Beste Jan,
janwsnaar schreef:
Ik wil alleen maar weten hoe ik in een rechthoek of i.d. dat grijs is ( was licht blauw) een kleur of materialen in kan vullen
Dat kan heel eenvoudig met behulp van Paint Bucket. Deze tool kan via
Tools > Paint Bucket vinden. Kies een kleur uit (zet het menuutje even op
Colors) en klik vervolgens op het vlak dat je wilt verven.
Uit je beschrijvingen meen ik echter af te kunnen leiden dat je wat "foutjes" in je model hebt zitten. Denk hierbij aan dubbele vlakken. Misschien dat je je model even kunt uploaden naar 3D Warehouse? Of desnoods kunt emailen? Dan kunnen we even een kijkje nemen en wat gerichter advies geven...
Citaat:
Heeft dit misschien iets te maken met lagen?
Kleuren zijn (voor zover ik weet) onafhankelijk van lagen. NB: als je zelf geen lagen hebt aangemaakt hoef je je hier al helemaal geen zorgen over te maken.
Citaat:
Ik heb trouwens al aardig wat projecten in 3D gemaakt zoals huizen, interieur, trappen enz.
Als dat allemaal goed gelukt is, is er toch geen enkele reden om de moed op te geven? SketchUp ís eenvoudig te leren. Je moet er alleen wel wat tijd in steken. Na verloop van tijd zal er ergens een knop omgaan en begin je er plezier in te krijgen. Nog even doorbijten dus

Citaat:
Is er in dit forum geen hoekje speciaal voor simpele gebruikers zoals ik?
Nee. Juist de mix van "gevorderde" gebruikers en beginners maakt de discussies nuttig en leuk. Gevorderden lopen ook regelmatig tegen problemen aan en soms/vaak weet een beginner die dan op te lossen. Iedereen heeft zo zijn kwaliteiten.
Veel succes en groetjes,
Gijs