Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
  Afdrukweergave

9 nieuwbouw woningen; 2onder1 kap + vrijstaande woningen
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 aug 2009, 22:12 
Offline

Geregistreerd: 25 jul 2009, 16:28
Berichten: 11
Goedenavond allemaal,

Hierbij wil ik ook graag mijn project delen met jullie :D Dit is de tweede keer dat ik SU gebruik voor het uittekenen van projecten voor m'n vaders bedrijf, en kan vertellen dat ik het echt een tof programma vind om mee 3-D te tekenen.

Het is een groot kavel waar ik het liefst een aantal huizen neerzet om deze vervolgens te verkopen. Ik heb de situatie en indeling gemaakt in AutoCAD, deze in SU geimporteerd en vervolgens de huizen getekend volgens tekeningen.

Na een aantal weken waren dit de eerste foto's van het project:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik had verteld dat dit de tweede keer was met SU, de eerste keer was ik er vrij slecht in, of slechter dan dat ik nu was :P Ik tel die keer eigenlijk ook niet echt mee, sinds het toendertijd niet helemaal serieus was en het project uiteindelijk ook niet heb afgetekend. Deze keer heb ik er ook een boek voor aangeschaft en dit forum dagelijks bezocht :good:

Goed, deze week heb ik het helemaal afgemaakt! Ik ben er vrij trots op, maar ik wil nog verder!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er lijken wat rare vormen in het metselwerk te zitten, dit komt meer door de schaal. De bakstenen zijn op grootte, maar door het beeld komt er 1 of andere vorm in te zitten. Ik ga er vanuit dat dit er met het renderen uit zal gaan. Je kunt ook op de foto's klikken om ze wat groter te krijgen op je scherm.

De komende dagen zal ik me meer gaan focussen op het renderen van het zaakje. Ik heb al een beetje globaal gekeken met welk programma ik het zal doen maar ben bang dat ik wel de feiten onder ogen zal moeten zien en er de volle prijs voor moet betalen. Als iemand nog suggesties heeft voor een goed renderprogramma, die zijn altijd welkom :yes: Hetzelfde geldt voor op- of aanmerkingen op het tekenwerk :D Alles is welkom!

Wanneer ik meer heb, zal ik het weer uploaden. Alvast bedankt om de moeite te nemen om naar mijn projectje te kijken :yellow:

Groetjes,

Nick Groen.


Laatst bijgewerkt door NcGroen op 27 aug 2009, 22:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 9 nieuwbouw woningen; 2onder1 kap + vrijstaande woningen
BerichtGeplaatst: 26 aug 2009, 22:30 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Welkom (was je nog niet tegengekomen) en goedenavond Nick!

Je plaatjes zien er echt geweldig uit! Als ik ze zo zie zou ik nooit gokken dat je pas zo kort met SU bezig bent! Nu nog een paar mooie renders ervan maken en het hele projectje is weer compleet ;)

Zelf gebruik ik vaak Kerkythea, een gratis en redelijk eenvoudig te leren renderer. Je kunt een (Nederlandse) Getting Started op onze wiki vinden: http://www.sketchupforum.nl/wiki/index. ... ng_Started Met de basis dingen die daar worden besproken kan je al realistische weergaves van licht, spiegels en (foto)luchten toepassen in je renders.

Welk programma je ook kiest, er zal altijd iemand bereidt zijn om je wegwijs te maken en/of te helpen bij problemen. Let er wel op (zoals Respect al in je andere topic aangaf) dat de vlakken allemaal goed om staan! Veel van je vlakken hebben nu de paarse zijde naar buiten, wat bij het renderen problemen kan/zal geven!

Succes!
Gijs

PS: Je vader is projectontwikkelaar o.i.d?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 9 nieuwbouw woningen; 2onder1 kap + vrijstaande woningen
BerichtGeplaatst: 27 aug 2009, 9:30 
Offline

Geregistreerd: 11 mei 2009, 18:42
Berichten: 68
Woonplaats: België
Hey

Ziet er al heel knap uit. Dat niveau haalde ik bijlange niet vanaf de tweede keer. Je leert dus snel.

Zoals Gijs aangaf, is Kerkythea een heel goede optie om te renderen. Het forum daar is ook heel behulpzaam. Als je er mee aan de slag wil gaan, download je er best ook de materials en globals van hun downloadsection. Kerkythea is bovendien gratis. Dat is ook altijd mooi meegenomen.

Veel succes ermee. Het ziet er alleszins al veelbelovend uit.

Flapsyd

_________________
“A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.” (Herm Albright)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: 9 nieuwbouw woningen; 2onder1 kap + vrijstaande woningen
BerichtGeplaatst: 30 aug 2009, 16:11 
Offline

Geregistreerd: 25 jul 2009, 16:28
Berichten: 11
Dank jullie beide voor de lieve woordjes :yes:

Ik zal Kerkythea dan maar eens proberen :good: Eens kijken of ik van de week tijd heb om me er in te verdiepen maar dat zal wel goed komen denk ik zo.

@ Gijs: Nee, mijn vader heeft een eigen bouwbedrijf. Een programma als deze is vrij snel en eenvoudig om klanten een beeld te geven van wat ze krijgen. Komt dus goed uit :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO