U-Poll schreef:
Gijs, alles is netjes op het scherm totdat ik "rechtermuisknop>texture>position" aanklik. Het desbetreffende vlak staat dan plots in een andere hoek.
De 'blauwe gestippelde cirkel' werkt redelijk bij het draaien, kan ik dan ook ergens een 'hard' getal ingeven om de hoeverdraaiing op te geven?
Trouwens, zo klein is het allemaal niet. Het gaat om een normale badkamer met enkele mozaiek vlakken. De texture ervan is een foto van een heleboel 20x20 steentjes.
U-Poll
U-Poll,
Dat de texture plots bij "rechtermuisknop>texture>position" verdraait ken ik niet of kan het me niet herinneren.
Maak voor alle gelijke tegels één component (A)
Plaats textuur (of import als texture) op het tegelvlak binnen "Edit' mode.
Stel de texture eventueel in schaal bij via het menu in het kader 'Entity Info' .
(klik hierbij op het icon van de gepainte face => Edit => type gewenste aantal mm).
(Je kunt dit ook enigszins op het oog doen via "rechtermuisknop>texture>position" met de groene knop).
Plaats de rode pin op de rechter onderhoek. Dit is van belang als je rotaties onder controle will hebben.
Met de groene pin kun je verdraaien (en verschalen maar dat wil je niet). Er wordt gesnapt naar 15, 30, 45, 60 enz graden.
En naar de blauwe streepjescirkel hetgeen schaalfactor 1 geeft wat je wilt. Numeriek ingeven kan NIET!
Maar er wordt ook gesnapt naar geometrie en hier ligt nou juist je oplossing.Construeer met de protractor een guide(line) vanuit de rechter onderhoek (rode pin, weet je nog) over een hoek van b.v. 11;526graden (; i.p.v., vanwege ons nl keyboard)
Voer nu dezelfde "rechtermuisknop>texture>position" uit en plaats de groene pin op de kruising van de guide met de blauwe streepjescirkel.
Resultaat: textuur verdraait in alle componenten (A) ZONDER TE VERSCHALEN OVER EEN HOEK VAN 11,526 graden.De exacte hoek bepaal je uiteraard zelf.
Herhaal dit voor elk type tegel. (=elk type component B, C enz.)
Wo3Dan