Frixel schreef:
He bedankt voor jullie reacties en excuus voor mijn late reageren.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat als je bijv een lijn moet verplaatsen of iets dergelijks en dat moet heel nauwkeurig dan moet je steeds heeeeel ver inzoomen heb ik gemerkt om dat zo precies mogelijk te doen.
Ik vroeg mij af of dat ook op een andere manier kan?
Dat zegt j0rdyyy al, gewoon een maat ingeven. En ookal heb je de lijn bv 200cm verplaatst en al geklikt. Als je dan gewoon 199 intikt en op enter rammelt is ie 199 verplaatst. Let wel even op welke units je in je model gebruikt. Staat dat op mm en je tikt 199 in dan wordt het uiteraard 199mm.
Werkt met alles. En voor dat inteken is geen vakje, maar je moet het gewoon tikken. Je ziet rechtsonder wel wat je aan het intikken bent.
Maar ben benieuwd hoe jij je huis dan hebt gemaakt, denk erg omslachtig. Die maten kun je namelijk altijd gebruiken. Dus als je een vlak wilt tekenen voor bv een muur dan tik je in 1200;30 en je hebt een vlak van 1200x30 cm. Wil je die 250 meter de hoogte in hebben dan pak je de push tool trekt hem de hoogte, gewoon weer 250 intikken en afsluiten met enter en klaar.
Ik zeg dit vooral omdat het niet helemaal voor zich spreekt dat je ook zo makkelijk met maten kan werken aangezien je niet echt visuale feedback krijgt als je wat in tikt als een actief venstertje oid.