Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
  Afdrukweergave

korte kerkythea en SU vraagjes
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 jan 2008, 12:14 
Offline

Geregistreerd: 06 jan 2008, 22:50
Berichten: 4
Woonplaats: Lisse
Voor een schoolproject (opleiding bouw/architectuur) heb ik een woning in SU gezet, en deze daarna gerenderd met Kerkythea, ik had echter nog een paar kleine problemen/vragen waar jullie me misschien wel mee kunnen helpen.


- De tekening (in SU6) heeft wat moeite met tekenen, hij lagged als het ware (misschien vanwege de grootte oid.) is er een trucje om dit aan te pakken zodat de tekening weer lekker loopt ?

- Zoals te zien is de achtergrond erg lelijk, ik heb deze van de Kerkythea site afgehaald en er als "spherical sky" ingezet maar dit geeft duidelijk niet het gewenste resultaat. Wat kan ik het beste gebruiken als achtergrond waarbij ik een horizon en lucht krijg zodat het huis in een omgeving lijkt te staan ?

- Op de voorgevel van afbeelding 1 heb ik in SU een hekje ingevoegd (waar hij gewoon doorzichtig is), maar Kerkythea maakt daar een mooi wit vlak van. Hoe krijg ik dit weer doorzichtig.



Mochten jullie nog andere tips hebben dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt

ps. Dit is de eerste keer dat ik SU gebruikt heb.

Afbeelding 1 groot formaat (klik)

Afbeelding 2 groot formaat (klik)

Afbeelding




Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: korte kerkythea en SU vraagjes
BerichtGeplaatst: 07 jan 2008, 20:09 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Welkom op het Sketchupforum S&vdP,

ik zal je op enige vragen antwoord kunnen geven, ik heb te kort met kerkythea gewerkt om daar verder op in te gaan.

S&vdP schreef:
Voor een schoolproject (opleiding bouw/architectuur) heb ik een woning in SU gezet, en deze daarna gerenderd met Kerkythea, ik had echter nog een paar kleine problemen/vragen waar jullie me misschien wel mee kunnen helpen.

- De tekening (in SU6) heeft wat moeite met tekenen, hij lagged als het ware (misschien vanwege de grootte oid.) is er een trucje om dit aan te pakken zodat de tekening weer lekker loopt ?



Dit heeft waarschijnlijk te maken met de combinatie van een groot bestand (huis is niet zo heel veel, maar de planten en hekwerken omheen wel) en een "minder goede" videokaart/intern geheugen van je computer.

Je kan dit "minder" maken door in sketchup veel te werken met componenten (zie handleiding sketchup hier op het forum te vinden) en door je textures uit te zetten tijdens het tekenen ( :shaded: ) of nog beter( :mono: ) Zorg dan ook meteen dat alle vlakken met de wit/beige zeide naar buiten gericht zijn, heb je een blauw vlak kun je dit omkeren door erop te klikken met de rechtermuisknop en reverse faces te kiezen. (hierover zo nog wat meer)

S&vdP schreef:

- Zoals te zien is de achtergrond erg lelijk, ik heb deze van de Kerkythea site afgehaald en er als "spherical sky" ingezet maar dit geeft duidelijk niet het gewenste resultaat. Wat kan ik het beste gebruiken als achtergrond waarbij ik een horizon en lucht krijg zodat het huis in een omgeving lijkt te staan ?



Hier kan ik je weinig in helpen, het lijkt inderdaad wel of het gras nodig gemaaid moet worden... Wat ik zelf wel eens doe is een bestaande foto nemen waar ik mijn model in "fotosjop" maar dat is met deze hoek en tuin nog niet zo makkelijk.

S&vdP schreef:

- Op de voorgevel van afbeelding 1 heb ik in SU een hekje ingevoegd (waar hij gewoon doorzichtig is), maar Kerkythea maakt daar een mooi wit vlak van. Hoe krijg ik dit weer doorzichtig.

Mochten jullie nog andere tips hebben dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt

ps. Dit is de eerste keer dat ik SU gebruikt heb.



Het hekje is in sketchup waarschijnlijk gewoon een afbeelding (png) met gedeeltelijke doorzichtigheid, Kerkythea kan hier slecht mee omgaan. Voor het mooiste resultaat zul je het hekje in 3D moeten uitekenen net zoals de andere hekwerken.

De laatste tip die ik heb voor een veel realistichere render is het toepassen van glas, de nu blauwe vlakken (waarvan ik denk dat ze "verkeer om" staan in Sketchup zoals eerder uitgelegd, als je hiervan een materiaal aanmaakt in sketchup en dan in kerkythea deze laag vervangt door de standaard glass of een geimporteerd glass van de kerkythea website zal het model veel realisticher worden.

p.s. voor een eerste keer sketchup ziet het er erg goed uit! Ik zie uit naar meer van je modellen!

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: korte kerkythea en SU vraagjes
BerichtGeplaatst: 07 jan 2008, 21:15 
Offline

Geregistreerd: 06 jan 2008, 22:50
Berichten: 4
Woonplaats: Lisse
Respect schreef:
Dit heeft waarschijnlijk te maken met de combinatie van een groot bestand (huis is niet zo heel veel, maar de planten en hekwerken omheen wel) en een "minder goede" videokaart/intern geheugen van je computer.

Je kan dit "minder" maken door in sketchup veel te werken met componenten (zie handleiding sketchup hier op het forum te vinden) en door je textures uit te zetten tijdens het tekenen ( :shaded: ) of nog beter( :mono: ) Zorg dan ook meteen dat alle vlakken met de wit/beige zeide naar buiten gericht zijn, heb je een blauw vlak kun je dit omkeren door erop te klikken met de rechtermuisknop en reverse faces te kiezen. (hierover zo nog wat meer)

Waarschijnlijk zijn het inderdaad de planten en auto's en dan het bijzonder het bloemenperkje op de voogevel, dat zijn namelijk allemaal individuele bloemen(videokaart en geheugen zullen het niet zijn: 8800GTS XXX en 2gb ram). Ik heb net even de bus eruit gegooid en dat lijkt een klein beetje te helpen.

edit: het bloemenperk is er ook uit en de tekening loopt weer als een zonnetje, ik zal eens kijken of ik een leuk aternatief voor het perkje kan vinden.

De vlakken heb ik gisteravond na het lezen van de Kerkythea tutorial al met de goede zijde naar voren gezet (bedankt voor de geweldige tutorial :D )


Respect schreef:
Hier kan ik je weinig in helpen, het lijkt inderdaad wel of het gras nodig gemaaid moet worden... Wat ik zelf wel eens doe is een bestaande foto nemen waar ik mijn model in "fotosjop" maar dat is met deze hoek en tuin nog niet zo makkelijk.
Dat is inderdaad wel een goede tip, ik zal eens kijken of ik er wat leuks in kan zetten met photoshop.

Respect schreef:
Het hekje is in sketchup waarschijnlijk gewoon een afbeelding (png) met gedeeltelijke doorzichtigheid, Kerkythea kan hier slecht mee omgaan. Voor het mooiste resultaat zul je het hekje in 3D moeten uitekenen net zoals de andere hekwerken.

De andere hekken heb ik schaamteloos uit de 3d warehouse gestolen en aangepast naar de afmeting die ik nodig had (omdat ik daar al 4 uur over deed hoopte ik dat er hier een makkelijkere oplossing voor was). helaas, dan zal ik deze toch zelf moeten knutselen.

Respect schreef:
De laatste tip die ik heb voor een veel realistichere render is het toepassen van glas, de nu blauwe vlakken (waarvan ik denk dat ze "verkeer om" staan in Sketchup zoals eerder uitgelegd, als je hiervan een materiaal aanmaakt in sketchup en dan in kerkythea deze laag vervangt door de standaard glass of een geimporteerd glass van de kerkythea website zal het model veel realisticher worden.

Het glas heb ik expres blauw gemaakt omdat het gebouw van binnen leeg is waardoor het lijkt alsof je in een doos kijkt. Ik zal het in iedergeval in overweging nemen het in een alternatief toepassen zodat ik een beter beeld kan krijgen van hoe het er dan uit komt te zien.[/quote]

Respect schreef:
p.s. voor een eerste keer sketchup ziet het er erg goed uit! Ik zie uit naar meer van je modellen!

