gshvw schreef:
Hi,
Ik heb een PCB (printplaat) getekend en de printsporen bestaan uit lijnen.
Nu wil ik alle lijnen verbreden.......
Is er een oplossing om standaard een bepaalde lijn zo te verbreden?
.........
gr.
Henk
.
Henk,
Ik zou e.e.a op de volgende manier aanpakken
1) teken printplaat met printsporen als lijnen en maak van deze een groep (heb je al)
2) teken een standaard spoor met de juiste breedte en maak er een afzonderlijk component van.
3) traceer de lijnen op de printplaat met dit component. Plaats daarbij het midpoint van de korte zijde van het
component op een kruising/snijpunt van de lijnen(=sporen) op je printplaat. Steeds een copy vanuit een volgend snijpunt.
4) Veel componenten lopen niet van snijpunt tot snijpunt maar....
... je kunt ze oprekken naar het eindsnijpunt
Gebruik daartoe de 'Scale' tool. Rek op door aan het te verplaatsen gridpoint (groen) te trekken (midpoint korte zijde)
5) omdat het allemaal dezelfde componenten, de één wat meer opgerekt dan de ander, kun je achteraf van alle sporen
in één keer de breedte iets aanpassen binnen de 'Edit' context van het component.
6) van afzonderlijke afwijkende sporen kun je 'Unique' componenten maken om ze daarna extra aan te passen.
Probeer eens een component van een lang rechthoek met 'Scale' te bewerken!! Je zult zien dat het prima werkt.
Wo3Dan
p.s. Als je klaar bent met traceren en oprekken dan kun je met 'Intersel Selected" en daarna de boel opschonen de plaat afwerken. Let wel op dat je plaat dikte heeft anders gooi je boven- en ondersporen door elkaar.