Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
  Afdrukweergave

Re: Ontwerp Design house 2! +update
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 aug 2009, 15:51 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Die afzuigkap is inderdaad erg gaaf, nog nooit zoiets gezien. Ben benieuwd hoe die werkt als er een hoge pasta-pan staat te koken voor 10 personen :lol:

Ben nav jouw resultaten ook gaan stoeien met Artlantis, maar helaas nog niet veel tijd gehad. Acht jij de tutorials op hun website nuttig?

Keep up the good work, ben benieuwd hoe het er straks uitziet als 't af is...

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Ontwerp Design house 2! +update
BerichtGeplaatst: 20 aug 2009, 16:22 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
hey flipya,
ik ben begonnen met de tutorials toen ik nog niet met artlantis had gewerkt. dan zijn ze wel vrij nuttig.
voor mensen die wat langer met artlantis werken is het wel handig om wat tips en trucs van artlantis te weten.. maar op het forum op artlantis.com staan meestal ook wel nuttige dingen.
als je met iets niet uitkomt kan je het daar meestal wel vinden.

ik ga idd nog eens even opzoek naar wat meer informatie over dat soort afzuig(kappen), eigllk is het geen kap meer xD..

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Ontwerp Design house 2! +update
BerichtGeplaatst: 20 aug 2009, 16:24 
Offline

Geregistreerd: 07 mei 2009, 10:18
Berichten: 99
Woonplaats: Buren
:goodjob: Wauw, ziet er goed uit. En daarnaast is het ook een ontwerp met leuke "features."
Mooi hoe de haard wegvalt in de overstek, en je idee van de losse keukengevel met glas toch verbinden. Top! Lijkt me ideaal om daar indirecte verlichting in te zetten, en met Artlantis' neon shader te verlichten.

Ik heb wel mn twijfels bij de afzuigkwaliteiten van de schoorsteen.. volgens mij zegt Neufert ook dat er een bepaalde afstand moet zitten tussen het dak en de bovenkant van de schoorsteen. Maar misschien is dit nog zo'n gimmick :)

Het concept van kale renders en dan pas textures en inrichten pas ik zelf eigenlijk niet toe. Ik wil vaak snel het beeld wat in mijn hoofd zit op het scherm vangen, en daar hoort ook kleur en enkele objecten bij. Daarom ben ik wel nieuwsgierig of er een speciale reden voor is, anders dan mooie plaatjes produceren dan uit SU.

_________________
Lange dagen en aangename nachten - Steven King


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Ontwerp Design house 2! +update
BerichtGeplaatst: 20 aug 2009, 16:49 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
hey maarten, thnx voor je reactie.
de opmerking over de openhaard is eigenlijk wel een goeie.
daar heb ik zelf nog niet egt over nagedacht, maar dat ga ik nog wel even uitzoeken ;)

de renders met alle textures en objecten komen nog.
ik ben meestal zo iemand die dit soort dingen zo snel mogelijk wil laten zien :P
dus meestal als ik ergens mee bezig ben wil ik hem al gelijk gaan renderen terweil het nog niet af is.
maar meestal maak ik eerst alles helemaal zonder textures. alleen omdat ik een beetje met interieur bezig was wou ik wel al textures gebruiken, zodat ik een mooier beeld kan schetsen van hoe het er uit gaat zien.
maar zoals ik al zei, de complete renders komen nog ;)

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Ontwerp Design house 2! +update
BerichtGeplaatst: 21 aug 2009, 10:20 
Offline

Geregistreerd: 07 mei 2009, 10:18
Berichten: 99
Woonplaats: Buren
Gewoon uit enthousiasme dus :) Maar het levert wel leuke plaatjes op, de lichtval is natuurlijk veel realistischer dan in SU. De wisselwerking tussen SU en Artlantis is er wel, maar ik vind het nog steeds niet ideaal.
Het idee van een tussentijdse render, zonder textures en objecten spreekt me wel aan. Ik ga het gebruiken om te kijken hoe licht of donker een ruimte nou eigenlijk wordt, en waar de (buiten)verlichting moet komen.

:vraag: Ik vraag me nog wel af hoeveel licht je in je keuken hebt, met zo'n smal raam, zeker in de winter. Maar ik las ook dat de render daar nog niet helemaal in voorzag, dus dat gaan we nog wel zien.
:vraag: Waarom maak je geen lang raam in die lange blinde wand? Een hooggeplaatst, laag raam :P lijkt mij er prima passen.

