proberen de resolutie te verhogen.

Dit kan bij instellingen als je het plaatje exporteerd. Je mag ook het model even mailen, dan zal ik er snel een render van maken zodat glas reflecteerd enzo, kan er niet heel veel tijd insteken, maar dan wordt het wel een mooier plaatje.

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: realisatiebord van eigen ontwerp
BerichtGeplaatst: 13 okt 2009, 23:30 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2007, 4:40
Berichten: 156
Wil je eens een afbeelding van je ontwerp posten?

En een render (met PP) zou ik zeker doen.. sketchup gewoon ziet er niet uit.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: realisatiebord van eigen ontwerp
BerichtGeplaatst: 14 okt 2009, 9:13 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Hallo,

Een render maken is alleen mooier als je ook de juiste materialen kunt krijgen/maken.
Niet altijd lukt dat: kosten/baten.

Ik zou het aanbod van respect aannemen.
Let wel: je schrijft over een pdf file. Eeen pdf converter converteerd, lees verlaagd de resolutie, van je tekening. De mate waarin dit gebeurd zijn afhankelijk van je instellingen. Hetzelfde geld trouwens voor elk gecomprmeerd grafisch formaat.

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: realisatiebord van eigen ontwerp
BerichtGeplaatst: 14 okt 2009, 10:16 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
het verhogen van resolutie is denk ik wel de oplossing. en render kan natuurlijk mooi zijn, voor zoiets.
maar sketchup plaatjes kunnen er ook heel gelikt uitzien, als je een beetje goeie plaats heb waar je je afbeelding maakt en als je de schaduw goed instel en evt. wat met verschillende stylen gaat doen!
dus het ligt er maar net aan hoe je je afbeelding maakt in sketchup.
1 ding is zeker, je bent sneller klaar met een sketchup afbeelding dan dat je een render op hoge resolutie wilt maken :P

gr, en succes!
Ricardo de Koning

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: realisatiebord van eigen ontwerp
BerichtGeplaatst: 14 okt 2009, 18:34 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2007, 4:40
Berichten: 156
WimVe schreef:
Hallo,

Een render maken is alleen mooier als je ook de juiste materialen kunt krijgen/maken.
Niet altijd lukt dat: kosten/baten.


Hoe bedoel je dat? Iemand die een beetje wegwijs is met renderen kan elk materiaal toch wel vinden?

Ik snap dat er best leuke plaatjes uitrollen bij sketchup als je een beetje prutst met de instellingen, maar op een dergelijk bord wil je toch wel een beetje serieuze render hebben. En een render en een beetje photoshop zijn dan toch bijna onontkoombaar. Als je de architect toch al omzeilt hebt zoals de topicstarter dan kun je dat best door een beunhaas van op de hoek laten doen :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: realisatiebord van eigen ontwerp
BerichtGeplaatst: 14 okt 2009, 19:47 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Maarten schreef:
Hoe bedoel je dat? Iemand die een beetje wegwijs is met renderen kan elk materiaal toch wel vinden?


Mijn idee met renderen is dat je het fotorealistisch doet. Dat betekend dat je van jouw specifieke materiaal een foto moet hebben. Wil je die goed renderen moet ie:
randloos zijn,
de goede lichtval hebben,
de juiste textuur hebben.
Dan kun je pas met renderen een "echt" plaatje krijgen.

Als je gewoon de "standaard" materialen box gebruikt dan kun je wel lichtval, texture etc aanbrengen maar lijkt het uiteindelijk wel goed maar mist het de realiteit (mijn idee).
Vergelijk maar eens een stenen muur met SU, een render programma en een fotorealistich verhaal. Dat laatste kun je ook goed doen met SU.

Let wel we praten hier over de buitenkant van een woning. Voor binnen wordt het verhaal anders omdat je de extra lichtbronnen mist in SU.

Maar terug naar het doel: een idee van wat er gebouwd gaat worden. En als je dan een render aanbod krijgt dan zou ik dat maar gebruiken. (En een bloemetje sturen :D

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO