Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
  Afdrukweergave

Verwerken elektrische leidingen - Ideetjes?
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 sep 2009, 11:44 

Hallo allemaal,

Ben aan de slag met het uittekenen van onze woningverbouwing.
Vermits ik actief ben in domotica en huisautomatisering speel ik al een tijd met het vraagteken of SketchUp zich ertoe leent om ook elektrische leidingen en aanverwanten in te tekenen.
Ik denk dan aan bijv 3D componenten, mogelijk met een eigen minimale intelligentie, en eventueel te linken naar Excel of Visio(componenten).
Hetzelfde zou natuurlijk ook mogelijk zijn met bijv. loodgieterij, CV etc.

Graag jullie inzichten / ideeën :shock:

Erwin

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Verwerken elektrische leidingen - Ideetjes?
BerichtGeplaatst: 20 sep 2009, 21:05 

Ben eigenlijk nooit verder gegaan dan een 3D wcd te plaatsen, ( http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... =1&start=0 ) en dan in een andere layer op dezelfde plaats het symbool te plaatsen. ( http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 3e9416f9b2 ) Als ik dan een plattegrond maak, hoef ik alleen dan de layer aan te zetten met de symbolen.
Het is niet helemaal wat je zoekt, maar je vroeg ook om ideeen..... :lol:

In ieder geval succes,
Christian.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Verwerken elektrische leidingen - Ideetjes?
BerichtGeplaatst: 20 sep 2009, 21:18 
Site Admin

lexje schreef:
speel ik al een tijd met het vraagteken of SketchUp zich ertoe leent om ook elektrische leidingen en aanverwanten in te tekenen.

Je kan leidingen intekenen, 2D met lijnen of 3D met bijvoorbeeld follow me, wat de meerwaarde hiervan is weet ik niet, je kan ik sketchup moeilijk maatvoeren etc. Ik adviseer je 3D model te exporteren naar 2D gevels/plategronden en dan in een ander programma de electra/domotica systemen in te tekenen.

lexje schreef:
mogelijk met een eigen minimale intelligentie, en eventueel te linken naar Excel of Visio(componenten).

Dit is standaard in sketchup in elk geval niet mogelijk, mogelijk dat je met dynamische componenten hiermee iets meer kan, maar hier kunnen maar weinig mensen mee werken, linken naar Excel kan alleen middels dynamische componenten en plugins.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]