_________________
Lange dagen en aangename nachten - Steven King


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Ontwerp Design house 2! +update
BerichtGeplaatst: 21 aug 2009, 11:05 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
ik wou het licht bij de keuken eigenlijk zo laten. ik heb even wat voorbeeld plaatjes gemaakt waarom ik voor zo'n raam heb gekozen.

ik begin met de eerste gevel. mijn bedoeling was om ongeveer een beeld te krijgen van half glas en half steen. hieronder een voorbeeld.

Afbeelding

dat heb ik dus aan de andere gevel ook toegepast. alleen dan andersom.

Afbeelding

ik vond het mooi om en hele muur van steen te maken. maarja dat neemt natuurlijk ook een deel van je licht weg. daarom heb ik voor dat glas gekozen dat dus doorloop over het dak, zodat als je er recht tegen aankijkt je dus het beeld ziet van half glas half steen.

hieronder een voorbeeld van hoe ik meer licht heb toegepast in de woning.

Afbeelding

Afbeelding

ik heb dus de kozijnen door laten lopen zodat ze niet in de gevel te zien zijn waar ik alleen steen wilde hebben.
maar voor de badkamer had ik ook licht nodig. dus dat heb ik maar opgelost met een hoek raam. zo blijft toch bijna die hele muur van steen.

om terug te komen op het raam in de keuken. hieronder een voorbeeld met maten.

Afbeelding

ik kan het raam ook nog 100 mm breder maken, misschien zou dat meer effect hebben. maar dat ga ik nog proberen.

Afbeelding

sorry voor het lange berichtje :P, maar ik hoop dat het allemaal duidelijk is uitgelegd.

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Ontwerp Design house 2! +update
BerichtGeplaatst: 21 aug 2009, 12:19 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 9:24
Berichten: 228
Woonplaats: Ede
Ik wil niet te kritisch overkomen maar waar laat je de dubbeldeurs koelkast ?

Die afzuiging werkt wel, zeker als je hem naar boven uittrekbaar (automatisch) maakt.... Ik heb dat wel eens ergens gezien. Op vlamhoogte moet je wel uitkijken dat je de vlam niet beinvloed. Verder weet ik niet of de 4 op een rij handig is, je verliest wel veel werkruimte. Als je aan de andere zijde gaat staan van het werkblad, dan sta je met de rug naar het raam waardoor je werkblad voor je donker wordt..

_________________
Wim
The hanstholm project
Mijn 3D gebouwen

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Ontwerp Design house 2! +update
BerichtGeplaatst: 21 aug 2009, 12:37 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
@ WinVe:

als je op de nieuwe plattegrond kijkt, zie je dat de koelkast in de muur verwerkt zit. de koelkast word wel op maat gemaakt waarscheinlijk. maar dat zal vast wel lukken. (das het leuke aan ontwerpen :P).

over het kookgedeelte. ik heb voor 4 op een rij gekozen omdat ik een aardig lange kook eiland had gemaakt. en dan vind ik het wel mooi om 4 op een rij te doen in plaats van 2 rijen van 2 of 3 naast elkaar.
i.v.m. het licht denk ik dat het niet zoveel uitmaakt. maar daar ben ik ook nog mee bezig met het raam wat boven de keuken loopt, om te kijken of het uit maakt als ik dat groter maak.

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Ontwerp Design house 2! +update
BerichtGeplaatst: 21 aug 2009, 13:42 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Misschien ook wel een leuke oplossing voor problemen met licht (niet alleen in dit huis, maar in het algemeen) is "tubular skylight". Het is een systeem waarbij licht op het dak wordt opgevangen en vervolgens via een spiegelende slang naarbinnen wordt gebracht. Aangezien de slang meerdere verdiepingen kan overbruggen en bochten kan maken kan je op (bijna) elke plek in huis daglicht krijgen, ook compleet ingesloten kamers zonder raam. Wat natuurlijk ook nog eens ontzetten milieuvriendelijk is!

Één van de bedrijven die dit product aanbied: http://www.fascias.com/en-gb/dept_746.html

Rico, alles wat je doet is zo te zien/lezen goed over nagedacht. Samen met de prachtige renders maakt dat het een hartstikke leuk project om te volgen! Ga zo door!