Ik zal deze maand nog even druk bezig zijn met mijn huige project maar daarna zal ik zeker mee gaan doen met de leuke wedstrijden en andere activiteiten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: korte kerkythea en SU vraagjes
BerichtGeplaatst: 09 jan 2008, 12:39 
Offline

Geregistreerd: 06 jan 2008, 22:50
Berichten: 4
Woonplaats: Lisse
Klein vraagje nog :)

Ik heb nu weer een aantal dingen aangepast, maar wil wat fotorealistischere matieralen. Nu heb ik er op de Kerkythea site wel een aantal gevonden maar eigenlijk niet degene die ik nodig heb (baksteen, gras, tegels en asfalt). '

Welke materialen gebruiken jullie hiervoor ?

@respect, ik heb het materiaal glas gedownload en zal als ik hem gerenderd heb hier even een afbeelding ervan plaatsen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: korte kerkythea en SU vraagjes
BerichtGeplaatst: 09 jan 2008, 15:50 
Offline

Geregistreerd: 02 maart 2007, 20:01
Berichten: 759
Woonplaats: Oss
S&vdP schreef:
Voor een schoolproject (opleiding bouw/architectuur) heb ik een woning in SU gezet, en deze daarna gerenderd met Kerkythea, ik had echter nog een paar kleine problemen/vragen waar jullie me misschien wel mee kunnen helpen.


- De tekening (in SU6) heeft wat moeite met tekenen, hij lagged als het ware (misschien vanwege de grootte oid.) is er een trucje om dit aan te pakken zodat de tekening weer lekker loopt ?

- Zoals te zien is de achtergrond erg lelijk, ik heb deze van de Kerkythea site afgehaald en er als "spherical sky" ingezet maar dit geeft duidelijk niet het gewenste resultaat. Wat kan ik het beste gebruiken als achtergrond waarbij ik een horizon en lucht krijg zodat het huis in een omgeving lijkt te staan ?

- Op de voorgevel van afbeelding 1 heb ik in SU een hekje ingevoegd (waar hij gewoon doorzichtig is), maar Kerkythea maakt daar een mooi wit vlak van. Hoe krijg ik dit weer doorzichtig.



Mochten jullie nog andere tips hebben dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt

ps. Dit is de eerste keer dat ik SU gebruikt heb.


Voor een beginner ziet het erg goed uit. Mijn hoedje af. :goodjob:

_________________
truffel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: korte kerkythea en SU vraagjes
BerichtGeplaatst: 09 jan 2008, 19:03 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
S&vdP schreef:
Klein vraagje nog :)

Ik heb nu weer een aantal dingen aangepast, maar wil wat fotorealistischere matieralen. Nu heb ik er op de Kerkythea site wel een aantal gevonden maar eigenlijk niet degene die ik nodig heb (baksteen, gras, tegels en asfalt). '

Welke materialen gebruiken jullie hiervoor ?

@respect, ik heb het materiaal glas gedownload en zal als ik hem gerenderd heb hier even een afbeelding ervan plaatsen.



In principe pas ik de materialen uit Sketchup aan in Kerkythea (asfalt kun je een bumpmap op toepassen) gras is altijd moeilijk, maar die van sketchup is redelijk.

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: korte kerkythea en SU vraagjes
BerichtGeplaatst: 05 feb 2008, 16:09 
Offline

Geregistreerd: 06 jan 2008, 22:50
Berichten: 4
Woonplaats: Lisse
wegens tijdgebrek heb ik er niet erg veel meer aan kunnen doen, maar ik wilde jullie het eindresultaat toch niet onthouden:

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: korte kerkythea en SU vraagjes
BerichtGeplaatst: 05 feb 2008, 16:37 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2007, 20:15
Berichten: 447
Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
Jammer dat de ruiten niet spiegelend zijn, maar voor de rest ziet het er leuk uit!

_________________
Groeten Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO