gshvw schreef:
Hi,
Hier een tryout via imageshack van mijn 3x3 fresco op 9 faces aan binnenzijde van een koepel
(voor plaatje, zie bovenstaande post van gshvw) / ((Wo3Dan))
gr.
Henk
Henk,
De tryout laat een matig gekromd vlak zien, ik dacht dat het om een koepel (halve bolvorm) ging voor bijvoorbeeld een
lucht als 360 graden 'achtergrond' rondom je model.
Je tryout ziet er goed uit.
Wat ik bedoel is hetvolgende.
Plaats je geimporteerde image (I) boven het te painten gekromde vlak (C).
(I) en (C) lopen zo goed mogelijk parallel aan elkaar, je projecteert straks (I) op (C).
Maak (I) qua grootte min of meer passend op dit vlak (C), dus (I) verschalen.
Explodeer (I) zodat het nu als texture op een face (F) ligt, dus nog steeds vlak.
Rechts-klik op de texture van (F) en selecteer uit het menu: Texture => vink Projected aan.
Selecteer de Paint bucket en sample de texture (foto, plaatje of wat het dan ook mag voorstellen)
Paint het met [Shift] of [Ctrl] ingedrukt op het eronder liggende vlak (C)
Je kunt de edges van (C) vooraf danwel achteraf bewerken met 'Soften/Smooth Edges'
(selecteer heel (C) => rechts-klik erop => selecteer 'Soften/Smooth Edges')
Let op: als (C) een groep of component is moet je het eerst openen en e.e.a. dus in de edit-context van de groep of het component uitvoeren. Je kunt trouwens ook texture samplen van een oppervlak buiten een geopende groep.
Hopelijk lukt e.e.a je nu.
gr. Wo3Dan