Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
  Afdrukweergave

Ophalen van Virtueel Bouwen naar Sketchup
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 mei 2010, 18:31 

Hallo allemaal,

Ik ben nu al een aantal dagen aan het proberen om gebouwen van Virtueel Bouwen over te zetten naar Sketchup. Maar ik kan domweg de juiste procedure niet vinden. De Sketchup tutorial verwijst naar Componenten, maar daar vind ik vervolgens niet terug. Ook geeft de tutorial aan dat je ingelogd moet zijn, en dat lijk ik gewoon te zijn.

Kudo's voor diegene die me hier verder mee kan helpen, want ik ben zelf ondertussen zo ontzettend gefrustreerd geraakt :oops:.

Snellius

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Ophalen van Virtueel Bouwen naar Sketchup
BerichtGeplaatst: 13 mei 2010, 19:41 

Hallo Snellius,

Vreemde naam, volgens mij kun je hier gewoon je eigen naam gebruiken hoor :D

Als het goed is kun je of beter moet je ingelogd zijn met je google account om vanuit 3dbuilding je gebouwen te uploaden naar google.
Wanneer je dat dus doet dan komen die gebouwen onder dat account in 3Dwarehouse te staan. Van daar uit kun je ze downloaden naar sketchup als je daar ingelogd ben onder hetzelfde account.

In SU ga je dan naar windows > componenten > zoeken. Google zoekt dan in3D warehouse onder je account naam. Dwz als je in het zoekvenster je accountnaam opgeeft :wink: .

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 13 mei 2010, 21:50 

Hallo Wim,

Dank voor je reactie. De info die je geeft sluit aan met de instructies vanuit Sketchup. Echter, was het maar zo makkelijk/duidelijk/voor de hand liggend.

Ik ben ingelogd met mijn google account. ´3Dwarehouse´ herken ik niet. Ik heb een optie ' Bestand>3D modellen' . Hier kan ik 'modellen ophalen' selecteren, wat me op mijn persoonlijke scherm brengt waar ik wel al m'n modellen zie maar geen opties heb om ze te downloaden.

De google instructies verwijzen ook naar 'Venster>Componenten'. Dat brengt me in een verwarrend scherm waar ik alles wat los en vast is heb geprobeerd maar nergens een optie heb die me ook maar enigszins in de buurt van mijn eigen modellen brengt.

Ofwel ik ben blind, zie iets over het hoofd, of geef het een andere naam. Ofwel ergens gaat er wat fout, maar wat weet ik niet. Zoals gezegd, ik zit hier letterlijk al dagen op te puzzelen.

Heb je nog andere suggesties of kan je nog specifieker maken hoe jij de gebouwen uit Virtueel Bouwen ophaalt?

Dank, Don Snellius

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 13 mei 2010, 23:26 

Hallo Don Snellius, :D

Nu met beelden. Ik moet er meteen bij zeggen dat ik SU 7 Pro gebruik.....
Mischien dat dat scheelt.

Als het goed is kun je of beter moet je ingelogd zijn met je google account om vanuit 3dbuilding je gebouwen te uploaden naar google.
Afbeelding
Dat zwarte mannetje in SU.

Wanneer je dat dus doet dan komen die gebouwen onder dat account in 3Dwarehouse te staan. Van daar uit kun je ze downloaden naar sketchup als je daar ingelogd ben onder hetzelfde account.

In SU ga je dan naar windows > componenten >:
Afbeelding

Google zoekt dan in3D warehouse onder je account naam.
Afbeelding

Afbeelding

Dwz als je in het zoekvenster je accountnaam opgeeft :wink: .
Petroman dat ben ik...

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]