Groetjes,
Gijs


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Ontwerp Design house 2! +update
BerichtGeplaatst: 23 aug 2009, 15:29 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Leuk om te zien hoe je tot dit ontwerp bent gekomen! Kan me wel vinden in het commentaar van WimVe over het niet al te handig zijn van vier pitten op een rij, maar 't is wel mooi natuurlijk :lol:

Die skytubes (ik ken ze onder die naam) die Gijs noemt zijn inderdaad erg gaaf... Heb een testopstelling gemaakt in Sketchup met twee identieke kamers zonder ramen en een 6 meter hoge 'schoorsteen' uit het plafond. In Artlantis de ene schoorsteen van binnen met mirror getextured en de ander 'clay' gelaten. Helaas geen enkel verschil in licht tussen de twee kamers, zowel met zonlicht als met een keiharde spot erop. Maar misschien doe ik iets fout natuurlijk :oops:

Over Artlantis gesproken, ik vond de tutorials op de website bijzonder karig en oppervlakkig, ben dus maar zelf gaan klooien en krijg het al aardig door. Binnenkort mijn eerste renders, maar nu eerst nog wat meer van het weer gaan genieten 8)

_________________
http://www.twilightrender.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Ontwerp Design house 2! +update
BerichtGeplaatst: 23 aug 2009, 16:21 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
flipya4real schreef:
Heb een testopstelling gemaakt in Sketchup met twee identieke kamers zonder ramen en een 6 meter hoge 'schoorsteen' uit het plafond. In Artlantis de ene schoorsteen van binnen met mirror getextured en de ander 'clay' gelaten. Helaas geen enkel verschil in licht tussen de twee kamers, zowel met zonlicht als met een keiharde spot erop. Maar misschien doe ik iets fout natuurlijk :oops:

Heb zojuist ook even een snelle test gedaan, met Kerkythea. In beide renders zijn de opstelling en instellingen hetzelfde. Het enige verschil is dat in de linker render de (rechte) buis een spiegelend oppervlak heeft gekregen, terwijl bij de rechter render gewoon een standaard witte kleur is gebruikt. De buis komt bovenin een kubistische ruimte uit. Toch wel een duidelijk verschil!

Nou is dit wel gedaan met de spot recht boven de buis, dus met zonlicht zal het toch wel wat anders zijn. In het echt gebruiken ze ook speciale lichtkoepels op het dak om zoveel mogelijk licht de buis in te sturen, iets wat in SU wat lastiger is om na te bootsen...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Ontwerp Design house 2! +update
BerichtGeplaatst: 24 aug 2009, 12:10 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
die skytubes werken idd goed!
de buren van mij hebben dat ook toegepast op hun uitbouw.
het werkt egt perfect.
hoewel ik wel vind dat het egt lijkt op tl licht. maar dat is mijn mening.
ik wou het zelf ook niet toepassen op mijn woning, omdat ik ook tog erg naar de buitenkant kijk.
en ik vind 2 of 3 bollen op dat plattedak niet egt mooi.
maar wel grappig dat je het nagemaakt heb :P

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Ontwerp Design house 2! +update
BerichtGeplaatst: 29 aug 2009, 15:38 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
weer een update!
ik ben klaar met de textures van de buitenkant van de woning.
ik heb een kleine aanpassing gedaan aan de vormgeving van het gebouw.
en dat is de schoorsteen, die is wat omhoog gegaan i.v.m. regels van het bouwbesluit.
en ik heb het lange raam bij de keuken wat breder gemaakt. dit zal uiteindelijk zorgen voor meer licht en het ziet er eigenlijk nog mooier uit.

hier zijn de renders:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Ontwerp Design house 2! +update
BerichtGeplaatst: 29 aug 2009, 16:31 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
deze realistische render willen jullie misschien ook wel zien :P

Afbeelding

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Ontwerp Design house 2! +update
BerichtGeplaatst: 29 aug 2009, 19:55 
Offline

Geregistreerd: 31 jul 2009, 23:33
Berichten: 221
Woonplaats: Amsterdam
Dat bredere keukenraam ziet er inderdaad prima uit. Mooie renders ook!

Wat me wel nog steeds verbaast zijn die gekke deurklinkjes, voelen niet echt 'op hun plek' in zo'n strak huis :)

_________________
http://www.twilightrender.com


Laatst bijgewerkt door flipya4real op 31 aug 2009, 23:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO