Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
  Afdrukweergave

Probleem Kerkythea
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10 jul 2009, 13:48 
Offline

Geregistreerd: 10 jul 2009, 12:18
Berichten: 3
Goedemiddag!

Ben sinds enige tijd bezig met SketchUp en heb het inmiddels (veelal dankzij dit forum! :good: ) aardig onder de knie. Nu ben ik begonnen met het renderen van m'n modellen met Kerkythea en had dit als uiteindelijk resultaat:

Afbeelding

Om het model nog verder aan te kleden heb ik bijvoorbeeld nokvorsten toegevoegd, maar toen ik daarna het model opende in Kerkythea zat er opeens "geen achterkant meer in de woning". Oftewel door de ramen van de voorgevel was alleen maar het gras in de achtertuin te zien. :?

Misschien is dit bij deze render ook wel het geval, maar dat is door de donkere ruiten niet goed te zien.

Weet iemand waar dat aan ligt? Of wellicht nog op-/aanmerkingen op de render?

Alvast bedankt!

Jari.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Probleem Kerkythea
BerichtGeplaatst: 10 jul 2009, 14:10 
Offline

Geregistreerd: 10 jul 2009, 12:18
Berichten: 3
Het probleem lost zichzelf op.. Na het renderen is dit niet meer te zien, geeft alleen in Kerkythea zelf een vreemd gezicht maar goed.

Opbouwende kritiek op de render dan maar? :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Probleem Kerkythea
BerichtGeplaatst: 10 jul 2009, 16:51 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Opbouwende kritiek heb ik altijd, maar voor een eerste render ziet het er in elk geval al goed en gedetailleerd uit.

Indien ik het plaatje vergelijk met een werkelijke woning zou ik hetvolgende aanpassen:

- goot grijs maken (zink/kunststof?)
- metselwerk iets kleiner, stenen lijken nu erg groot (en onscherp)
- dakramen aanpassen, nu kijk je door het raam naar binnen en zie je de aftimmering, ik zou het glas iets donker maken en het kozijn donker, uitgaande dat het iets van een Velux dakvenster is.
- nokvorsten zoals je zelf al zei
- dakpannen heb je nu iets van de standaard spaanse dakpannen uit SU gebruikt, op dit forum en op de website van wienerberger zijn veel soorten "gewone" dakpannen te downloaden. Tenzij je de spaanse pannen wilt toepassen.
- bij vooral de boom links van het huis zijn de bladeren net zo groot als 1 ruitje van het raam, weet niet hoe het komt, maar het lijkt heel nep. (Heb je een struik vergroot tot boom?)
- het lichtblauwe van de auto kun je hoge reflectie geven zodat hij gaat glanzen.

Tot zover :P

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Probleem Kerkythea
BerichtGeplaatst: 16 jul 2009, 13:52 
Offline

Geregistreerd: 10 jul 2009, 12:18
Berichten: 3
Bedankt voor de tips! :goodjob:

De meeste opmerkingen heb ik verwerkt, alleen de reflectie van de auto krijg ik niet voor elkaar. Of dat deel van de auto verdwijnt helemaal of hij wordt helemaal zwart..

De textures van die website zien er inderdaad een stuk realistischer uit!

Hieronder het voorlopige resultaat:

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO